Valltomta 1 Report post Posted November 20, 2008 Detta forumet är mycket angenämare. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 20, 2008 Enligt Biljett-torget så gäller endast kampanjbiljetter som paketres (krav 2 nätter från samma resbyrå som man köpt flygresan) På incheckningen på Arlanda kan personalen begära att få se en vourser, och om inte det finns kan man få betala ordinarie pris. Låter skumt detta, något nytt från Thai som många resebyråer blundar för. Jonas Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted November 20, 2008 Det låter ju lite konstigt har man betalat biljetten och fått den utskriven kan dom la inte kräva mer pengar för att man inte har ett bokat hotell? Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 20, 2008 Nej, det tycker jag med. Fick ett mejl från Biljett-torget och nu sa hon att Thai har ändrat så att det inte behövs några hotellbokningar. Men förr krävdes det, men då va Thai inte lika hårda sa hon. Fattar ingenting, hon ville väl sälja. Jonas Share this post Link to post Share on other sites
Guest lauri Report post Posted November 20, 2008 Dom här erbjudandena som är kopplade till några nätter på hotell var vanliga förut. Varför det var så vete gudarna, men jag lät en gång bli att anvädna ett riktigt sunkigt rum i två dagar på Sawasdee Khao San road och gick ändå med god vinst i och med att flygbiljetten var billig. Share this post Link to post Share on other sites
hille 2 Report post Posted November 20, 2008 Med ett par nätter på hotell gäller ju paketreselagen, dvs man får ersättning om flygbolaget går i konkurs. Har aldrig hört att något sådant skulle vara kopplat till flygbolaget. Bara löjligt att tro att personalen på Arlanda skulle bry sig.Men sen gör väl naturligtvis resebyrån som dom vill, de kan ju vägra att sälja en biljett utan hotell...men när biljetten är betald kan dom glömma det! Jag har rest reguljärt med Thai i många år utan hotellrum och det är aldrig någon som har krävt att jag skulle boka något heller. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 20, 2008 Lyckades få ner flygpriserna ytterligare pga slopade bokningsavgifter: 20.650:- Alla beckar små, använder hellre pengarna i Thailand. 600SEK är ju inte så mkt, men trots allt ungefär 60st. Chang Jonas Share this post Link to post Share on other sites
Valltomta 1 Report post Posted November 20, 2008 Hur gamla är barnen, ska bli kul att jämföra när vi fått vår bokning klar. Vi ska vara borta över påsklovet. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 20, 2008 Hur gamla är barnen, ska bli kul att jämföra när vi fått vår bokning klar. Vi ska vara borta över påsklovet. 3 och 5år. Share this post Link to post Share on other sites
kauf 0 Report post Posted November 21, 2008 Bokat och klart 10 april Stockholm - Bangkok - Samui tillbaka via phuket - Bangkok 5 april stannar 3 dagar där 8 apr bangkok -stockhom 3200 skatt 2800 GRATTA mig!!! :dan Jag fattar inte riktigt, kommer du få alla inrikesresor inkluderat i priset? Och man kan stanna kvar på olika ställen valfritt antal dagar innan man flyger vidare? Är det det som kallas stopover? Om det nu är så, tror ni man kan flyga ner till en destination men åka hem ifrån en annan? Om jag tex vill flyga Stockholm - Samui men sedan åka hem ifrån Ubon - Stockholm? Share this post Link to post Share on other sites
