Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sebkat1811

Kaos på U-Tapao

Rekommendera Poster

SAS gjorde ett försök men har givit upp på U-Tapao.

"SAS has decided to not divert today's flight from Copenhagen to U-tapao as the airport has been stretched beyond its capacity."

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

fick precis besked på att jag ev. skulle kunna få åka CPH-U-Tapao och sen till Phuket.

Blir lite tveksam faktiskt...vad tror ni om säkerheten på det där stället?

Mitt andra alternativ är en ca. 9000.- dyrare biljett (vi är en vuxen, två barn) som går till KL och sen Phuket...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säkerheten är nog väldigt hög på U-tapao, flygplatsen tillhör ju flygvapnet. Rent tekniskt är det en bra bana och att anlända dit torde inte vara särskilt ansträngande, men med tanke på att avgångshallen är väldigt liten skulle jag inte vilja avresa därifrån.

Det vore väl kul att få landa på en militärflygplats för en gångs skull? De 9000:- kan ni ha mycket roligare för i Thailand. Trevlig resa!

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

säkerheten på en militärflygplats bör vara rätt hög.

Säkerheten är nog väldigt hög på U-tapao, flygplatsen tillhör ju flygvapnet. Rent tekniskt är det en bra bana och att anlända dit torde inte vara särskilt ansträngande, men med tanke på att avgångshallen är väldigt liten skulle jag inte vilja avresa därifrån.

Det vore väl kul att få landa på en militärflygplats för en gångs skull? De 9000:- kan ni ha mycket roligare för i Thailand. Trevlig resa!

Leo

Jo...det är myyyycket pengar 9000.-  :'(

Det jag närmast tänkte på med säkerhet är att det just nu landar och lyfter så många plan från denna lilla flygplats, skulle inte det kunna vara en "fara" (japp jag är mycket flygrädd)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

säkerheten på en militärflygplats bör vara rätt hög.

Säkerheten är nog väldigt hög på U-tapao, flygplatsen tillhör ju flygvapnet. Rent tekniskt är det en bra bana och att anlända dit torde inte vara särskilt ansträngande, men med tanke på att avgångshallen är väldigt liten skulle jag inte vilja avresa därifrån.

Det vore väl kul att få landa på en militärflygplats för en gångs skull? De 9000:- kan ni ha mycket roligare för i Thailand. Trevlig resa!

Leo

Jo...det är myyyycket pengar 9000.-  :'(

Det jag närmast tänkte på med säkerhet är att det just nu landar och lyfter så många plan från denna lilla flygplats, skulle inte det kunna vara en "fara" (japp jag är mycket flygrädd)

Jag skulle nog spara dom 9000 kronorna och åka till Utapao, å flygrädd,,, ner kommer man ju alltid ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

HUR LÅNG TID KAN DETTA TA....ÖPPNA FLYGPLATSERNA.... JAG BLIR GALEN SNART! VI TURISTER FÅR MOTDEMOSTRERA

Men snälla lilla du. Jag föreslår att du bokar av din resa till thailand. Du tycks se thailand som en jävla sandstrand med några försäljningsstånd där du kan köpa dina kopior av Gucciväskor.

Och det gäller er andra här inne som gnäller över att NI inte kommer i väg på eran resa.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ner är väl inga problem.. det e ju bara att trycka sig ut därifrån.

Värre är väl för de som ska hem.. ingen info.. folk knuffas, ingen vet om de kommer med planet..

Alledess nyss har jag sms:at med en kompis som inte hade en aning om han skulle få åka eller inte. Hans plan lyfter om 1 minut typ.

För 20 min sen va han jättearg för att loosat 20.000 kr..

Nyss fick jag SMS.. går på planet :)

Känns som det är kaos på arlanda med.

Ska bli kul att åka och hämta dem imorrn vid U-Tapao.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

HUR LÅNG TID KAN DETTA TA....ÖPPNA FLYGPLATSERNA.... JAG BLIR GALEN SNART! VI TURISTER FÅR MOTDEMOSTRERA

Men snälla lilla du. Jag föreslår att du bokar av din resa till thailand. Du tycks se thailand som en jävla sandstrand med några försäljningsstånd där du kan köpa dina kopior av Gucciväskor.

Och det gäller er andra här inne som gnäller över att NI inte kommer i väg på eran resa.

 

Allt ar ju relativt till personliga preferenser. For den absoluta majoriteten sa ar Thailand endast ett resmal och inte mkt annat. Att soka rim och reson i den fars som rader just nu ar for ovrigt lonlost. Att du skriver sa otrevligt om andra som inte kanner samma "empati" med Thailand som dig visar tydligt din tankevurpa i resonemanget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:sv

styrlund gillar förmodligen inte Phuket heller om jag gissar rätt.

