Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
solstrålen

3 eller 4 veckor??

Rekommendera Poster

Behöver eran hjälp....

Vi kommer att åka till thailand i februari, så det vi inte har betämt oss är om vi ska åka 3 eller 4 veckor. Nu är det så att vi kommer åka med våran lilla 2 åring och då blir jag så fundersam om 4 veckor blir för jobbigt för henne med värmen och så... vad tycker ni? Priset är detsamma för dessa veckor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

just när det kommer från 3 till 4 veckor... har man råd, både pengasätt o semestersätt så tycker jag att det är helt underbart varje stund man kan vara där.

själv har ja bara varit där 2 veckor, och det känns som att det är lite knappt, men hellre 2 veckor än inget alls...

just att man reser med en liten bebbe, vet jag inget om tyvärr...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt passat på att ta fyra veckor. Blir svårare när barnen blir större och det skall sökas ledigt från skolor. Tror nog att två-åringen anpassar sig till värmen på samma sätt som vi gör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dottern var hos oss i 3 veckor med sin son då 3 år han var röd i ansiktet och väldans svettig de två första dagarna men sedan vande han sig och efter tre veckor sa han måste vi åka hem redan så jag tror inte det blir nåt problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

man måste tänka så här mycket har jag råd med  o så länge kan jag stana  om så bra två vekor  så är det bra  men själv så stanar vi minst 4 vekor ocså tänk på barna  dom tåller inte lika mycket sol som vissa andra gör  så tänk efter  är ofta en god tanka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart stanna 4 veckor.

I februari i år va jag med min då drygt 1 åriga dotter och det gick jätte bra!

1:a dagen va hon jätte trött av värmen, men resten av dom 2 veckorna hade hon inga problem alls.

Tror att barnen klarar värmen bättre än vi vuxna gör  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag har sett värkar småbarna klara värmen ganska bra om föräldrarna bara sertill att dom kyddas moförmycket sol och att dom dricker tillräkligt med vatten. Dock har frun som är barnsjuksköterska en annan åsikt, hon är mer kritisk till hur barn klarar värmen. Så min slutsats är ändå att om det är 3 eller 4 v beror nog mest på er föräldrar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är egentligen inget att fundera på -Bajsar björnen i skogen eller? Klart ni ska stanna i 4 veckor. Förra året var lillemans första resa (förutom då han låg i mammas mage) och då var han 1 år och vi var iväg 5 veckor utan några som helst problem :dan Dock så är det smörja med sololja samt skydda för solen ordentligt som gäller, lilleman såg ut som en lite påskkärring med sin fina mössa :dan

post-2719-14768711052157_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×