Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
AMP

Blöjor till stora barn och barnmat.

Rekommendera Poster

Ska resa till Thailand i 6 veckor tillsammans med min familj. Vår ena son är 6 år gammal och sängvätare. Undrar om någon vet om det går att få tag i stora blöjor (ca 20 kg), där nere eller om vi måste släpa allt hemifrån. Jag tänker att Thailändska barn är ganska små i jämförelse med våra.

Undrar också om det finns barnmatsburkar, till barn runt ett år, att köpa i affärerna. Är dessa säkra att ge, med tanke på bakterier etc. Finns ex nestle, semper eller liknande.

Har ni annars några bra tips på vad vi kan mata vår ettåring med.

Tusen tack för all hjälp vi kan få :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns vuxenblöjor på varuhus, sådana som man ger till de riktigt gamla, de borde väl passa?

Barnmat kan du söka runt lite på forumet kring, frågan har varit uppe många gånger tidigare.

Välkommen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår son 2 år har mamy poko som går att köpa överallt. Ung. samma pris som Sverige och lika bra kvalitet. Vi behöver inte alls köpa större storlek. :)

Mata en ettåring med mosad frukt  och ris. På ett bättre hotell kan du lita på hygienen och be dom mixa. Ta annars med en egen mixer och mixa allt du får tag i. Det finns Nestle men inte samma blanding som hemma. Du kan lita på hygienen i dessa burkar men kanske barnet inte gillar den nya smaken.

Edit: borttagen egenreklam. /admin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan hända att det finns stora vuxenblöjor på varuhus, men frågan är om det finns varuhus där ni ska vara. Kolla upp det innan. Ta med blöjor är min rekommendation, det är ju bara nattblöjor. Den extra plats och vikt det tar i bagaget ner kan vara skönt att ha över på vägen hem, ifall ni shoppar nå´t ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×