Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jesoh177

Blue Village Exotic Dalar Resort, Bangtao Beach

Rekommendera Poster

Lakrits85: Tusen tack för denna info! Nu känns det skitbra att ha bokat detta hotell!! Kul att ni trivdes så bra! Har du tid (eller ngn annan som vet) att svara på en fråga? Premium-rummen, är de möjliga att dela av med en skjutdörr? Så man får en säng på varje sida om dörren? Vore jättebra att veta då vi har vår dotter med oss som behöver lite lugn o ro när hon skall sova :-)

Och som så många andra säger: är det nån som har mer info om hotellet mottages den tacksamt! ;)

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Några andra vänner till oss kom hem förra veckan och de var jätte nöjda! de hade fått ordning på allt så det var hur fint som helst!! Ni kommer säkert att få en kanon bra semester!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!

Jag förstår inte dessa elaka kommentarer om detta hotell! >:(

Jag kom hem i söndags (25 januari) efter två underbara veckor på Dalar Resort. Vi bodde i ett Premium rum och fick den bästa utsikten på hela resorten. Bilden på Fritidsresors hemsida som nr 1/10 som visar hela poolområdet med utsikt ner mot havet är taget på vårat rum när vi bodde där!

Hotellet är jättefint. Jag tycker att hela hotellet är färdigt. Sådant om inte är färdigt är sådant som inte du störs av som turist. Alla barnklubbar/aktiviteter och kvällsunderhållning är igång. Alla planteringar av blommor/träd osv. är färdigt. Du får poolhanddukar så det behöver ni inte ta med! Det fylls på 4 flaskor vatten varje dag som är gratis, det har funkat kanon! Vårat rum städades varje dag.

Hotellet har en egen liten minimarket precis vid lobbyn, har det mesta man behöver. Maten i buffé restaurangen är sådär, det är buffé man får plocka ihop vad man vill, sen steker de det medan man väntar.

De lättare rätterna vid poolbaren är kanon och rumservice funkar jättebra! Vi upplevde att all hotellpersonal pratade bra engelska och hade inga problem att göra oss förstådda.

Så börja inte fundera på att boka av detta hotell, det är kanon! Badrummen känns stora och lyxiga och rummen är också väldigt stora med stor balkong! Det finns inte jättemycket att göra på hotellet kvällstid, men det är bara en kortare promenad på stranden till Vings hotell där det är riktigt bra shower 5 kvällar i veckan. Pröva även deras Thai-buffé för 550 baht p.p. riktigt god! Går du ut på "framsidan" av hotellet vid lobbyn har du också en supergod restaurang som heter Rico´s. Serverar god mat om du får lite hemlängtan, pröva pepparsteken! Kanon!

Ska du åka taxi till Patong ge inte mer än 550 baht dit och 400 baht tillbaka. Jungceylon är inte mycket att ha, gå istället runt i marknadsstånden. Pruta mer än halva priset. Vi köpte märkeströjor/piké för runt 200 baht styck.

Man längar verkligen tillbaka till Bangtao när man varit därifrån, stranden är underbar!

Som sagt, jag har bara bra saker och säga om detta hotell, så ingen oro att stressa upp er! Hotellet är färdigt!

Personalen är toppen!

Njut av Thailand för det gjorde vi!

Tack snälla du för all denna positiva feedback.Vi åker den 23/3  och efter allt negativtså känns det faktiskt riktigt bra nu.Tack vare alla dina härliga rader.

Tack

Caba :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen allihop!

Visst är det kul att hitta något bra om Dalar Resort!

Jag trodde jag skulle va jätte besviken på hotellet när vi åkte eftersom allt jag hittade om hotellet var så negativt! Men hotellet är verkligen toppen!

Till dig som undrade om premium rummen går att dela av så går de tyvärr inte det. De är bara två jätte stora sängar ihop i rummet och sen då en mindre soffa/säng. Givetvis finns det ju barnsäng att låna, men det finns ingen skjutdörr eller så. Men det är det inte i de vanliga rummen heller, för efter vad jag såg så var det bara en vanlig ihopfällbar skiljevägg som står på golvet.

