Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Reza.k

Dåligt väder framöver????

Recommended Posts

Säga vad man vill. Koh Chang har den största nederbörden av alla turistplatser i hela landet. Helt ofattbara mängder som normalt faller och då pratar vi sommar månaderna. En av de sista platser i landet jag skulle besöka under sommaren om jag vill ha sol  :)

Istället för att starta en ny tråd använder jag en annan för den knyter an till ämnet..

Ni som har koll, hur snackas det angående vädret under högsäsongen jan-mars? Tror man att det kommer vara lika illa detta året?

Kan tänka mig att man har fullt upp med översvämningarna som pågår just nu...

Det finns bara statistik att gå på om man skall sia väder så långt fram i tiden, och det är ju inget facit.

Lågt odds, men inga löften på att du får fint (regnfritt)väder under högsäsong    :cool

Istället för att starta en ny tråd använder jag en annan för den knyter an till ämnet..

Ni som har koll, hur snackas det angående vädret under högsäsongen jan-mars? Tror man att det kommer vara lika illa detta året?

Kan tänka mig att man har fullt upp med översvämningarna som pågår just nu...

Det snackas nog lika mycket som det gör om hur vintern i Sverige blir mellan jan-mars.  :)

tja tja.. nu är det bara 2 dagar kvar tills vi reser iväg till "the land of smile"

men nu har jag hört att det är oväder påväg in? stämmer det? orkan o hela baladen har jag hört att det ska bli? om det stämmer så är ju hela resan typ förstörd?! eller?

uppskattar all info :D

En liten ting som jeg er litt forundret over.

Hvorfor kaller dem Thailand "Land of smile"? Og dette står på "alle" offentlige steder. Men det betyr jo egentlig "ingenting". For grammatikken er fullstendig feil.

Guest isitcozimcool

Rätt eller fel, men när har de nånsin brytt sig om grammatik när de skriver nåt på engelska i Thailand.... :D

norlund,

Land of Smiles kallas det väl.

Hur skall det vara grammatiskt då?

Det stemmer. Det er 2 alternativer.

1. Land of smiles

2. Land of the smile.

Grunnen til at det har fenget mine øyne er at dette er på en måte Thailands "offisielle bilde utad. Så hvorfor skrive "Land of smile"? Hadde det ikke vært naturlig at dem kontrollerte dette FØR man spredte det utover hele Thailand og i alle turistbrosjyrer?

norlund,

Land of Smiles kallas det väl.

Hur skall det vara grammatiskt då?

Det stemmer. Det er 2 alternativer.

1. Land of smiles

2. Land of the smile.

Grunnen til at det har fenget mine øyne er at dette er på en måte Thailands "offisielle bilde utad. Så hvorfor skrive "Land of smile"? Hadde det ikke vært naturlig at dem kontrollerte dette FØR man spredte det utover hele Thailand og i alle turistbrosjyrer?

Inte lika charmigt då.... varför skall allt vara så korrekt?

Fordi det blir jo litt dumt når man kommer til flyplassen i Bangkok og det står en stor plakat på veggen med en skrift under som sier "Land of smile".

Man kan jo få det inntrykket at dem mangler et "kort i kortstokken" i Thailand. Rimelig dårlig p.r. for Thailand synes jeg.

Fordi det blir jo litt dumt når man kommer til flyplassen i Bangkok og det står en stor plakat på veggen med en skrift under som sier "Land of smile".

Man kan jo få det inntrykket at dem mangler et "kort i kortstokken" i Thailand. Rimelig dårlig p.r. for Thailand synes jeg.

Tror inte det är så många som orkar bli upprörd över en sådan sak, det finns många andra saker att ta tag i, både här i europa och i Thailand.. ;)