Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Hur långt innan avresa brukar ni BÖRJA packa erat bagage ?

Hur långt innan avresan brukar ni börja packa erat bagage ?  

354 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur långt innan avresan brukar ni börja packa erat bagage ?

    • 0-24 timmar innan
      150
    • 2 dagar innan
      99
    • 1 vecka innan eller mer
      104
    • Jag...Moi !? Packa gör min andra hälft...
      13


Rekommendera Poster

Själv är jag en sådan där virrpanna som packar några timmar innan avresa...

Det är skitjobbigt när planet går tidigt på morgonen för då kan jag inte gå och lägga mig.

Då är jag uppe hela natten och packar. Vet inte varför jag alltid ska vara ute i sista sekunden.

Dessutom har jag ALLTID övervikt...

Nu på onsdag åker jag och mina tjejkompisar till Egypten.

Då hade jag tänkt vara lite förutseende... har redan börjat lägga fram lite saker här och nu.

Då slipper jag springa runt som en yr höna och leta efter kamera, pass, våtsavetter, favvisskor och annat nödvändigt.

Förra året då vi drog till Cypern hade jag 10 kilos övervikt...alltså...30 kg !!!!! Bara mitt bagage !!!!!???

Kan någon tala om för mig varför jag alltid packar så onödiga saker.

Jag hade med mig en smörgåsgrill !!!??? 1 kilo skinka och ost... (man vet ju aldrig om man blir hungrig på kvällen...;) )

Sen hade jag även med mig jättemycket pärlor och silverdetaljer så att jag kunde jobba lite under veckan....blev det något gjort då ?! Jo....2 halsband....av alla kilon med smyckesmaterial jag hade med mig...*suck*

Mina kompisar garvar alltid då vi ska resa...-Jaha...undrar vad hon har med sig nu för tungt !!!???

Och inte nog med det...jag förbeställer ju alltid på planet ner också...

Mitt handbagage består alltid av en liten resväska på hjul...Det brukar bli tungt ...

Och så måste jag ju packa över allt där om jag får övervikt, plus att man vet aldrig vad man hittar på shoppingturerna under semestern...

Någon som känner igen sig...?  :wit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag är ju en sådan då som gärna är ute i tid. 1 v å mer därtill börjar jag att ställa iordning allt. 10 dagar kvar å kläder å sånt är redan packat bara småsaker som spel å film, bärbara dvd mm som saknas. pass mm ligger klart i handbagaget med alla papper som ingen tittade på sist men som man vill ha med. :laugh:

Dock packar jag inte allt för mycket jag har väl 10 kg i min rygga å barnen delar en resväska med kläder(ej full) samt en liten (kabin)väska med där flytväst + snorklar ligger. + barnens handbagage(ryggsäck) där spel å dvd mm ska ligga.

Idag i finvädret ska jag upp till stallet och bunta hö medan tjejerna(dotter + kompis) rider så de som ska ge mat inte behöver arbeta så hårt.

mycket att tänka på är det ju när man ska vara borta jobbet ställer jag oxå på nu så de ska klara sig utan mig.

hmmm  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hehe jag har 100 dagar kvar innan ja lyfter, o sitter redan o funderar på vad ja ska ha med mig... HAHA!

Men jag tycker om att planera.

Gör en lista och kryssar för när jag lagt ner prylen...

Jobbiga är att ja gärna vill dubbelkolla... blää.. illa!

Men gärna en eller 2 veckor innan... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det är så viktigt med packningen. Packar ibland precis innan jag ska till flygplatsen. Får jag med mig passet och mitt Master Card samt lite fickpengar så klarar jag mig.

Har väl hänt att jag glömt något nån gång men inget som skapar problem. Är det något som är viktigt så har jag stenkoll på just den saken. När man rest ett antal gånger så blir det ju lite rutin om vad man behöver ha med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ojoj... packar alldeles för tidigt har gjort lista och inhandlat grejor ställt på Thailandshyllan, strukigt knäshorts :cr :cr men hinner ändra mig 100 gånger innan jag åker ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  strukigt knäshorts :cr :cr men hinner ändra mig 100 gånger innan jag åker ::)

Stryker gör jag alldeles för sällan.... Kan ha att göra med att strykbrädan står alldeles för krångligt till så varje gång jag ska ut med den åker halva städskåpet ut...

Syrran är helt tvärtom jämfört med mig....

När hon packar stryker hon ALLT...hon står med strykbrädan bredvid resväskan och packar ner efterhand...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägger fram mina och grabbarna prylar minst en vecka innan, däremot kan jag aldrig packa förrän tidigast dagen innan för gubben har väldigt låg prio på just packning. Vi brukar alltid fördela en uppsättning badplagg och ett ombyte i varandras väslor om ifall att någon väska skulle komma bort så man inte måste panikhandla direkt. Jag packar mindre och mindre för varje gång och vi har ännu aldrig kommit över maxvikt trots flitigt shoppande. Två väskor ner och tre hem. (Den tredje innehåller en mindre resväska med packning i på nervägen)för två vuxna och två tonårsgrabbar.

