Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mattias

Vilka åker till/är i Thailand i februari-09, vart ska Ni åka och vart bor ni?

Recommended Posts

Åker från Arlanda den 13 feb. till Phuket för vidare transport till AoNang ska bo på Best Western Ban AoNang, blir där i 2 veckor. Funderar på att ta några dagar till Koh Muuk  :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker från Kastrup 25/2 14.30 och kommer till Krabi 26/2 09.20 ska bo på Green House Hotel i 2 nätter (26-28/2). Åker sedan till Koh Lanta där ska vi bo på Kaw Kwang Beach Resort(detta är paradiset) i 7 nätter (28/2-7/3). Åker sedan till Ao Nang där vi ska bo på Best Western Ban Ao Nang Resort i 12 nätter (7-19/3). Detta ska bli så skönt. :D:dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker den 5 feb till Bankok. Därifrån åker vi den 10:e till Krabi (bor på Sunda Resort) för att den 18:e vara resterande del av resan i Khao Lak (på Khao Lak Orchid Beach Resort). Kan knappt bärga mig tills det bär av.... :dan

Om ni inte bott där innan så kan jag säga att det är jättefint ställe. Lite off men det gör inte så mycket. Vi ska bo där i april igen.

Räkna inte med att kunna använda de där cyklarna som nämns på hemsidan för de är riktigt usla, om de inte fixat fram nya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker till thailand 3 feb-21 feb... :)

Börjar med 7 dagar på Gooddays på koh lanta sen 7 dagar på Aunang Buri resort...vidare till katabeach (phuket) där vi har de sista 2 nätterna på Sugar Palm resort....längtar som bara den nu.... :sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 6 februari och är borta till 4 mars. Vi kommer hinna med Bangkok-koh lipe-koh bulon - phi phi - poseidonturen - koh koh kao - bangkok :dan

Längtar!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I februari hoppas jag verkligen att jag är hemma i BKK. Skulle bara åka till Sverige några dagar i november, det är PAD:s fel att jag fortfarande är kvar här. Mitt visum går visserligen ut i mitten av februari, men jag hoppas att jag kan fixa ett nytt trots att man ändrar bestämmelserna hela tiden.

Leo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi åker också den 6/2 och kommer hem den 28/2.

Vi reser direkt ifrån Bangkok till Khao Lak och bor hos Gerd & No i 5 nätter. Sedan åker vi ner till Koh Lanta och bor på Malee Sea View från den 12/2 till den 25/2. Kanske vi blir grannar? De sista dagarna/nätterna tillbringar vi på Railey.

Vi planerar också att åka till Koh Muk en eller ett par nätter under vistelsen på Koh Lanta.

Med vänliga hälsningar

Camilla

Kul, Vi bor i hus A6 den 15-22 feb på Malee Seaview. Vi har ännu inte bokat in de sista 6 nätterna men ska till Koh Muk 12-15.

Nu börjar det närma sig...

MVH

/Mattias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi åker den 7 februari till Bangkok och direkt vidare till Phuket och Kata beach (Sugar Palm resort) där vi ska vara i 3 nätter, därefter har vi två nätter som är obokade. Har väl tänkt oss ngn utflykt, ev Similan Islands. Vi åker sedan vidare till Koh Lanta och Twinbay resort där vi stannar till den 20 februari då vi flyger upp till Bangkok (Baiyoke Sky) och åker hem därifrån den 22 februari.

Hade gärna stannat längre men det känns inte OK att ta mer än en vecka extra ledigt för barnen från skolan.

Vi bokade flygresan redan i mars men nu börjar det ju faktiskt närma sig på riktigt  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag och min man åker på vår första Thailandsresa den 6/2- 28/2, vi kommer att besöka Phuket, Koh Lanta och Koh Kho Khao. Old Phuket Hotel, Relax Bay , och Koh Kho Khao resort. *längtar* =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:Da  :D :coolHej vi åker till Thailand den 17 feb 2009  för 3 veckor och landar i Phuket,vidare till Khao Lak direkt och hotell Palm Galleria i en vecka,sen flyger vi till Kuala Lumpur för två nätter för att njuta av stora staden,därifrån flyg till BKK för 3 dgr,därefter till Kho Kho Kao 2 nätter och sen ner till Phuket och Patong beach där vi bor på Duanjitt Resort.Nu är det bara 49 dagar kvar..... :dan:kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Lizen!

Vi åker också den 6/2 med Qatar från Arlanda. Vilka åker ni med?

Hejsan Majja :)

Vi flyger från Arlanda med Novair till Phuket, lyfter någon gång efter 15.00 om jag inte helt missminner mig nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den 3/2 åker vi vår första tripp till Thailand.

2v på Kata Beach och hotellet är Peach Blossom Resort, hoppas på en väldigt skön tripp!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej vi åker 8/2 till kata ska också bo på peach blossom hotell. vi bodde där när vi var nere i januari 08, helt underbart så vi valde samma nu igen. Ni kommer säkert att få det helt underbart. :Laie_44: :Laie_44:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej vi åker 8/2 till kata ska också bo på peach blossom hotell. vi bodde där när vi var nere i januari 08, helt underbart så vi valde samma nu igen. Ni kommer säkert att få det helt underbart. :Laie_44: :Laie_44:

Låter ju väldigt bra, tror det kommer bli fantastiskt!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Ja nu bär det snart iväg, 11 januari till Bangkok i 3 nätter, där efter vidare till Hua Hin i en vecka, bor på ett jättemysigt hotell Baan chanchay. Sedan vidare till Krabi och koh lanta i 10 dagar där har jag inte varit förr, ska bli kul med lite nytt.

Sen blir det Phuket hela februari på Kata beach sola och bada, ska bo på nått nytt hotel som en kompis har fixat åt mig, 18000 bath för en månad inkl. frukost.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest El Arne

Hej!

Ja nu bär det snart iväg, 11 januari till Bangkok i 3 nätter, där efter vidare till Hua Hin i en vecka, bor på ett jättemysigt hotell Baan chanchay. Sedan vidare till Krabi och koh lanta i 10 dagar där har jag inte varit förr, ska bli kul med lite nytt.

Sen blir det Phuket hela februari på Kata beach sola och bada, ska bo på nått nytt hotel som en kompis har fixat åt mig, 18000 bath för en månad inkl. frukost.

:D

Hmmmm 18000 för en månad me fruukost skulle man kunna stå ut me. :D Men de blir bara 2 v från den 1feb på tropical garden i Kata de får duga de me. :sun:Laie_44::l_sunny::Laie_44:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämnar Svedala den 2/2 och åker till Bangkok och ska där bo på Narai hotel i Silomområdet. Stannar där tre dagar och sedan bär det av till Koh Samui där vi ska bo på Pavilion Samui Boutique Resort i Lamai.Utgår härifrån och tänker göra några endagsutflykter till Koh Phangan och Koh Tao.16/2 lämnar vi ön för avfärd till Bangkok igen och förhoppningsvis lite mer shopping innan vi beger oss hemåt till kalla Sverige igen 17/2.

Börjar snart bli dags för nedräkning :dan

Önskar er andra en trevlig semester!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×