Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mattias

Vilka åker till/är i Thailand i februari-09, vart ska Ni åka och vart bor ni?

Recommended Posts

vi åker till bangkok den 4/2 och ska stanna  till den 17/3.

då har vi tänkt börja med Pattaya och ev. något fler ställen i det området. Senare ta ett flyg till Koh samui, efter det Koh phangan, sedan ta oss vidare till phuket och krabi. Där blir det patong och några fler ställen. Vet inte riktigt, skulle vara bra med lite tips :) Vi måste dessutom hinna med en visarun, ev. till Malaysia Kuala Lampur. Vi hoppas på mycket sol och bad och fest!

Sen flyg till Bangkok och hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 1/2 och stannar till 20/2. Börjar i Aonang, vidare ner mot Lanta, Koh Mook och Koh Ngai. Stannar till 2 dagar i Bangkok på vägen hem. Vi ska bo på DR Lanta (fast jag ångrar den bokningen lite eftersom det verkar vara kass frukost) Charlie´s på Mook och Koh Ngai Resort. I Aonang Somkiet Buri resort och i Bangkok Arnoma Hotel. Vi längtar från iskalla Sverige nu vill jag lova..

:l_diver::Archie_07:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du har rätt, frukosten på DR är inte bra. Vi har bott där två gånnger men väljer nu Nakara Resort på Long Beach. Youghurt och flingor serveras inte. Du kan köpa en liten burk på restaurangen eller göra som vi. Vi köpte youghurt och flingor på Seven Eleven upp vid stora vägen. Vi gjorde så för vi tyckte de var snåla med frukost. För övrigt tyckte vi resorten var ganska bra.

Vi börjar i år vår Thailandsvistelse i Khao Lak, därefter några dygn på en båt vid Similanöarna. Sedan drar vi lite norrut mot Koh Kho Kha. Sedan åker vi till koh Lanta och Kho Phi Phi. Slutligen har vi några dygn obokade innan vi den 9 mars återvänder till Sverige. Då har vi varit sju veckor i Thailand. :l_sunny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tack för tipset!Så får vi oxå göra. Har en son som bara äter flingor och yoghurt till frukost nämligen. Trist att inte DR kan hålla bättre klass på frukosten, verkar ju vara bra för övrigt. Vilken fantastisk resa ni gör...

7 veckor låter underbart... Ha det riktigt härligt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker den 24/1 och stannar 1månad då vi hyr hus i Mae Phim..kommer att göra en del utflykter därifrån..någon övernattning på Koh Samet ön..Nuu är det nära! :JC_hurrah:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest El Arne

Halloj!!

2 veckor på Tropical Garden i Katabeach från den 4/2.

Sägs att det ska vara kanon frukostar där :P:dan

Jadå finns de mesta,ett hotell me mycke trappor byggt i olika etage men då får man lite motion kanske inte skadar :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du har rätt, frukosten på DR är inte bra. Vi har bott där två gånnger men väljer nu Nakara Resort på Long Beach. Youghurt och flingor serveras inte. Du kan köpa en liten burk på restaurangen eller göra som vi. Vi köpte youghurt och flingor på Seven Eleven upp vid stora vägen. Vi gjorde så för vi tyckte de var snåla med frukost. För övrigt tyckte vi resorten var ganska bra.

Vi börjar i år vår Thailandsvistelse i Khao Lak, därefter några dygn på en båt vid Similanöarna. Sedan drar vi lite norrut mot Koh Kho Kha. Sedan åker vi till koh Lanta och Kho Phi Phi. Slutligen har vi några dygn obokade innan vi den 9 mars återvänder till Sverige. Då har vi varit sju veckor i Thailand. :l_sunny:

