Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
LadyLiten

Ordna hotell på plats i Bangkok?

Rekommendera Poster

Hej!

Kommer förhoppningsvis till Thailand på söndag runt lunchtid men då jag reser som GP vet jag inte om jag kommer med planet - därför är det svårt att boka hotell i förväg. Jag har som tur är inte så mycket packning med mig så jag har inga problem med att promenera runt ett tag för att leta hotell men jag är osäker på i vilket område jag ska söka, tråkigt att behöva gå gata upp och gata ner för att hitta ett nytt hotell att fråga på. Är inte intresserad av Khao san road även om det här torde vara enklast att hitta ett hotell.

Hur hade ni gjort?

/LL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var några år sedan jag anlände till BKK utan att ha ordnat boende, men då gick jag alltid till hotellbokningsdisken på flygplatsen och fick se en lista med lediga rum. Där fick jag alltid bra rum till bra sistaminuten-priser. Tror inte att man får bättre pris som walk-in.

De som arbetar vid disken är väldigt erfarna och kan rekommendera det man önskar. Vill minnas att man fick betala ett par hundra B i bokningsavgift som sedan drogs från notan på hotellet. Det fungerade alltid bra för mig.

Att promenera gata upp och gata ner efter en lång resa, även med en lätt packning, torde inte vara särskilt roande. Då tar man nog det hotell som råkar ligga närmast till när man känner sig tillräckligt mör.

Önskar dig härliga upplevelser i Thailand!

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där,

Kanske ta några telefonnr och ringa om tillgänglighet när du kommer fram?

Om du är mer för typ bättre guesthouse, kan jag tipsa om Baan Sukhumvit Inn.

Ligger på Sukhumvit soi 20. I närheten till Asok (Skytrain och Metro).

Enkelt men bra kvalitet och mysigt, med en ägare som hjälper dig med allt.

Prisnivå 1500 - 1900. Frukost och WiFi ingår, ej pool.

Detta är rätt så populärt, men jag vet att de öppnat ett nytt på soi 18.

Så dessa kan du titta på om du dyker upp längre upp på Sukhumvit.

Hälsn Zoogin.

PS. Det är rankat som bästa B&B i Bangkok på Tripadvisor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var några år sedan jag anlände till BKK utan att ha ordnat boende, men då gick jag alltid till hotellbokningsdisken på flygplatsen och fick se en lista med lediga rum. Där fick jag alltid bra rum till bra sistaminuten-priser. Tror inte att man får bättre pris som walk-in.

De som arbetar vid disken är väldigt erfarna och kan rekommendera det man önskar. Vill minnas att man fick betala ett par hundra B i bokningsavgift som sedan drogs från notan på hotellet. Det fungerade alltid bra för mig.

Att promenera gata upp och gata ner efter en lång resa, även med en lätt packning, torde inte vara särskilt roande. Då tar man nog det hotell som råkar ligga närmast till när man känner sig tillräckligt mör.

Önskar dig härliga upplevelser i Thailand!

Leo

Tack Leo, vilket bra tips! Skönt att veta att den möjligheten finns. Det kommer med största säkerhet bli det alternativ jag väljer. Känner mig mycket tryggare nu. 

Tack

/LL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där,

Kanske ta några telefonnr och ringa om tillgänglighet när du kommer fram?

Om du är mer för typ bättre guesthouse, kan jag tipsa om Baan Sukhumvit Inn.

Ligger på Sukhumvit soi 20. I närheten till Asok (Skytrain och Metro).

Enkelt men bra kvalitet och mysigt, med en ägare som hjälper dig med allt.

Prisnivå 1500 - 1900. Frukost och WiFi ingår, ej pool.

Detta är rätt så populärt, men jag vet att de öppnat ett nytt på soi 18.

Så dessa kan du titta på om du dyker upp längre upp på Sukhumvit.

Hälsn Zoogin.

PS. Det är rankat som bästa B&B i Bangkok på Tripadvisor

Tack Zoogin, jag har några adresser på hotell med mig som jag tänkte gå runt till, är inte så mycket för telefonkontakt dock...  :-\ Känner mig alltid tryggare bakom en skärm eller irl. Men tack så jättemycket för tipset på hotell!

/LL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tog Leos råd och bokade ett hotellrum via hotellbokningen på flygplatsen och fick ett jättestort fint rum centralt till ett bra pris jämfört med sawadee så detta kan jag mycket väl rekommendera!

Med reservation för att det är möjligt att denna möjlighet är mer begränsad under vinterhalvåret.

