Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mattias

Vilka åker till/är i Thailand i februari-09, vart ska Ni åka och vart bor ni?

Recommended Posts

Hej!

Vi åker 6-28 febr.

Flyg till Bangkok och sover 1 natt där. Därefter flyg (airasia) ned till Krabi och direkt ut till Koh Lanta 4 nätter (Ancient Realm Resort & Spa på Klong Dao beach).

Därefter Koh Mok 3 nätter (charlie beach resort)

Tillbaka till Koh Lanta 7 nätter (Hyrt hus på Malee Seaview - Long beach)

Sen har vi 6 nätter obokade än så länge!

Vad är Era planer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker 15/1 och skall ha vår första vecka på Railey Sand sea resort, därefter åker vi till Koh Muuk för en vecka på Charlies resort. Vi avslutar denna resa med en vecka på Krabi resort i Ao nang, frun ställde ulimatum att få en veckas shopping ::).

Då vi åker hem kommer ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har planerat ta sista minutenflyg runt den 17-25 febr, 2 eller 3 veckor.

ska absolut till Patong minst 5 nätter, sen ska vi till Karon till phuket orchid några nätter o sen Krabi...

Blir det 3 veckor ska vi även till koh samui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker den 27 nomber till Phuket från Göteborg, maken min och jag.

Bor i Karon på Sugar Palm (med poolaccess rum :dan)

Därifrån gör vi lite utflykter och träfar förhoppligen både Alsun och Malee som jag lärde känna i våras.

Den 2 december åker vi till Koh Phangan med flyg Phuket-Koh Samui för att stanna på Haad Yao Bayview resort http://www.kohphanganhaadyaobayview.com/ resterande 10 dagar.

Gör därifrån eventuellt turer till bla. Koh Tao.

Sedan gör jag en soloresa på 3 eller 4 veckor i mitten av Mars. Börjar på Malee Garden i södra Phuket, mer vet jag inte utom att jag måste till Similan och Surin  :Laie_77:Islands

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej på er alla glada thailandsresenärer (långt ord) vi åker den 8/2 och blir borta 2 veckor. Vi ska bo i kata på peach blossom resort, samma hotell som föra året, tyckte det var kanon.Därifrån utgår vi till olika dagsturer och stränder.Ska bli helt underbart om ändå tiden kunnde gå lite fortare.Men som sagt, den som väntar på något gott väntar inte för länge :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi reiser til Cha-am 21 februar, og blir i 2 uker. Hotellet heter baan talay samran. Vi skal også til Bangkok og besøke noen barn i slummen der. Har ikke bestilt hotell der ennå,og tar gjerne mot tips på bra hotell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I min iver missade jag att det var februari!!  :o

Vi åker den 27 nomber till Phuket från Göteborg, maken min och jag.

Bor i Karon på Sugar Palm (med poolaccess rum :dan)

Därifrån gör vi lite utflykter och träfar förhoppligen både Alsun och Malee som jag lärde känna i våras.

Den 2 december åker vi till Koh Phangan med flyg Phuket-Koh Samui för att stanna på Haad Yao Bayview resort http://www.kohphanganhaadyaobayview.com/ resterande 10 dagar.

Gör därifrån eventuellt turer till bla. Koh Tao.

Sedan gör jag en soloresa på 3 eller 4 veckor i mitten av Mars. Börjar på Malee Garden i södra Phuket, mer vet jag inte utom att jag måste till Similan och Surin  :Laie_77:Islands

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alldeles ny här och vågar mig på ett svar ;).

Vi åker till Bangkok och vidare till Krabi samma dag den 26 januari...Bor några inledande dagar i AoNang på Tipa Resort (fem nätter tror jag) och sen beger vi oss till Koh Lanta och hyrd lägenhet på Southern Residence. Därifrån ut till lite öar som Koh Mook och bor på Charlie-resorten som jag alltid glömmer namnet på...

