Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Reza.k

Dåligt väder framöver????

Rekommendera Poster

tja tja.. nu är det bara 2 dagar kvar tills vi reser iväg till "the land of smile"

men nu har jag hört att det är oväder påväg in? stämmer det? orkan o hela baladen har jag hört att det ska bli? om det stämmer så är ju hela resan typ förstörd?! eller?

uppskattar all info :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Thai Wai

Slappna av o tro inte på allt du hör om det är oväder går du in här så får du veta det direkt från oss som är här o inte John Polmans kusin...Börjar du bli nervös?.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Reza,

Det har varit lite smådåligt väder (dvs molnigt) här på öarna i den thailändska gulfen en vecka nu. Det har dragit förbi ett oväder över regionen, så det är inte alls omöjligt att det blir bättre ganska snart.

Vi får hoppas väl att du får en skön och solig semester!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer med vädret. Kommer monsunen tidigt i år? I mars brukar ju inte Phuketvädret se ut som det gör på väderkartan i 14 dagar framåt. Regn regn och regn http://www.klart.se/v%C3%A4der-phuket.html     :cool

Prognoserna vet ja inte hur de brukar se ut mer än att folk ofta oroas medan solen gassar. Nu verkar det dock va lite ostadigt i redan början på mars. Hoppas det blir kortvarigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra året tror jag de första marsregnen i Phuket( 1 timmas kvällstid) kom den 28 mars. Skall man tro prognosen nu så är det inte bara ihållande, utan regn hela dagarna. Får hoppas på att prognoserna är missvisande.    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra året tror jag de första marsregnen i Phuket( 1 timmas kvällstid) kom den 28 mars. Skall man tro prognosen nu så är det inte bara ihållande, utan regn hela dagarna. Får hoppas på att prognoserna är missvisande.     :cool

Brukar inte prognoserna alltid stämma? ;)

Vad gäller mars förra året, själv upplevde jag 5-6 minuters spöregn på hela resan, gjorde mindre då baren hade tak hehe. Fast prognosen hade nog sagt regn varje dag  :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra året tror jag de första marsregnen i Phuket( 1 timmas kvällstid) kom den 28 mars. Skall man tro prognosen nu så är det inte bara ihållande, utan regn hela dagarna. Får hoppas på att prognoserna är missvisande.     :cool

Kan tala om att det spöregnade i över 1h morgonen den 21/3 2010. Iallfall över Kata och Patong.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, håller tummarna trots dystra prognoser, för  :l_sunny: i varje fall på dagtid resten av mars     :cool

Det hoppas jag med :). Tilläggas bör väll att enda anledningen till att jag vet att det regnade då var för att jag var tvungen att springa till 7eleven och köpa blöjor åt sonen som hade magsjuka och allt bara rann igenom :) Det var det enda regndroppar jag märkte av under hela vår vistelse då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja tja.. nu är det bara 2 dagar kvar tills vi reser iväg till "the land of smile"

men nu har jag hört att det är oväder påväg in? stämmer det? orkan o hela baladen har jag hört att det ska bli? om det stämmer så är ju hela resan typ förstörd?! eller?

uppskattar all info :D

Har ochså hört detta. Jag har funderat på att åka ner närmaste dagarna då det ligger ute en del billiga biljetter. Men som det ser ut nu med vädret så kanske jag skjuter upp resan två veckor. Dom säger ofta att man inte kan lita på dessa prognoser. Men när ett tiotal olika sajter visar samma sak så blir man ju fundersam.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja tja.. nu är det bara 2 dagar kvar tills vi reser iväg till "the land of smile"

men nu har jag hört att det är oväder påväg in? stämmer det? orkan o hela baladen har jag hört att det ska bli? om det stämmer så är ju hela resan typ förstörd?! eller?

uppskattar all info :D

Har ochså hört detta. Jag har funderat på att åka ner närmaste dagarna då det ligger ute en del billiga biljetter. Men som det ser ut nu med vädret så kanske jag skjuter upp resan två veckor. Dom säger ofta att man inte kan lita på dessa prognoser. Men när ett tiotal olika sajter visar samma sak så blir man ju fundersam.

