Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Cujo

Boka boende via http://www.thailandresor.se/ och betala

Rekommendera Poster

Gäst Cujo

Jag har suttit och tittat lite på denna sida, har även hört mycket att det inte är så bra att betala med VISA kort direkt igenom en utländsk sida så att säga. Säkerheten är inte så stor och risken att mitt kortnummer vandrar vidare är rätt så stor, men jag vet inte riktigt.

Tidigare så har jag alltid kört charter med Ving och Fritidsresor, aldrig bokat på egen hand förutom den senaste resan som vi skulle ha åkt på.

Frågan är; hur säkert är det att boka hotell via http://www.thailandresor.se/ och göra betalningen med sitt VISA kort? Hur fungerar det hela? Alltså, man gör bokningen och får bekräftelse och sen när man kommer till hotellet så uppger man bara sitt namn, är det så det funkar? Hur är säkerheten kring att betala med VISA kort och andra betaltkort på http://www.thailandresor.se/ och andra sidor där man bokar hotell i Thailand? Är det någon som har tidigare erfarenhet av detta? Vilka sidor rekommenderar ni där man boka och betala direkt och vilka är sämre?

Tacksam för svar!

Ha en fortsatt trevlig Söndagskväll:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja alltså alla större seriösa sidor är det helt ok att betala med kort på. Själv har jag bokat massvis med gånger med sawadee.com och det har fungerat klockrent varje gång (dom är bra och billiga) även agoda har jag använt utan problem (dock inte riktigt lika bra service) det finns inga problem enligt mig!

många banker har också betala online tjänster där du kan generera ett temporärt visa nummer osm bara fungerar en gång om man känner sig orolig (nordea har det)

sen får du en voucher med mailen som du visar upp med pass och/eller kortet du betalade med. . lätt som en plätt å billigare!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kollade nu på thailandsresor och dom gör det inte själv, det gick via r24.com som använder samma system som sawadee.com gämför priserna med r24 sawadee och thailandsresor å ta den billigaste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

En kompis till mig åkte iväg den 8 Oktober och kom hem i Tisdags, han bokade ett hotell via http://www.thailandresor.se/ och när han kom till hotellet så fanns det ingen bokning. Så därför har jag aldrig kört så, utan via charter, känns mer säkert. Han frågade vad som hade inträffat, dom sa - Vi har inte fått någon bokning i ditt namn. Han hade turen med sig att det inte var högsäsong så han fick välja och vraka på massa andra vackra hotell.

Men om vi pratar om negtiva sidor, vilka ska man inte boka hotell och betala igenom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

a sawadee.com har jag använt många gånger och aldrig haft problem! dom har personal på plats i Thailand, deras kundtjänst är ruggigt snabb, oftast svar på mail inom timmen och aldrig hört någon som har haft problem med dom.

körde agoda nu iår för å testa men inte alls lika nöjd.

sawadee.com kör jag också alltid igenom 2bangkok.com som är en seriös sida som också har sitt kontor i Thailand så det blir lite dubbel säkerhet. Aldrig haft några problem, skulle inte tänka mig något annat sätt att boka på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Om man bokar via Sawadee, så betalar man med VISA kort, skriver ut bekräftelsen hemma i skrivaren, tar med sig den till det anvisade hotellet och går till rummet. Svårare än så är det inte med andra ord? Kan man lita på dom?

Ska Sawadee på minnet och boka med dom nästa gång, så bokar jag flyg på egen hand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Vi vänder på det. Jag har bokat, betalat och har pass och bekräftelse med mig till hotellet när dom säger - Det finns ingen bokning i ditt namn. Hur gör jag då? Hänvisar till Svenska ambassaden eller vad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Cujo

Kan dom Svenska? ;)För jag är urusel på Engelska, annars får jag plugga på det tills nästa gång vi åker och om jag bokar via dom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nej det är ett Thailändskt företag så det skulle jag bli väldigt förvånad om dom kunde.

men på riktigt! ta lite chanser i livet! jag har aldrig hört talas om någon som har haft problem med sawadee, tänk om du nu är en micro procent som får det. . ja i värsta fall får man väl ta ett annat hotell?

är 100% säkerhet att allt går helt utan att behöva tänka själv åk charter, men vill du få ut något av din resa förutom sol gör det på egen hand! Thailand är lättare att resa i än Sverige det finns inget å vara orolig över.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sawadee är kanon!