Hemåt bär det den 24 februari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi åker den 1 jan och ska bo på Kho lanta i 3 månader. Vi har hyrt en bungalow på lanta village. Jag, maken och vår dotter 5½ och sonen 3½, barnen ska gå i semsterklubben några veckor. Någon mer som ska ha sina barn där eller bor på klong Dao?? :Laie_77:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi åker den 1 jan och ska bo på Kho lanta i 3 månader. Vi har hyrt en bungalow på lanta village. Jag, maken och vår dotter 5½ och sonen 3½, barnen ska gå i semsterklubben några veckor. Någon mer som ska ha sina barn där eller bor på klong Dao?? :Laie_77:

Avis? Jag? nä  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej! Vi åker till Mai Phim den 24/1 stannar en månad..vi har hyrt hus där! Vi utgår där ifrån och gör lite turer. Första gången vi ska hyra hus, ska bli spännande..vi funderar på att köpa ett eget. Man bara längtar!!  :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi åker den 1 jan och ska bo på Kho lanta i 3 månader. Vi har hyrt en bungalow på lanta village. Jag, maken och vår dotter 5½ och sonen 3½, barnen ska gå i semsterklubben några veckor. Någon mer som ska ha sina barn där eller bor på klong Dao?? :Laie_77:

Hej.

Vi åker till Koh Lanta den 6/2 och stannar i två månader. Den sista månaden ska vi bo på Klong Dao och vår son 4 år ska gå på barnklubben några veckor. Funderar på att "resa runt" den första månaden men inget bestämt ännu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vi åker till Koh Lanta den 6/2 och stannar i två månader. Den sista månaden ska vi bo på Klong Dao och vår son 4 år ska gå på barnklubben några veckor.

Kul!! Då ses vi säkert där. Barnen kommer att gå i semesterklubben i jan och feb men vi är kvar till slutet av mars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi åker till Krabi den 6/2 och stannar i 2 månader. Första 5 nätter ska vi bo på Diamond cave på Railay beach. Därefter bär det av till Koh Lanta i 5 veckor. Barnklubb har vi bokat för våra pojkar 5 och 3 år gamla mellan vecka 9 - 12. Har ännu inte bokat klart boendet på Klong dao. De två sista veckorna i Thailand har vi inget planerat men funderar på Koh Ngai.

Träffar säkert på en del av Er på Lanta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker 31/1 till Koh Lanta bor på Klong Dao beach. Vi stannar till den 15/2. Vi ska bo på Chada Beach resort & spa. Jag längtar så jag kan dö.Hoppas på en kanon resa då detta är första gången till Thailand. Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Vi åker också den 6/2 och kommer hem den 28/2.

Vi reser direkt ifrån Bangkok till Khao Lak och bor hos Gerd & No i 5 nätter. Sedan åker vi ner till Koh Lanta och bor på Malee Sea View från den 12/2 till den 25/2. Kanske vi blir grannar? De sista dagarna/nätterna tillbringar vi på Railey.

Vi planerar också att åka till Koh Muk en eller ett par nätter under vistelsen på Koh Lanta.

Med vänliga hälsningar

Camilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Vi åker 12 feb från Landvetter till Phuket men direkt vidare till

Khao lak/Poseidon där vi ska med båtturen till Similan sen några dar inne i Khao lak för att åka vidare tiull Malee Garden och avslutar sen 2 dar i Bangkok,

är borta 3 veckor... :dan :dan :dan

Längtar.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker den 5 feb till Bankok. Därifrån åker vi den 10:e till Krabi (bor på Sunda Resort) för att den 18:e vara resterande del av resan i Khao Lak (på Khao Lak Orchid Beach Resort). Kan knappt bärga mig tills det bär av.... :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker från Sthlm 8 Feb till Bkk.

Därifrån vidare till Koh Samet, stannar nån vecka vidare till Koh Chang med en avstickare till Koh Kood. Sen vet vi inte riktigt vart vi hamnar.

Hem ska vi i alla fall 5 mars!

:dance2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×