Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
SWEwillow

Thai Air

Recommended Posts

Ring och "seata dig" antingen genom reseföretaget du bokat med eller ring Thai Air direkt. Jag har tidigare "seatat" i efterskott men inte i år och reglerna ändras hela tiden så jag vet inte om det funkar nu.

hej.hade själv tänkt boka längst bak. vad upplevde du som negativt.

Antar att man får gå av planen sist och det kanske inte är så jättekul. Sen kasnke det inte är så kul att ha platserna närmast toaletterna där det kan bli mycket spring och folk som står och väntar.

Men har aldrig suttit längst bak själv så har ingen egen uppfattning.

Tror inte det spelar så stor roll att sitta längst bak om det beror på att man får gå av sist. Naturligtvis så får man ju vänta längre vid immigration men annars sitter man ju och väntar på sin resväska. Tror inte man förlorar speciellt mycket tid egentligen.

Fördelen med att sitta längst bak är ju att ingen sitter och fipplar med ryggstödet, iaf om man har mittgången.

Se upp bara så det inte är någon vägg tätt bakom för då går det inte att luta tillbaka sätet. Vågar inte svara på hur det är på Thai men jag vet att på en del charterflyg så är det så, inte kul vid en långflygning. Själv sitter jag helst vid gången så jag kan sträcka ut mina långa skånkor emellanåt. Vi brukar ha barnen mellan oss så vi kan stjäla lite av deras utrymme när de slocknat.

Har suttit vid fönster någon gång och då har taket lutat så man nästan slår huvudet i, plus att jag får en släng av cellskräck när jag sitter inklämd.