thomlea88 0 Report post Posted November 21, 2008 Om det nu är så, tror ni man kan flyga ner till en destination men åka hem ifrån en annan? Om jag tex vill flyga Stockholm - Samui men sedan åka hem ifrån Ubon - Stockholm? Ja, är det korta svaret. enda kravet är att Thai flyger till/från stället. Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 21, 2008 Det är lite skatt på inrikesflygen, vet ännu inte hur mycket, några hundra gissar jag. Bokat och klart 10 april Stockholm - Bangkok - Samui tillbaka via phuket - Bangkok 5 april stannar 3 dagar där 8 apr bangkok -stockhom 3200 skatt 2800 GRATTA mig!!! :dan Jag fattar inte riktigt, kommer du få alla inrikesresor inkluderat i priset? Och man kan stanna kvar på olika ställen valfritt antal dagar innan man flyger vidare? Är det det som kallas stopover? Om det nu är så, tror ni man kan flyga ner till en destination men åka hem ifrån en annan? Om jag tex vill flyga Stockholm - Samui men sedan åka hem ifrån Ubon - Stockholm? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted November 21, 2008 Jag fattar inte riktigt, kommer du få alla inrikesresor inkluderat i priset? Och man kan stanna kvar på olika ställen valfritt antal dagar innan man flyger vidare? Är det det som kallas stopover? Om det nu är så, tror ni man kan flyga ner till en destination men åka hem ifrån en annan? Om jag tex vill flyga Stockholm - Samui men sedan åka hem ifrån Ubon - Stockholm? Nackdelen med Thai är som många skriver, äldre plan utan skärmar mm. Men just fördelarna är ju att man får inrikesbiljetten inkluderad i priset (exkl. skatt tror jag) och det blir både bekvämt och billigare. Flyger man vidare till en internationell flygplats med Thai (t.ex. Phuket, Krabi, Samui) så åker ju bagaget vidare och man slipper checka ut det i Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 21, 2008 Idag när min fru meddelade sin arbetsgivare att hon tar semester 8/3-9/4 så sa han att det går inte eftersom du har inga sparade semesterdagar och semesterperioden börjar först 1/4. Det hade vi räknat med, spelar ingen roll eftersom hon har garantidagar kvar Hon säger då till sin chef att hon inte behöver ta ut någon semester. Då säger han att han kommer att tvinga henne att ta ut 4 veckor pga nya lagar. Ringde facket direkt och dom sa att arbetsgivaren har rätt i att göra så, men dom är inte skyldiga att göra det, hänger lite på viljan. Nu blir det ju iaf en vecka sem under April eftersom vi kommer hem 9/4, och sedan finns det ju 3 veckor kvar som hon måste ta ut. NU TILL FRÅGAN: Om hon ändå måste ta semester så tänkte jag på Thaikampanjen efter sommaren, brukar det vara from den 10/8 eller brukar det variera? Bra att lägga semestern då om något tråkigt skulle inträffa så vi inte kommer iväg under Mars. Då kan man ju alltid plussa på dom 3 veckorna med några garantidagar. Lite backup är väl aldrig fel. Ja då blir det 8veckor semester i år Jonas Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 21, 2008 Betalt och klart idag. Det blev 28nätter i Koh Samui + 2 nätter i Bangkok. Hoppas att det går bra med luften för barnen i Bangkok bara. Om vi inte hade tagit Bangkok så hade vi fått 6 timmat väntetid på Suvarnabumi, inte roligt med barn på 3 och 5 år. Vad i Bankok skall man söka sig för att få bäst luft tro? funderar lite på Ramada Plaza nere vid floden eller något i närheten. Har själv alltid bott på Sukhumvit road, även på soi 4 Någon som har tips på hotell? Mvh: Jonas Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 21, 2008 Hej Vad kul Jag har inte betalt ännu. Var skall ni bo på Koh Samuui? Något förlag på mysigt boende, jag börjar ju också där ungefär samtidigt:) Betalt och klart idag. Det blev 28nätter i Koh Samui + 2 nätter i Bangkok. Hoppas att det går bra med luften för barnen i Bangkok bara. Om vi inte hade tagit Bangkok så hade vi fått 6 timmat väntetid på Suvarnabumi, inte roligt med barn på 3 och 5 år. Vad i Bankok skall man söka sig för att få bäst luft tro? funderar lite på Ramada Plaza nere vid floden eller något i närheten. Har själv alltid bott på Sukhumvit road, även på soi 4 Någon som har tips på hotell? Mvh: Jonas Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 21, 2008 Håller på att leta, men vi kan få en stor villa på 90kv