Tack o hej.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack igen Lakrits! Då får jag väl ta min resebyrå i örat som "lovat" att det skall finnas >:( Men men, det låter ju som om vi kommer trivas i alla fall nu när ni var så nöjda!)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har reserverat en resa för nobvember 2009, fyra veckor på detta hotell.

Intressant att läsa era kommentarer och det jag är mest orolig för är restaurangutbudet.

Vi är absolut inte intresserad av att äta lunch och middag på hotellet. Inte heller pepparstek hur god den än är  ;)

Vi vill ju äta thaimat på lokala ställen, så ni som varit där (ni lär ju vara några fler nu). Om man inte är rädd för att röra på sig, går det att hitta bra thaiställen eller ska vi helt enkelt söka oss till en annan del av Thailand?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej du

Inte behöver du boka transfer från flygplatsen,det kommer till att stå massor med taxi/tuktuk där på parkeringen.

Minibar finns på hotellet,har kollat det med fritidsresor men det är ett lagom litet,så som dom brukar vara på ett hotell.

Trevlig resa :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kom precis hem ifrån detta hotell. Det finns skjutdörrar som som avskiljer rummen. Jag tycker att det finns bra med ställen där det går att äta thiamat. Jag skulle personligen aldrig välja att ständigt äta på hotellet, vi åt där en gång. Maten var bra men det var dyrt och servicen var sådär. Vi har trivts bra på detta hotell :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, kom precis hem efter tre underbara veckor på dalar resort!

Vi är supernöjda med allting när det gäller Bangtao beach och hotellet.

Hotellet är i kanonskick med fina pooler, trevlig poolbar och helt underbar personal. Rummen är jättefina och städningen helt kanon, man får nya handdukar och nya poolhandukar varje dag. Fritidsresors personal som jobbar där är också jätteduktiga och härliga, har man barn så finns det mycket roligt för dom att göra.

Frukosten är också jättebra men middag åt vi alltid på någon av dom härliga resturangerna som finns i närheten, det finns ca 10-15 bra resturanger med olika inriktningar väldigt nära (inom ca 500 m).

Bangtao är precis lagom lugnt om man åker med barn och vill man ha lite mer liv och rörelse är det bara att ta taxi till Patong för ca 250 kr tur och retur.

Som ni hör så är vi supernöjda med allt och kommer granterat återvända till Dalar resort!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Matti, det där kändes jättebra att läsa, har hört lite negativt om hotellet så nu känns det bättre igen! Vi åker dit i februari så det är ett tag kvar men det är härligt att ha något att se fram mot! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu närmar det sig avresa för oss 13/2 (ja i och för sig ett tag kvar) men är det någon som är nyligen hemkommen från Dalar resort och har lite färska tips eller vill berätta vad ni gjorde för utflykter m.m så är jag glad om ni skriver. Jag längtar så nu :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hottellet är jätttfint, vi bodde där 3 veckor i nov-december. Frukosten är bara super-bra!! Finns ALLT!! Poolerna är jättefina, det är 5 stycken. Var lite ont om solstolar sista veckan för oss då det var mycket gäster så man får vara sådär otäckt turistig o lägga sin handuk på o "boka" tidigt på morgonen om man vill ha. Vi badade i havet en del o det är fint men blir djupt rätt fort. Det finns en hel del försäljare på stranden men det är bara jättekul tycker jag  :D Restaurangerna på stranden är bra, speciellt Mama Mia (till vänster från hotellet om du står o tittar på havet) Även Ricos som har mycket trevlig personal, dom var helt TOKIGA i vår dotter  :) Det som är negativt är att hotellet saknar lite finess, ingen fin bäddning (de bytte lakan typ 3 ggr på 3 veckor), inga blommor på rummet, växtligheten på hotellområdet är skral mm. "Knorren" som gör "Exotic" saknas helt! Det är också trist att höra Ted Gärestad o Tomas Ledin som pool-musik VARJE dag! Det är inget Thailand över det. Men över lag så är de viktiga bitarna mycket bra och ni kommer garenterat att få en kanon-fin semester!! Ha det häääääärligt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

idaj! Tack, det låter ju riktigt bra. Ja det där med att boka solstolar är lite trist men vi brukar föredra stranden och kommer nog att göra utflykter också så det ska nog ordna sig :).Nu börjar det närma sig så vi längtar jättemycket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×