Annars kan du boka genom Martin (www.thailandhotell.se) eller Captain Thailand (www.thai.nu) som använder samma system som thailandresor. Och det är mindre röriga sidor.  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

LOS har rätt, det är R24 och använder bokningssystem som Sawadee. Jag har personligen övervägt att använda ett "eget" bokningsystem, men jag tror att kunderna skulle förlora på det då R24 har personal som jobbar dygnet runt och har 12 års erfarenhet av detta.

Jag sitter i samma hus som Sawadees hotellbokare och de tjejerna kan lika lite svenska som Bruce Willis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig åkte iväg den 8 Oktober och kom hem i Tisdags, han bokade ett hotell via thailandresor.se/ och när han kom till hotellet så fanns det ingen bokning. Så därför har jag aldrig kört så, utan via charter, känns mer säkert. Han frågade vad som hade inträffat, dom sa - Vi har inte fått någon bokning i ditt namn. Han hade turen med sig att det inte var högsäsong så han fick välja och vraka på massa andra vackra hotell.

Men om vi pratar om negtiva sidor, vilka ska man inte boka hotell och betala igenom?

Känns väl som jag borde kommentera...Om din kompis bokat och betalt hade han fått en voucher, hade kompisen en sån ? kanske hade kompisen bara skickat en bokningsförfrågan... ? Alla bokningsförfrågningar är gratis och är inte bindande. Man väljer själv om man vill gå vidare med bokningen sen.

Vi på Thailandresor gör på samma sätt som kunden, dvs skickar en bokningsförfrågan. Om kunden känner sig osäker, tex på engelska eller inte vill betala med kort på nätet, gör vi det åt kunden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sawadee är kanon!

Annars kan du boka genom Martin (www.thailandhotell.se) eller Captain Thailand (www.thai.nu) som använder samma system som thailandresor. Och det är mindre röriga sidor.  :dan

har du lust att förklara "röriga sidor" ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sawadee är kanon!

Annars kan du boka genom Martin (www.thailandhotell.se) eller Captain Thailand (www.thai.nu) som använder samma system som thailandresor. Och det är mindre röriga sidor.  :dan

har du lust att förklara "röriga sidor" ?

Du kan slå upp ordet "rörigt" i en ordlista. Det är som det låter. En sida, som inte för länge tids sedan hade reklam-pop-ups och som innehåller mer skräp, reklam, banners än information. CTs och Martins sidor har i alla fall nyttig information med bra presentation. Där bidrar man gärna med en bokning :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LOS har rätt, det är R24 och använder bokningssystem som Sawadee. Jag har personligen övervägt att använda ett "eget" bokningsystem, men jag tror att kunderna skulle förlora på det då R24 har personal som jobbar dygnet runt och har 12 års erfarenhet av detta.

Helt korrekt. Håller med. Kanske för vissa är det konstigt att många använder systemet, men de är ju bra på det de gör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

å framför allt verkar den inte uppdaterad på hundra år, world trade center, när försvann den? den är inte igår direkt :)

[/quote

utav någon anledning går det inte att länka men under www.thailandresor/shopping visar att du kanske inte läst rätt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

[

har du lust att förklara "röriga sidor" ?

Du kan slå upp ordet "rörigt" i en ordlista. Det är som det låter. En sida, som inte för länge tids sedan hade reklam-pop-ups och som innehåller mer skräp, reklam, banners än information. CTs och Martins sidor har i alla fall nyttig information med bra presentation. Där bidrar man gärna med en bokning :)

varför blir man inte förvånad... ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kollade under bangkok och där står det world trade. så olika info på olika sidor . .tja kanske man kan kalla det rörigt?? ;)

men nu ska jag inte dissa din sida i onödan . . det är rätt länge sen jag läste igenom den på riktigt. men lite uppdateringar kan nog behövas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kollade under bangkok och där står det world trade.

Precis som det gör på Ving´s sidor också tex. Det är väl så när man byter namn på något...det ligger kvar i folkmun.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

bara för att det står på vings sidor så blir det väl inte rätt?

sen nya central world vart klart så finns det ingen som kallar det wtc längre. kanske central plaza eller va de hette innan men wtc är 10år sen.

World Trade Center

Här finner du det mesta vad det gäller shopping. WTC är flera våningar högt. I bottenplanet har olika försäljare sina stånd och här bör du pruta minst 50 procent av priset. Inne på varuhusen råder fasta priser men du kan lita på att du får äkta vara.

Det finns även en skridskobana inne på WTC.

tycker itne den beskrivningen har något med verkligheten idag att göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×