för 6500:-/28nätter. Den ligger i Bophut. Det finns också större hotell i närheten där man kan äta frukostbuffe och använda poolområdet till en överkomlig Kostnad. Tycker bara att det ligger lite för långt från stranden: 1km. Håller på att kolla runt lite om vad som finns i Chaweng. Jag är inte så kräsen på boendet om jag får bo aldeles vid chaweng beachen, bara jag får tillgång till pool på något hyfsat hotell för barnens skull om det skulle bli röda flaggor eller så. Har du några funderingar chälv vad du vill bo? Share this post Link to post Share on other sites
kao chakan 0 Report post Posted November 21, 2008 tjihoo vi ändra utresedatum från 6 februari till 6 mars, det blev 15 000 kr billigare för oss, 2 vuxna och 2 barn,,, det känns bra hmm men det är månad mer att längta då tyvär... Share this post Link to post Share on other sites
HELLAN 0 Report post Posted November 21, 2008 tjihoo vi ändra utresedatum från 6 februari till 6 mars, det blev 15 000 kr billigare för oss, 2 vuxna och 2 barn,,, det känns bra hmm men det är månad mer att längta då tyvär... Grattis! Den som väntar på något gott... Tänk så mycket roligt ni kan göra eller köpa för dom pengarna. Helene Share this post Link to post Share on other sites
mpc 0 Report post Posted November 21, 2008 tjihoo vi ändra utresedatum från 6 februari till 6 mars, det blev 15 000 kr billigare för oss, 2 vuxna och 2 barn,,, det känns bra hmm men det är månad mer att längta då tyvär... Grattis! Den som väntar på något gott... Tänk så mycket roligt ni kan göra eller köpa för dom pengarna. Helene vilka flyger du med ?? med vem har du boka resa med Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 21, 2008 tjihoo vi ändra utresedatum från 6 februari till 6 mars, det blev 15 000 kr billigare för oss, 2 vuxna och 2 barn,,, det känns bra hmm men det är månad mer att längta då tyvär... Ja , men 15.000 för att vänta en månad kan man kanske stå ut med Grattis Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 21, 2008 Jag vill nog gärna bo vid en lugnare strand, det skall finnas en mellan Chaweng och Lamai, kommer inte ihåg vad den heter nu..och inte heller var jag såg det.... :-\ Ni kanske kan hyra ut ett rum i villan åt mig hehehe Skojar, men det vore kul att träffas nu när vi kommer dit ungefär samtidigt! Nu har jag betalt och bokat om rutten så jag åker ut 8 mars ist. ville ta alla dagarna man fick dvs. 30 Jag kommer att åka till Phuket också (utflykter till Similand och Surin) när jag är i Samui besöker jag Phangan och Koh Tao, skall dit nu i December så jag kollar runt lite Håller på att leta, men vi kan få en stor villa på 90kv för 6500:-/28nätter. Den ligger i Bophut. Det finns också större hotell i närheten där man kan äta frukostbuffe och använda poolområdet till en överkomlig Kostnad. Tycker bara att det ligger lite för långt från stranden: 1km. Håller på att kolla runt lite om vad som finns i Chaweng. Jag är inte så kräsen på boendet om jag får bo aldeles vid chaweng beachen, bara jag får tillgång till pool på något hyfsat hotell för barnens skull om det skulle bli röda flaggor eller så. Har du några funderingar chälv vad du vill bo? Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 21, 2008 Ja, skatterna inrikes gick på 495 :- Så det blev totalt 6495 :- Hur är Thais stolar, är de rymliga? Jag fattar inte riktigt, kommer du få alla inrikesresor inkluderat i priset? Och man kan stanna kvar på olika ställen valfritt antal dagar innan man flyger vidare? Är det det som kallas stopover? Om det nu är så, tror ni man kan flyga ner till en destination men åka hem ifrån en annan? Om jag tex vill flyga Stockholm - Samui men sedan åka hem ifrån Ubon - Stockholm? Nackdelen med Thai är som många skriver, äldre plan utan skärmar mm. Men just fördelarna är ju att man får inrikesbiljetten