Ledsen att göra er besvikna men ni kommer nog inte få youghurt och flingor på Nakara heller. Bodde där i december 07 och tyvärr var frukosten riktigt dålig :( I övrigt var hotellet bra och låg perfekt invid stranden. Poolen fräsch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 25/1 och stannar först 3 dgr i Bangkok där jag möter upp min flickvän för att sen åka vidare till hennes hus i Nakhon Sawan. Vi kommer att göra någon avstickare till Chiang Mai på ett par dgr, annars så blir det mest till att skrota i hennes hemstad, blir väl också att vi åker och hälsar på släktingar och vänner till henne, som brukligt är. Åker hem igen 13/2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Bokade" resa igår em (reseauktion med ving) och åker den 19 februari 2 veckor/Phuket. Har inte bokat upp ngt än. Guben jobbar kväll och jag dag så vi får fila på vad det kan bli under helgen. Tar mkt tacksamt emot tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker till mae phim den 24/1 från Arlanda har hus på blu mango 2 som vi skall börja att möblera när vi kommer ner.Det ska bli otroligt skönt att komma ner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker till Ao Nang den 21 februari, bor på Ao Nang Sunset i 2 veckor. Det blir första resan till Thailand och vi har otroliga förväntningar på resan. Ser fram emot lata dagar i solen, framför allt värmen. Det är ont om den varan i Sverige just nu....  :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 3/3-19/3.Första gången för mig me. Vi kommer att bo på Kata Beach, Ricos Bungalows. Ev om vi kommer över billiga inrikesbiljetter ta någon natt i BKK och shoppa lite. men för övrigt slappa o göra utflykter och tina upp lite :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

13-28 Mars till Kata, Centara Kata beach heter hotellet, första gången vi åker till Thailand :sunny_bespectacled: har "bara" varit runt Europa förut. Vi åker tre vuxna fyra tonåringar och två små barn. Beställde resan i Juni så det är ett tag sedan, men nu närmar det sej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallå :D

Vi åker den 31 januari och är borta 23 dagar. :l_sunny: Vi åker till Koh Chang Penny`s och Lagoon heter ställena som vi bor på. Det blir också en liten avstickare till Koh Mak, Koh Mak resort heter boendet. För att sedan avsluta hela semestern i Bangkok, inget boende bokat där. Vi är 2 vuxna 1 tonåring samt en lillebror på 10år. :Laie_44:

Share this post


Link to post
Share on other sites

13-28 Mars till Kata, Centara Kata beach heter hotellet, första gången vi åker till Thailand :sunny_bespectacled: har "bara" varit runt Europa förut. Vi åker tre vuxna fyra tonåringar och två små barn. Beställde resan i Juni så det är ett tag sedan, men nu närmar det sej

ni kommer inte att ångra er lovar::::

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mirann

Hej på er alla glada thailandsresenärer (långt ord) vi åker den 8/2 och blir borta 2 veckor. Vi ska bo i kata på peach blossom resort, samma hotell som föra året, tyckte det var kanon.Därifrån utgår vi till olika dagsturer och stränder.Ska bli helt underbart om ändå tiden kunnde gå lite fortare.Men som sagt, den som väntar på något gott väntar inte för länge :D

  Vi åker från kalla Luleå 20/2 2 veckor.Vi ska bo i Karon på Karona beach resort,första gången i Thailand,tacksam för tips på utflykter.Är ny här på forumet.Ha en skön semester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 februari är det dags för oss, två vuxna och en 3-åring, att åka.

Flyger Austrian via Wien till Bangkok och fortsätter efter en natt till Koh Samui och Ko Phangan.

Ca tre veckor senare, 24 februari bär det hemåt efter tre nätter i Bangkok.

(mindre än två veckor kvar nu  :cool)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Vi åker 16 mars funderar på Kamala vi har heller inte bokat något än mer än flyg ner med thai air Har tittat på dengs i Kamala men vet inte om vi ska vänta till vi kommer ner eller  boka hemma. Vill ha ett någorlunda billigt boende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 6 feb fr Kastrup, fråb BKK till Phuket, 7 pers, hyrt hus på Kamala 2,5v. en avstickare till Coral Island m beachfront Bungalow 3 nätter, avslutar 4 dygn i Bkk på Baiyoke suite (helt ok för våra behov, bodde där -07) Tot 3v hemma igen 28feb.  Läääängtar så...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi åker 6-28 febr.

Flyg till Bangkok och sover 1 natt där. Därefter flyg (airasia) ned till Krabi och direkt ut till Koh Lanta 4 nätter (Ancient Realm Resort & Spa på Klong Dao beach).

Därefter Koh Mok 3 nätter (charlie beach resort)

Tillbaka till Koh Lanta 7 nätter (Hyrt hus på Malee Seaview - Long beach)

Sen har vi 6 nätter obokade än så länge!

Hej vi åker 20/3 två vuxna tre barn (ett stort barn)från Arlanda till Phuket

Vad är Era planer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 13 feb- 11 mars och kommer att vara i Bangkok, Hua Hin och hälsa på en gammal arbetskompis, Koh Mook, Koh Lanta, Phi phi, Phuket town och Nai Harn för att sen på slutet ta oss upp till Bangkok och flyga hem igen. Ganska späckat schema med andra ord  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×