Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
LolloF

24dec - 15 jan

Recommended Posts

Hejsan!

Vi är 4+3+1 pers i åldrarna 6-42år som ska resa runt lite i tre veckor och nu börjar det närma sig!!! Vi kollar, planerar och funderar. ???:)

Flyger från Stockholm på julafton (hoppas vi inte krockar med tomten)när vi landat i Bangkok flyger vi vidare till Phuket, där vi bokat tre nätter på Kata Noi Bay Inn. Sedan tar vi båten till Lanta, där vi bokat 7 nätter på Lanta Nature beach resort. Efter det har vi en lucka mellan 4-11 januari, då vi inte vet vart vi ska bo, tänkte boka på plats men börjar fundera på att boka allt innan, då det ju är högsäsong och vi är så många.

Funderar på Koh Kradan, Koh Ngai eller någon annan liten ö, eller om vi ska bo söder ut på Lanta och ta dags utflykter.

Den 11 tänkte vi ta oss till AoNang, ska ev. bo på Mountain paradise? Sedan flyger vi till Bangkok den 12 och boende där är inte bestämt än, ev Asia hotel.

Plan två är att skippa AoNang och flyga direkt från Trang  :-\ vi får se hur det blir.

Kom gärna med tips på var man kan bo våra obokade dagar! Eller information om våra bokade boenden.

//Lollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi lovar försöka undvika att krocka med tomten!  ;)

Men ang. att flyga på julafton så hade jag vägrat för ett år sedan men i år känns det heeelt rätt. Vi firar med resten av familjen helgen innan, men har sagt ifrån om julklappar! DET ska bli skönt!

En annorlunda jul, får väl se om den ger mersmak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men ang. att flyga på julafton så hade jag vägrat för ett år sedan men i år känns det heeelt rätt. Vi firar med resten av familjen helgen innan, men har sagt ifrån om julklappar! DET ska bli skönt!

En annorlunda jul, får väl se om den ger mersmak...

Jag lovar, det är ett vinnande koncept...!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rätt kul att dra på själva julafton - attityd!

Vi åker redan 11 dec dvs på Lucia. Efter stopp på Bangtao åker vi till Aonang och skall bo på just Mountain paradise - vi får väl se hur det blir.- det det verkar ok. Vi förbereder barnen på att allt kan hända...

Efter några dagar drar vi söderut till Koh Hai där vi äter julaftonsmiddag på stranden när ni sätter er i planet!

Ha en fin tur!

Roger o Eva-lena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Härligt med julmiddag i sanden! :kla Undrar om ni får se luciatåg på planet? Har för mig att SAS personalen hade det på ett Bangkok flyg några kompisar flög med för några år sedan.

Det roliga här är att barnen har inte tvekat en sekund! När vi sa att det inte skulle bli några julklappar, utan att resan var våran julklapp till familjen så sa det bara att det var ju en bra julklapp :o Får väl se vad de säger när det närmar sig...

Ang. Mountain paradise så har vi nog ändrat resrutt och försöker ta oss från Lanta, Kradan eller ngn annan ö till Trang och sedan till Bangkok - men inget är bokat så än kan allting ändras...

//Lollo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spännande.  Vi har kört samma race med våra barn, dvs inga klappar. De har köpt hela konceptet men är oroliga för att det skall ramla ner spindlar från taken (var de nu fått det ifrån!?). Vi får se om de lussar på planet!

Ha det så bra!

Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu var det ju ett tag sedan någon skrev här men vi har precis bokat 2 veckor till Phuket (1 v Kata och 1 v Khao Lak) med avgång julafton  :dan!

Tycker det ska bli kanon att åka på julafton. Flyget går först 18.20 från Arlanda så vi hinner fira lite ändå  :). Vi brukar alltid ta flygstolar men denna gång blev det en hederlig charter. Hoppas Thomas Cook visar sig från sin bästa sida på julafton och serverar lite anständig mat  ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu var det ju ett tag sedan någon skrev här men vi har precis bokat 2 veckor till Phuket (1 v Kata och 1 v Khao Lak) med avgång julafton  :dan!

Tycker det ska bli kanon att åka på julafton. Flyget går först 18.20 från Arlanda så vi hinner fira lite ändå  :). Vi brukar alltid ta flygstolar men denna gång blev det en hederlig charter. Hoppas Thomas Cook visar sig från sin bästa sida på julafton och serverar lite anständig mat  ;).

Kan ni inte "smuggla med" lite julskinka med senap, äppelmos och kanske lite annat... Mackor borde ju passera igenom security. Julölen däremot kan det bli lite problem med att få ombord antar jag.

Jag åker ju hem till jul istället, jag tror inte tomten hittar mig annars... Fast det har han inte gjort på flera år nu.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu var det ju ett tag sedan någon skrev här men vi har precis bokat 2 veckor till Phuket (1 v Kata och 1 v Khao Lak) med avgång julafton  :dan!

Tycker det ska bli kanon att åka på julafton. Flyget går först 18.20 från Arlanda så vi hinner fira lite ändå  :). Vi brukar alltid ta flygstolar men denna gång blev det en hederlig charter. Hoppas Thomas Cook visar sig från sin bästa sida på julafton och serverar lite anständig mat  ;).

Kan ni inte "smuggla med" lite julskinka med senap, äppelmos och kanske lite annat... Mackor borde ju passera igenom security. Julölen däremot kan det bli lite problem med att få ombord antar jag.

Jag åker ju hem till jul istället, jag tror inte tomten hittar mig annars... Fast det har han inte gjort på flera år nu.  :D

Haha, hoppas verkligen att behovet av svensk julmat har lagt sig tills vi sätter oss på flyget. Längtar efter riktigt bra thaikäk  :). Det var länge sen tomten hittade till oss också så nu drar vi istället  ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan ni inte "smuggla med" lite julskinka med senap, äppelmos och kanske lite annat... Mackor borde ju passera igenom security. Julölen däremot kan det bli lite problem med att få ombord antar jag.

Inga problem med julöl, det köper ni taxfreen på Arlanda.

Hasse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helt riktigt. Det ska vara Thaimay på Julafton. Har blivet det nu sedan 2009 och blir nog så länge man orkar åka till Thailand . Blir med i Kata Beach julafton och även  Nyår

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är det mycket turister där kring jul, jag ser ju att priserna går upp och det tipsas om att boka hotell osv tidigt för att vara säker på att få det man vill ha.

Kanske är pga skollov osv som det går att komma ifrån lite enklare på vintern just då. Eller sen kanske resan är julklappen, det är ju inte en så dålig klapp i alla fall. Smita iväg från kalle&co och bli ompysslad istället.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är väl som mest just den tiden. December till Mars. För min del så har jag inte märk att priserna går upp kring jul. Samma med pris på resan. jag åker ju ner 14  November och hem 12 Maj så jag har en billig biljet och fixar boende när jag kommer ner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är väl som mest just den tiden. December till Mars. För min del så har jag inte märk att priserna går upp kring jul. Samma med pris på resan. jag åker ju ner 14  November och hem 12 Maj så jag har en billig biljet och fixar boende när jag kommer ner

Jag tyckte mig se det (priserna) så senaste var mitten av januari till april och nu blir det september till december. Men jag kanske är lite priskänsligare. Skiljer det 500kr så är det ju en halv månadshyra i Thailand. Nu sparade jag in ett par månadshyror genom att åka på lite fel tid. Tja enligt vad jag kunde hitta då i alla fall.

Jag vågar inte kolla biljettpriser nu efter att jag bokat. Blir så sur om jag missat det optimala priset så jag ger fan i att kolla istället.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×