Jag förstår hans resonemang för jag bor också här och tycker ungefär samma sak som han, men jag förstår turisterna med.

Har en kompis som e på väg för första gången till Thailand idag och får resa till U-Tapao.. Han tror han kommer ner till en krigzon och har sagt "jävla skitland" ett antal ggr till mig. Men det var igentligen bara hans ovana att resa och fixxa med biljetter som var enda strulet igentligen. Han vägrade ringa Turkish Airways för han fatta inte vad de sa.. Det säger ju mycket bara det.

Då ska man ju inte resa hit om man känner så.

då e det bättre att hålla sig till charterbolagen som tar hand om en bra.

För min del spelar det väl ingen roll vad flygplatsen heter man landar på.

Det är ju Thailand iaf. Men för min kompis var det jävligt viktigt konstigt nog.

Fick han att lugna ner sig och åka iaf, så jag får väl försöka trycka mig fram vid U-Tapao och ta hand om han när han kommer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:sv

styrlund gillar förmodligen inte Phuket heller om jag gissar rätt.

Jag förstår hans resonemang för jag bor också här och tycker ungefär samma sak som han, men jag förstår turisterna med.

Har en kompis som e på väg för första gången till Thailand idag och får resa till U-Tapao.. Han tror han kommer ner till en krigzon och har sagt "jävla skitland" ett antal ggr till mig. Men det var igentligen bara hans ovana att resa och fixxa med biljetter som var enda strulet igentligen. Han vägrade ringa Turkish Airways för han fatta inte vad de sa.. Det säger ju mycket bara det.

Då ska man ju inte resa hit om man känner så.

då e det bättre att hålla sig till charterbolagen som tar hand om en bra.

För min del spelar det väl ingen roll vad flygplatsen heter man landar på.

Det är ju Thailand iaf. Men för min kompis var det jävligt viktigt konstigt nog.

Fick han att lugna ner sig och åka iaf, så jag får väl försöka trycka mig fram vid U-Tapao och ta hand om han när han kommer.

Du får gärna berätta om det är så förfärligt som dom säger. Jag mellanlandar där med största sannolikhet på onsdag  :-\ Kan ju vara bra att förbereda ungarna på att det kan bli lite stökigt  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lämnar en full rapport imorgon kl. 12-13:00 svensk tid hur det var vid U-Tapao.

Det är 75 plan som landar och lyfter varje dag från U-Tapao nu, så jag antar att det är de flesta flygbolagen..  Sas hade väl iof slutat för de tyckte inte sina passagerare skulle få trängas på flygplatsen? Töntig orsak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lämnar en full rapport imorgon kl. 12-13:00 svensk tid hur det var vid U-Tapao.

Det är 75 plan som landar och lyfter varje dag från U-Tapao nu, så jag antar att det är de flesta flygbolagen..  Sas hade väl iof slutat för de tyckte inte sina passagerare skulle få trängas på flygplatsen? Töntig orsak.

Ahhh...då hinner jag nog inte läsa...vet inte hur dax planet går än, men gissar att det är på förmiddagen någon gång. Åker med Thai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta. Är lite förrvirrad!. Det är alltså flygbolag som flyger ner passagerare till Thailand (U-tapao) ?. Om det stämmer vilka Flygbolag är det som gör det?.

Super tacksam för svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det finns någon sån lista, det ändras från dag till dag.

Sas provade ju flyga en gång till Utapao men struntade i det sen vad jag förstod det som.. Kan ha ändrats igen.. Ingen aning. Men eftersom det är så många plan som flyger dit nu betyder det ju att de flesta flygbolagen flyger dit.

Din fråga är lite konstig. Det är en kapten på ett flygplan som flyger planet.

Flygbolag är de som levererar flygplanen :)

Ticket.se är inget flygbolag tex.. Det är en resebyrå som vill tjäna pengar på dig. De har inget med flygplanen att göra igentligen.

Det var där det felade för min kompis oxå.

Han fatta inte vad de sa på Turkish Airlines, så han ringde Ticket och de lovade att hjälpa honom, men gjorde det inte. I sista sekund fick han iaf gå på planet hit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Från sverige brukar de väl lyfta 14:35 ?

Finns internet efter du gått igenom säkerhetskontrollen :)

Jo...men jag åker som sagt från CPH  ;)

I vilket fall har jag laptopen med mig och kollar såklart all ny info här precis hela tiden....OM jag nu kommer iväg i morrn...har som sagt inte fått det bekräftat från Thai ännu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×