Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Wicky

idag glädjs jag åt... (ingen politik, invandring...)

Recommended Posts

1 timme sedan, Phatthalung säger:

DIF körde över Frölunda igår, Tycker även att DIF såg bra ut i första matchen. För mig är DIF guldkandidaterna, Tror att det är klart efter fem matcher

Mm...vi får väl se:) kul iaf att va med! 

13 hours ago, Phatthalung said:

Va fel jag hade. Det här blir ju riktigt spännande

Yes!

Jag gläds åt att Jack Hermansson vann sin tuffa match i UFC och att Mattias Falck är i VM-final i bordtennis!

Partiledardebatten på TV igår kväll. Det var komik på hög nivå. Mycket bättre än dessa s.k ståupp komiker. Våra politiker är  nog våra bästa lallare och muppar, som man kan ha väldigt kul åt. Flera av partiledarna verkar dessutom helt sakna verklighetsuppfattning. Politikerna och vanligt folk verkar leva i två helt olika världar. Men det var iallafall ett roligt program och man fick sig ett gott skratt

3 timmar sedan, Phatthalung säger:

Partiledardebatten på TV igår kväll. Det var komik på hög nivå. Mycket bättre än dessa s.k ståupp komiker. Våra politiker är  nog våra bästa lallare och muppar, som man kan ha väldigt kul åt. Flera av partiledarna verkar dessutom helt sakna verklighetsuppfattning. Politikerna och vanligt folk verkar leva i två helt olika världar. Men det var iallafall ett roligt program och man fick sig ett gott skratt

Varit utomlands men kollat igenom den nu.

Kan bara hålla med dig totalt.

Att Säpo har lyckats i sitt jobb! Demostrationer i Stockholm idag för att Säpo gjort sitt jobb! Radilkaliserade muslimer skriker ut sitt vrede mot vårt öppna samhälle i Nordeuropa. Men alla medborgare här i Sverige förstår nog inte vad som händer här i Europa. Fortsätter det som det gör i Europa idag, Så kommer det se väldigt annorlunda ut om tio, tjugo år. De som älskar mångkulturellt och mångfald kommer att älska det. Vi som tycker att man ska ha en skaplig pension och inte tycker att man ska behöva jobba till 75 års ålder gillar det nog inte. Allt ting handlar om väldigt enkel matematik! Det finns en påse pengar! Vill man fördela så stora kostnader på dessa flyktingar, som oftast saknar utbildning, och kostar enorma summor så måste det dras ner på annat. Omfördela pengarna till skolor, sjukvård och ordentliga pensioner för folk som har ett helt arbetsliv bakom sig. Vi ska inte behöva ha fattigpensionärer här i Sverige. Gynna de som arbetat och gjort rätt för sig.kommer aldrig att förstå att en flyktingfamilj från arabvärlden eller Afrika ska kunna lyfta samma bidrag som personer här i Sverige som alltid betalat skatt

Och jag instämmer också till fullo.

För att vara helt ärlig så är jag glad att vara 60 plus. Jag kommer att slippa uppleva det slutliga förfallet för vårt land.

När jag var yngre var jag stolt att vara svensk. Numera skäms jag.

Jag är stolt över att vara svensk!! Men känner ingen sympati för folk som inte står upp för det Sverige som fanns när jag växte upp,Några år yngre än Tom Yam.

Hoppas innerligt att det vänder och traditioner och hederliga värderingar kan få gro igen.Har inga problem med människor från olika kulturer!! Men som jag har gjort när jag varit runt i världen,har jag tagit sedan ditt jag kommer och anpassat mig och respekterat landet där jag är gäst.Med det sagt så kan man inte tolerera att vi ska anpassa oss till främmande idéer utan det får gästerna ha i sin privata zon (hem).

Att sossarna och vänstern firade hysteriskt på valvakan i E U valet fast det var sossarnas sämsta val genom tiderna. Inte konstigt att dessa partier minskar! Man vill höja pensionsåldern till 75 år, för att det behövs mer pengar till pensionssystemet som det ser ut idag.

varför inte i stället skära ner på dessa enorma utgifter som dessa så kallade flyktingar kostar Sveriges skattebetalare, och stoppa in dessa miljarder i pensionssystemet. Det skulle göra att vi slipper fattigpensionärer, och att våra gamla som jobbat hela livet får en okey pension

Att damfotbollen i detta VM fått ett lyft både när det gäller intresse och ekonomiskt. Går inte att jämföra med herrar, men jag tycker att damfotbollen har gått otroligt mycket framåt de senaste åren. Blir spännande ikväll mot Holland. Tänk om våra tjejer skulle fixa en finalplats!

9 hours ago, Phatthalung said:

Att damfotbollen i detta VM fått ett lyft både när det gäller intresse och ekonomiskt. Går inte att jämföra med herrar, men jag tycker att damfotbollen har gått otroligt mycket framåt de senaste åren. Blir spännande ikväll mot Holland. Tänk om våra tjejer skulle fixa en finalplats!

Håller med helt!

Idag tycker jag att Sverige och public service, SVT 1 och SVT 2 är riktigt komiska. Förra helgen efter tre skjutningar, fick skjutningarna 37 sekunder i sändningen, och att det är farligt att äta halloumi fick nästan 5 minuter, i samma sändning. 

Förstår ni hur mycket som mörkas, om vad som händer i Sverige ?