/LL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja tja , nu ar man inne pa thaiforum har i bangkok, thailand ar nog d finaste landet jag besokt sa sjukt fint, ett tips till dig som inte bokat hotell, oroa dig INTE, finns GOTT om boende i bangkok! vi kom hit imorse , va pa fulmoonparty o direkt sa satte vi oss i taxi o akte till koh san road, o bor nu pa soy rambrotti, typ tvargata till kossan, i rambrotti village, kostar 800bath per natt o jag ar den krasnaste manniskan, fraga CT han vet! hehe.. vill du shoppa mkt sa tar du bara taxi med taxameter, landar runt 80-100bath beroende pa trafiken till mbk, shoppat som en galning idag, ska ivag till nightmarket om en timme ungefar! vi tankte ta in pa ett hotell precis vid MBK forst, glomt namnet nu, men kostade 5000bath per natt! visst var d battre an va vi bor i just nu, men efter 3 veckor i thailand sa ar alla hotell som har varmvatten o betongvaggar lyx i ens ogon.. hehehe... om du ska aka till koh phanang sa rekomenderar jag phang bori resort and spa STARKT. latt basta hotellet pa hela on, kostar 2500 per natt, men du far valuta for pengarna. njut av resan! sj aker jag hem till kalla sverige imrn natt! borta bra men hemma bast! hehe...

mvh// Reza

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till The Big Mango!

Centre Point brukar ha utmärkta s k serviced apartments. De finns på ett antal platser i BKK. Är övertygad om att du får en behaglig vistelse där. Det låter som en mycket bra början på resan.

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

www.stablelodge.com ca 1.200 bath för ett dubbelrum skit fint hotell för priset och trevlig personal. Det ägs av en dansk så det är lite scandinaviskt influerat.

Ser intressant ut. Jag skall nog prova nästa gång jag behöver besöka ambassaden med en övernattning Bangkok.

De priser som nu anges är:

ROOM CATEGORY                              BAHT

                                                        MAY-SEP  OCT-APR 

  SINGLE/DOUBLE STANDARD  1,395     1,495

  SINGLE/DOUBLE SUPERIOR  1,495     1,595

  DOUBLE WITH EXTRA BED         +495     +495

7% VAT (MOMS) tillkommer på priserna och det framgår inte från hemsidan om frukost ingår, vilket troligen innebär att den får man betala för.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså, det går ju väldigt bra att ta ett hotell på plats, men det kommer garanterat bli dyrare med Walk-in-pris, som det kallas.

Bokar du exempelvis via agoda, eller asiarooms så får du garanterat bästa priset jämfört mot walk.in. Har testat flera gånger...Till och med suttit och chattat med agoda i lobbyn, de har ringt hotellet och jag har tjänat cirka 30% på priset...Likaså när jag förlängt ett rum, så har jag chattat med agoda, som ringt hotellet och förlängt mitt befintliga rum till rabatterat pris.

Så tipset blir att cirka 2-3 dagar i förväg boka ditt hotellrum via nätet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förresten, kolla in Grand Diamond. Dom har bara sviter till mycket bra priser kring 2500 Baht. Kanonrum och läget är helt perfekt, mellan Pantip Plaza (elektronik) och Palladium (shopping) mitt i bästa distriktet (Pratunam) för shopping.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Även jag kan rekommendera Grand Diamond Suites. Den "enda" nackdelen som jag stött på är att vissa rum är aningen slitnare än andra, av någon anledning. Men fortfarande måste jag säga att jag tycker det är ett riktigt bra och prisvärt boende, med bra frukost och rekreationsmöjlighter (pool, bastu, gym, massage).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså, det går ju väldigt bra att ta ett hotell på plats, men det kommer garanterat bli dyrare med Walk-in-pris, som det kallas.

Bokar du exempelvis via agoda, eller asiarooms så får du garanterat bästa priset jämfört mot walk.in. Har testat flera gånger...Till och med suttit och chattat med agoda i lobbyn, de har ringt hotellet och jag har tjänat cirka 30% på priset...Likaså när jag förlängt ett rum, så har jag chattat med agoda, som ringt hotellet och förlängt mitt befintliga rum till rabatterat pris.

Så tipset blir att cirka 2-3 dagar i förväg boka ditt hotellrum via nätet.

Jag forstar att det ar billigare att boka genom en hotellbokningssite OM man kan vara ute i god tid. Om du hade last mitt ursprungliga inlagg sa hade du forstatt att jag inte visste vilken dag jag skulle vara nere da jag reste pa en GP-biljett och att jag darfor inte kunde boka hotell i forvag. For mig var det har det absolut basta sattet och jag kan rekommendera det till andra som reser med flygbolagsanstalldas biljetter.

Mvh

LL

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×