Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sofia0917

Barnmat till barn under året

Rekommendera Poster

Tänk bara på att maten (=smaken) i barnmatsburkarna i Thailand inte är densamma som här i Sverige.

Men det betyder ju inte att er tjej kommer rata den maten.

Burkar lär ni få tag på lite varstans i Krabi/Ao Nang. I hyfsat välsorterade livsmedelsbutiker.

Kanske kan vara värt att packa med några burkar hemifrån om det funkar (och om man känner att det är absolut nödvändigt). Annars kan man ju komma en bra bit på (amning), välling, grötpulver (dessa tas med hemifrån). I Thailand brukar ju också ris, bröd och frukt (tänk på att det helst ska vara skalbar frukt, som banan) funka bra att komplettera med.

När våra barn var mindre och vi reste med dem, har vi prioriterat välling i vårt bagage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi har bott här nu sen början av september. sonen på 9 månader har fått prova det mesta. barnmatsburkar finns inte på phuket! det sägs att det kan komma till högsäsongen men ännu har jag inte sett något. det finns burkar med fruktpureer och liknande men ingen riktig mat. jag har köpt en stavmixer och mixat egna grejer. om ni kommer ned på semester och har kvar burkar när ni åker hem, så köper jag dem mer än gärna!!! :kla mig hittar ni på det nyöppnade svenska caféet på Kata Beach!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Barnmatsburkar finns visst i Phuket,iallafall i Patong.

jenny31! kan du tipsa om var? jag har kollat på Carrefour, Lotus, Central (Tops), Big C, och de små nya lotusarna:-). Även kollat med deras inköpsansvariga som säger att de just nu endast tar in barnmatsburkar med frukt och liknande. Jag skulle verkligen bli toppenglad om du kan ge mig ett tips på någon affär som har det. Har som sagt hört från flera att under högsäsongen tar många butiker in det, men inte ännu....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helena!Dom har haft barnmat på carrefour förut...Har dom slutat med det?

Sen finns det en liten butik med barngrejer,kommer tyvärr inte ihåg vad den hette...vet att den ligger mitt emot beauty land,dom har både barnmatsburkar o välling!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig tagit med mig barnmat mer än gröt och välling. Även barnen i Thailand äter mat och även om den smakar på annat vis än för våra Svenska barn så äter dom när dom är hungriga. Kyckling och ris, stekt ris med räkor, stekt ris med kyckling, kyckling i ostronsås mm mm det finns hur mycket som helst som passar små knoddar i Thailand!! Våran lille är heeeeelt tokig i frukt och är ännu mer tokig i frukten i Thailand så det är ananas och banan och dragon fruit och rambotan mm mm som går hela tiden. Skulle han inte vilja äta av maten en dag så har han ändå fått i sig massor av frukt SAMT VÄLLING!!

Sen är ju inte Thailand numera något avlägset turistmål där endast infödingar knatar runt med snorren i ett penisfodral, det finns ju mer "Svenskrestuaranger" än i Sverige numera så en köttbullar med potatismos finns inom armlängds avstånd mer eller mindre vart ni än går!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Food land, Villa Market, Gourmet Market, Tops etc i Bangkok saljer alla barnmat.Olika gronsaks/frukt blandningar och oftast aven typ kyckling/potatis mix.

De saljer aven det de kallar "cereal mix" som ar samma som den populara grotvarianten smattingar kan starta med nar de borjar med fast foda. Aven olika typer av kex-varianter som ar anpassade for olika aldrar.

Valling finns i mangder och de flesta har de vanligare internationella markena sasom Nestle etc (dock ej Semper).

Dock ar en liten mixer och en ris/ang-kokare det smidigaste och enklaste sattet tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helena!Dom har haft barnmat på carrefour förut...Har dom slutat med det?

Sen finns det en liten butik med barngrejer,kommer tyvärr inte ihåg vad den hette...vet att den ligger mitt emot beauty land,dom har både barnmatsburkar o välling!

Jenny! Var ligger Beautyland? Är det i närheten av Carrefour? Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helena!Hmm,ska försöka förklara vägen lättast möjliga....Om ni åker beach road uppåt mot Kalim,svänger in på vägen till höger efter Rock City.Först har ni då fotbollsplanen på er vänstra sida,sen kommer det hotell...sväng då in på lilla vägen "mellan" hotellen.Kör rätt över vägbulorna o ta sen till höger och där ligger det!!Hoppas du hängde med,annars fråga mig igen!

Ps.Annars kan man ju alltid hoppa in i en tuktuk o säga var man ska!!

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×