Malee 0 Report post Posted December 2, 2008 Oj oj, jag hade inte läst tråden tidigare. Alla människor är sig själva närmast, det är inget fel, det är mänskligt. När ett land brakar ihop som Thailand är det självklart att många människor blir ledsna och upprörda. Jag borde ha koll på politiken, och jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att det skulle gå så långt som till flygplats-ockupationer. Med det menar jag att den som bokade sin drömresa och väntat och längtat inte borde attackeras för att personen blir ledsen, jag anser det naturligt. Att sedan klaga med stora bokstäver kan eventuellt vara naivt, men inte anledning till så hård kritik som Styrlund givit, enligt min åsikt. Vi kan inte jämföra turisernas jumbäranden det med vad som händer med det thailändska folket, det vore som att jämföra sillsallad med köttbullar (ja, jag är julinspirerad, och rätt hungrig!) Vi kan inte heller jämföra det med tsunamin då det var en naturkatastrof, inte en situation skapad av människor. Men om vi ska jämföra så ska kom folk med extremt många korkade uttalanden i efterdyningarna av tsunamin - chock gör folk irrationella och odiplomatiska. Share this post Link to post Share on other sites
Guest matsomay Report post Posted December 2, 2008 Hörni, lugna er lite.. Ni är i grunden väldigt överens. Styris, jag tror inte jiaa eller någon annan saknar empati för Thailand men allt är ju relativt i den här världen. Jiaas problem är garanterat störst i hennes liv och Thailändares problem givetvis störst i deras liv. Man kan inte jämföra. Olika världar liksom. Däremot skulle fler ibland nyttja styrlunds "tänka utanför boxen syn" som hjälp att se sina egna problem i ett större perspektiv. Share this post Link to post Share on other sites
jiia 0 Report post Posted December 2, 2008 Kan inte alla lägga ner detta nu och vara glada. Sambon sa att vi åker på finlandskryssning 37 gånger istället om vi inte kommer iväg (ironi). Hoppas att allt löser sig i Thailand och alla andra delar i världen och vi alla kan leva i fred ;0) Share this post Link to post Share on other sites
Cath 0 Report post Posted December 2, 2008 Håller med föregående talare. Det är helt beroende på perspektiv ! Själv blev jag grymt "själviskt" besviken då det såg ut som om vår sedan länge planerade resa var på väg att gå i stöpet ! Man är för det mesta sig själv närmast...... Jag chattade med en arbetskompis i Kanada idag - han kunde överhuvudtaget inte förstå att vi fortfarande VÅGAR åka dit...som sagt det är helt utifrån prspektiv. Många har sparat länge och planerat för att få en resa att gå i lås. Inte konstigt att man blir besviken - det är inte någon tröst att andra har det värre åtminstone inte i det korta perspektivet. Hoppas att alla som vill iväg, kommer iväg - oavsett om det är till eller från Thailand Cath Share this post Link to post Share on other sites
leobkk 0 Report post Posted December 2, 2008 Sambon sa att vi åker på finlandskryssning 37 gånger istället om vi inte kommer iväg (ironi). Hoppas att allt löser sig i Thailand och alla andra delar i världen och vi alla kan leva i fred ;0) Din sambo har tydligen aldrig varit i Thailand! Annars skulle han veta att en thailandsresa motsvarar ungefär 37.000 finlandskryssningar! Hur kul är det? Nu hoppas jag verkligen att ni kommer iväg till Thailand, så att ni slipper sitta på den där båten resten av era liv. Leo Share this post Link to post Share on other sites
nevelius 0 Report post Posted December 3, 2008 Din sambo har tydligen aldrig varit i Thailand! Annars skulle han veta att en thailandsresa motsvarar ungefär 37.000 finlandskryssningar! Hur kul är det? Nu hoppas jag verkligen att ni kommer iväg till Thailand, så att ni slipper sitta på den där båten resten av era liv. Leo Jag ryyyser. Att åka finlandsfärja i ett helt liv DET vore ett öde värre än döden Share this post Link to post Share on other sites
jiia 0 Report post Posted December 3, 2008 Din sambo har tydligen aldrig varit i Thailand! Annars skulle han veta att en thailandsresa motsvarar ungefär 37.000 finlandskryssningar! Hur kul är det? Nu hoppas jag verkligen att ni kommer iväg till Thailand, så att ni slipper sitta på den där båten resten av era liv. Leo Jag ryyyser. Att åka finlandsfärja i ett helt liv DET vore ett öde värre än döden Ja fyyy, finlandskryssning är ingen höjdare alls. Bara fylla och ragg. Det klarar vi oss utan. Share this post Link to post Share on other sites
kao chakan 0 Report post Posted December 3, 2008 Din sambo har tydligen aldrig varit i Thailand! Annars skulle han veta att en thailandsresa motsvarar ungefär 37.000 finlandskryssningar! Hur kul är det? Nu hoppas jag verkligen att ni kommer iväg till Thailand, så att ni slipper sitta på den där båten resten av era liv. Leo med rätt sällskap kan till och en kryssning vara kul! På fredag smäller det på ålands-hav tjiii hooo Jag ryyyser. Att åka finlandsfärja i ett helt liv DET vore ett öde värre än döden Ja fyyy, finlandskryssning är ingen höjdare alls. Bara fylla och ragg. Det klarar vi oss utan. Share this post Link to post Share on other sites