Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM

Pamela

Medlem
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

    Never

About Pamela

  • Rank
    Medlem
  • Birthday 03/23/1971

Contact Methods

  • MSN
    pamela-tommy@posthem.se

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    ekerö
  1. Har har ni gjort med jobb? Har ni båda tagit tjänsteledigt eller hur har ni båda sagt upp er? Jag har tagit tjänstledigt och frugan är mamma ledig....
  2. Åh vad härligt jag blir gärna beroende av kamala:-)) Vem vet kanske blir vi kvar.... vi är öppen för allt och det e inte omöjligt Ses på stranden...
  3. Snart åker vi till Kamala,den 10 dec bär det av. Vi har planerat sedan våren 08 . Nu blir det 6 månader i värmen.Huset uthyrt,ena bilen såld och väskorna är packade.Barnen och vi har sjuk resfeber. Man vill komma ner och börja det nya livet Tommy
  4. Pamela

    Boende för 6 månader

    Vi åker till Thailand 10 dec och kommer vara borta till den 9 juni 2010. Vi har hyrt ett parhus med pool i Kamala,Kostar ca 8 000 Kr/mån.Vi har ett 2 plans hus för vi är 2 vuxna och 3 barn. Vi valde Kamala pga att det finns en svensk skola där...Vi hittade en svensk mäklare. www.husiphuket.se. Det finns billigare och dyrare alt.... Tommy
  5. Pamela

    Barnmat!

    hej det mesta finns blöjor av märket HUGGIES är det billigaste enl mig... barnmatspureer finns inte men en stavmixer fixar ju allt:-) vällingen i Thailand är mkt socker i så den rek jag inte, frukt pureer finns. men ditt barn är så pass "gamalt" så jag skulle ge samma mat som ni äter....fast mindre bitar .. eller mixa om du e hemma och ska äta.. Alvedon suppar skulle jag ta med, samt bra solskyddm sunblock kläder e svårt att hitta där... M du inte åker in till nån stor stad. Så det köpte vi innan vi åkte. mvh pamela
  6. Pamela

    Kamala med 8åring,spännande utflyker?

    Jag rek dig att boka en tur med la moet www.lamoet.com dom har härliga turer till bla coral islnd och Phi phi och Tess och Patrik som jobbar åp båten e underbara svenska guider. Den utgår från Chalong piren men hämtar upp på hotell runt om på Phuket. Vi har åkt med den turen fler ggr och varit super nöjda och våra barn då 11+12 tyckte det var underbart:-) Mvh Pamela
  7. Pamela

    Visums trips

    Hej Anneli Vi åker om 20 dagar.... ska bli så härligt jag svarar gärna på frågor om hur vi gjort och gör och kommer att göra, med allt.vad skolan kostar och hur vi hittade hus mm... man behöver 1 år på sig att planera.. det har vi haft och tro mig det behövs:-) maila mig gärna pamela-tommy@posthem.se så kan vi prata vidare...
  8. Pamela

    Visums trips

    Hej! Vi är en familj med 3 barn 4 månader,11 år och 13 år...Vi ska bo i kamala på Phuket i 6 månader vi behöver bara göra en visarunresa, Vi har skaffat ett visum med double entry dvs när vi landar får vi 60 dagar och sen förlänger vi med 30 dagar direkt från phuket så då har vi tot 90 dagar sen måste vi lämna landet och vi har då valt att åka till KL i malaysia när vi sen återvänder till Phuket så får vi då åter 60 dagar samt förlänger med 30 dagar för 1900THB och har då fått våra 6 månader dvs 180 dagar...Att flyga till KL från Phuket kostar ca 2000 THB/ person med air asia... inte så dyrt alltså.Sen :dankan man ju välja kategori "billigt" hotell en natt sen återvända till Phuket igen...Vi har räknat på MAX 10.000 sv kr men hoppas att klara oss på 5000 kr....beror ju på vad man gör i malaysia,utflykter shopping mm. Var ska ni bo? Ska barnen gå i skolan? Våra barn ska gå i Win Fy school i kamala.... ha det! / pamela
  9. Pamela

    visum

    Man måste ha visum om man skall stanna mer än 30 dagar,Passa på nu för nu erbjuder Thai ambasaden gratis visum fram till våren.
  10. Pamela

    Utflykter från Kata

    Jag tycker ni skall åka med skeppet LA MOET,Det går i från Chalong.Vi har åkt med de 2 ggr.En hela dag ute på vattnet är underbart.Även våra barn var nöjda .. Gå in på http://www.lamoet.com/ mvh Tommy
  11. Pamela

    Välling

    hej vi ska oxå till Phuket i 6 månader vår son är då 4 mån sen har vi 2 tjejer på 11+13 år... var ska ni bo?Göra?När? Vi åker 10/12. Vore kul att komma i kontakt. Mvh Pamela
  12. Pamela

    flytta till thailand, HJÄLP

    Ta det lungt,ladda batterien och träna en del.( Och så har vi en baby som skall ha sitt)...Tommy
  13. Vi ska ha lite kvalite i livet...slippa bilköer,laga mat :-) och tänkt träna en hel del och så har vi en kille på 4 mån som behöver sitt....Tommy
  14. Hallå......den 10 dec 09 så åker våran familj på en lång semester på 6 mån.Vi skall bo i Kamala.Våra barn skall gå på Winfy school(13 resp 11 år)och så har vi en 4 mån baby när vi åker.Skulle vara skoj med att chatta med några andra som skall skall bo där en längre stund .....Mvh Tommy/Pamela
  15. Vi bo i kamala från dec 09 till juni 10.Är det någon som har tränat på kamala muaythai, och får barn träna där....Tommy
×