inkluderad i priset (exkl. skatt tror jag) och det blir både bekvämt och billigare. Flyger man vidare till en internationell flygplats med Thai (t.ex. Phuket, Krabi, Samui) så åker ju bagaget vidare och man slipper checka ut det i Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Jonas70 Report post Posted November 21, 2008 Jag vill nog gärna bo vid en lugnare strand, det skall finnas en mellan Chaweng och Lamai, kommer inte ihåg vad den heter nu..och inte heller var jag såg det.... :-\ Ni kanske kan hyra ut ett rum i villan åt mig hehehe Skojar, men det vore kul att träffas nu när vi kommer dit ungefär samtidigt! Nu har jag betalt och bokat om rutten så jag åker ut 8 mars ist. ville ta alla dagarna man fick dvs. 30 Jag kommer att åka till Phuket också (utflykter till Similand och Surin) när jag är i Samui besöker jag Phangan och Koh Tao, skall dit nu i December så jag kollar runt lite Håller på att leta, men vi kan få en stor villa på 90kv för 6500:-/28nätter. Den ligger i Bophut. Det finns också större hotell i närheten där man kan äta frukostbuffe och använda poolområdet till en överkomlig Kostnad. Tycker bara att det ligger lite för långt från stranden: 1km. Håller på att kolla runt lite om vad som finns i Chaweng. Jag är inte så kräsen på boendet om jag får bo aldeles vid chaweng beachen, bara jag får tillgång till pool på något hyfsat hotell för barnens skull om det skulle bli röda flaggor eller så. Har du några funderingar chälv vad du vill bo? Då ses vi redan på planet ;)Nu börjar man lägta ordentligt. Åker du hem den 9/4 från BKK då som jag? 31 dagar och 30 nätter (vad går gränsen på visumtvång) Har inte bestämt mig helt på villan, blir ju en heldel transporter. letar lite i Chaweng också, har hittat ett hotell som jag mejlat till, jag pm:ar länken, vill inte lägga ut den innan jag bestämt mig. Jonas Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted November 21, 2008 Jag vill nog gärna bo vid en lugnare strand, det skall finnas en mellan Chaweng och Lamai, kommer inte ihåg vad den heter nu..och inte heller var jag såg det.... :-\ Ni kanske kan hyra ut ett rum i villan åt mig hehehe Skojar, men det vore kul att träffas nu när vi kommer dit ungefär samtidigt! Nu har jag betalt och bokat om rutten så jag åker ut 8 mars ist. ville ta alla dagarna man fick dvs. 30 Jag kommer att åka till Phuket också (utflykter till Similand och Surin) när jag är i Samui besöker jag Phangan och Koh Tao, skall dit nu i December så jag kollar runt lite Håller på att leta, men vi kan få en stor villa på 90kv för 6500:-/28nätter. Den ligger i Bophut. Det finns också större hotell i närheten där man kan äta frukostbuffe och använda poolområdet till en överkomlig Kostnad. Tycker bara att det ligger lite för långt från stranden: 1km. Håller på att kolla runt lite om vad som finns i Chaweng. Jag är inte så kräsen på boendet om jag får bo aldeles vid chaweng beachen, bara jag får tillgång till pool på något hyfsat hotell för barnens skull om det skulle bli röda flaggor eller så. Har du några funderingar chälv vad du vill bo? Då ses vi redan på planet ;)Nu börjar man lägta ordentligt. Åker du hem den 9/4 från BKK då som jag? 31 dagar och 30 nätter (vad går gränsen på visumtvång) Har inte bestämt mig helt på villan, blir ju en heldel transporter. letar lite i Chaweng också, har hittat ett hotell som jag mejlat till, jag pm:ar länken, vill inte lägga ut den innan jag bestämt mig. Jonas Ojdå! Det var ju kul Då åker vi till Koh Samui samtidigt också gissar jag Nej 8 April trodde inte det fick vara över en månad, nu missade jag en dag Men vi kommer att vara i Bangkok samtidigt någon dag, känns tryggt!! Jag är skiträdd att vara där alldeles alena, jag slår en pling när jag är om jag får panik Share this post Link to post Share on other sites