Jag packar ytterst sällan plagg som behöver strykas.

Det är alltid jag som ordnar med allt som har med resa att göra både planering, bokning och packning. Övriga familjen hänger på precis som det vore en charterresa, än har de som tur är aldrig klagat på reseledaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egentligen alldeles för tätt inpå!  :D

Samma dag eller kanske kvällen innan. Sist vi åkte kom jag på att vi hade för stora resväskor ungefär 1 timma innan vi skulle åka. (typ halvstor standard)Tog en snabb repa på stan men hittade inget annat.

Fick kasta mig in på Biltema (av alla ställen)på vägen till Arlanda och köpa 2 nya väskor som vi packade om till på en parkeringsficka efter vägen!

Funkade bra det också...

Är ganska glad att vi gick ner i storlek och väskorna var faktiskt riktigt bra!

Har man bara pass, pengar å pillet så ordnar sig allt annat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Packar gör jag dagen innan, men förbereder dvs stryker och hänger fram gör jag

i god tid ett par veckor innan.  :) j

Jag packar alltid hälten av mina kläder i min mans väska och tvärtom. Dottern brukar ha i stort sett allt i sin väska. :l_sunny:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hos oss är det så att vi har ett bord för resor. På detta ställer vi allt som tänkas behöva.

Den här fasen börjar när man har bokat en ny biljett och packa gör vi dagen innan resan.

Resväska (som inte får överstiga en kabinväska per man) väljs efter mängd av grejer som vi ska ha med oss.

På senare tiden  lyckades vi packa ner allt för två personer i en kabinväska och hade en liten vikbar ryggsäck med oss på planet.

Vi hatar att ta med oss mycket. Bara de allra nödvändigaste får följa med.

Allt annat köps (och lämnats) på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbig tråd den här. :cr

Nu måste jag erkänna, jag har listor på det mesta:

* vad som ska packas.

* vad som ska köpas innan resan.

* vad som måste göras innan resan osv, osv.

Vi har oxå ett ställe där vi samlar saker som vi ska ha med

tex viktiga papper, minneskort till kameran och bra böcker.

En vecka innan skall det strykas kläder och ALLT ska plockas fram

och dagen innan ska allt packas ner. :cr :cr

Jag önskar verkligen att jag kunde slappna av lite mer,

jag vet ju att allt finns att köpa på plats och ändå är jag så himla rädd att glömma något.

Men Mia!

Smörgås grill, ost och skinka!!! Nu tog du väl ändå i? :o

Inte ens jag skulle komma på den tanken. ;):D

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbig tråd den här. :cr

Nu måste jag erkänna, jag har listor på det mesta:

* vad som ska packas.

* vad som ska köpas innan resan.

* vad som måste göras innan resan osv, osv.

Vi har oxå ett ställe där vi samlar saker som vi ska ha med

tex viktiga papper, minneskort till kameran och bra böcker.

En vecka innan skall det strykas kläder och ALLT ska plockas fram

och dagen innan ska allt packas ner. :cr :cr

Jag önskar verkligen att jag kunde slappna av lite mer,

jag vet ju att allt finns att köpa på plats och ändå är jag så himla rädd att glömma något.

Men Mia!

Smörgås grill, ost och skinka!!! Nu tog du väl ändå i? :o

Inte ens jag skulle komma på den tanken. ;):D

Helene

Jag önskar att jag också var lite mer organiserad som du...

Smörgåsgrillen är skitbra när man har barnen med sig på resa.

Men jag tar ju med den när jag åker själv, tänk om man blir hungrig mitt i natten och inget är öppet  ::).

Köpte den i Turkiet när alla i familjen var med... där gjorde den stor nytta.

Istället för att vänta nästan en halvtimme på en varm torr äcklig macka gick jag och köpte en smörgåsgrill, skinka och ost på Migros.

Dessutom kostade varma mackor på hotellet 50 svenska kronor per styck !!!!!  :o

Barnen åt det som  mellis...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det varierar. Kvällen innan vanligtvis.

Laptop, några skjortor och tröjor, byxor träningskläder, underkäder och hygienartiklar och ev kamera. Samt pengar, pass och en god bok förstås. Allt får plats i en mindre resväska och datorn blir handbagage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är den som oftast inte förbereder mig långt innan. Skriver oftast en kort lista på det mest nödvändiga, lägger upp det på sängen och sedan packar ner det. Oftast 6 timmar innan avresa hemifrån.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst matsomay

Jag ställer upp väskan flera månader i förväg på lämpligt ställe. Slänger ner saker jag vet ska med men som jag inte använder under tiden..

Sen gör jag också en lista. Så fort jag kommer på något så kluddar jag oavsett om det är mitt i natten.. ;) Längre fram när listan betraktas så brukar många a-ha upplevelser komma...ja, just ja, den ska me.. och den..

:cr  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

åker 31/10 inte börjat packa men tagit fram min 200 litersväska med hjul och kollat på den ett antal ggr tror jag bestämt mig för att ta den istället för ryggan den här gången men kanske inte så bra om man ska gå på sand eller stenar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×