Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Jonas70

Thaikampanjen 2009?

Rekommendera Poster

Gäst Jonas70

Hej, tänkte kolla med er om någon hört när kampanjbiljetterna släpps med Thai?

Pratade med Thai, och dom kunde inte ge svar om när det släpps men sa däremot att det blir en kampanj iaf. Hon vågade inte heller säga om det var samma barnrabatter som iår eller vilka erbjudande det blir.

2008-års kampanj biljetter för April släppte dom Okt-Nov 2007.

En resebyrå sa att eftersom påsken ligger sent i år så är det troligt att kampanjen börjar gälla i mitten av April, men det är ju ok eftersom dom flesta hotellen också halverar prisera runt den 17:e April. Synd bara att missa Songkran, men vi var där i år iaf och det var en upplevelse.

Den som först meddelar mig om kampanjbiljetterna skall jag fylla med Chang.

Det lovar jag, om ni är där i samma period och på samma plats förstås.

Har också funderat lite på om det är värt att avsluta semestern med några dagar i KL? Någon som har varit där?

Reste 2 vuxna + 2 barn för 16800:- iår inkl.skatter + 10000:- för 1månad på Troppical Garden i Kata, helt ok hotell och priset också.

Tacksam för svar: Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du inte preliminärbokja hos nån resebyrå så kontaktar dom dej så fort kampanjbiljetterna släpps?

Så har i alla fall jag gjort. Men jag kollar iof runt efter att kampanjen ska komma i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Undrar också om det finns några billigare/bättre alternativ än Thai-kampanj när man åker 2 vuxna + 2 barn? Tycker att det är en bra period att åka mellan 1April ochtom mitten på Maj innan regnperioden kommer. Då är man ju hemma under vintern så barnen eventuellt kan få lite snö. Prismässigt så skiljer det ju också en hel del på både flyg och hotell. Spenderar hellre extra pengar i Thailand. Vi klarade oss mkt gott på 15000:- i uppehälle för en månad när hotellet va betalt. Shopping och utflykter tillkommer.

Finns det andra bolag som kör med bra erbjudande? Malaysia?

Mvh: Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Kan du inte preliminärbokja hos nån resebyrå så kontaktar dom dej så fort kampanjbiljetterna släpps?

Så har i alla fall jag gjort. Men jag kollar iof runt efter att kampanjen ska komma i alla fall.

Viste inte att man kunde preliminärboka innan kampanjbiljetterna släpps.

Skall ringa och kolla upp saken.

Tack för ditt svar: Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du inte preliminärbokja hos nån resebyrå så kontaktar dom dej så fort kampanjbiljetterna släpps?

Så har i alla fall jag gjort. Men jag kollar iof runt efter att kampanjen ska komma i alla fall.

Viste inte att man kunde preliminärboka innan kampanjbiljetterna släpps.

Skall ringa och kolla upp saken.

Tack för ditt svar: Jonas

Får hoppas på att det fungerar bra och att biljetterna släpps snart!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Du kan ju skriva va dom sa till dej sen!

Kollade med Biljett-torget och dom sa att det troligen inte går, jag kan ringa nästa vecka och få besked. Annars tror dom att biljetterna kanske släpps sista Oktober sa dom. Sedan när man bokat så måste betalningen vara dom tillhanda senast 3 dagar senare.

Ha det gott: Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med barnrabatt på flygskatten? Vi ska åka med två barn och frågan är om de både får 75 procent rabatt på biljettpriset OCH flygskatten? Eller om rabatten bara är på biljettpriset?

Det är ju ganska relevant nu eftersom flygskatten är hög - över 3 000 kr. Kommer den vara lika hög under lågsäsong?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Nej, till skolavslutningarna ungefär...

Sedan från början av augusti till slutet september/oktober

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med barnrabatt på flygskatten? Vi ska åka med två barn och frågan är om de både får 75 procent rabatt på biljettpriset OCH flygskatten? Eller om rabatten bara är på biljettpriset?

Det är ju ganska relevant nu eftersom flygskatten är hög - över 3 000 kr. Kommer den vara lika hög under lågsäsong?

75% barnrabatt får du på själva biljettpriset. Barn betalar alltid hela flygskatten, men den kan variera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen ny kampanj så långt ögat kan nå >:(

Någon annan som hört/sett ngt om kampanj 2009?

SAS har bra pris i april...direktflyg faktiskt i början av månaden, till bla Koh Samui....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen ny kampanj så långt ögat kan nå >:(

Någon annan som hört/sett ngt om kampanj 2009?

SAS har bra pris i april...direktflyg faktiskt i början av månaden, till bla Koh Samui....

Vart hittar du dom biljetterna med sas? och va ligger priset på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×