Pratar ni om samma prognos ???;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag återupplivade en gammal tråd där jag tyckte överskriften stämde med min frågeställning. Jag ser att inte "Gaisaren" uppmärksammade det  ;)

Jag är ju väl medveten om att det är svårt att lita fullt ut på prognoserna, men denna gång (när jag väckte tråden) så var prognosmakarna eniga om att det inte bara skulle var lite lagom med regn, utan dygnet runt i stort sätt så länge prognoserna sträckte sig (vilket som längst var 14 dagar) Kändes som lite ut över det vanliga, för att vara i början på mars.

Det fick ju mig att hicka till lite, då jag stod i valet och kvalet att dra till Phuket. Nu får det bli som det blir eftersom jag är bokad och klar till en flight på onsdag    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur hade du gjort ifall du ska åka till thailand inom en månad (restid två veckor).Hade du åkt nu eller hade du väntat i någon vecka och stuckit iväg?.Resor finns alltid från arlanda till phuket på två veckor.Vädret är trota allt viktigt. Var i kho chang i juli förra året i tre veckor. Regnade säkert konstant i sex-sju dagar,regn och mulet fem-sex dagar,resten sol och kanonväder.Alltså endast en vecka med kanonväder vilket gjorde att resan inte blev som det var tänkt på grund av allt regn.Åker inte ner för att få regn igen som sist därför blir jag livrädd när jag ser prognoserna. Det lutar nog åt att jag väntar två veckor.Hälsningar gaisaren ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur hade du gjort ifall du ska åka till thailand inom en månad (restid två veckor).Hade du åkt nu eller hade du väntat i någon vecka och stuckit iväg?.Resor finns alltid från arlanda till phuket på två veckor.Vädret är trota allt viktigt. Var i kho chang i juli förra året i tre veckor. Regnade säkert konstant i sex-sju dagar,regn och mulet fem-sex dagar,resten sol och kanonväder.Alltså endast en vecka med kanonväder vilket gjorde att resan inte blev som det var tänkt på grund av allt regn.Åker inte ner för att få regn igen som sist därför blir jag livrädd när jag ser prognoserna. Det lutar nog åt att jag väntar två veckor.Hälsningar gaisaren ???

Jag skulle börja med att läsa vädertråden du fått tips om i din egen tråd. När jag hade konstaterat att det är bra väder på Phuket så hade jag beställt en resa omgående om jag hade velat åka dit nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur hade du gjort ifall du ska åka till thailand inom en månad (restid två veckor).Hade du åkt nu eller hade du väntat i någon vecka och stuckit iväg

Hade åkt om dom så visade åska och drivis. Prognoserna stämmer ändå inte för vädret på Phuket kan skilja så otroligt från by till by. Det kan ösregna i Patong medan solen illskiner längst ner i södra delen av ön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att åka till koh Chang i Juli och hoppas på solsken o badväder låter som dålig research då det faller 1 m regn per månad vid den tiden. Sedan skiljer sig väder o klimat, som nog inte undgått någon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att åka till koh Chang i Juli och hoppas på solsken o badväder låter som dålig research då det faller 1 m regn per månad vid den tiden. Sedan skiljer sig väder o klimat, som nog inte undgått någon.

Dpålig research? kan säga att jag kollade runt i flera veckor i olika forum och ställde frågor om vädret i juli. Fick som svar från många personer som hade varit i koh chang att det är bättre än phuket på sommaren samt själv sett olika diagram som visar regnnederbörd. Men framför allt fick jag som svar från personer som varit på plats att det regnar ganska mycket men under korta perioder. Solen skiner emmellan dom kraftiga skurarna men sol kommer du att få. Det regnade konstant i sju dagar i sträck utan en gnutta sol. Veckan efter mulet utan sol nästan hela veckan. Alltså två veckor utan en gnutta sol. Nej ingen sa att jag kommer att vara utan sol i två veckor i rad. Men visst vet jag att det är ett spel att åka i juni juli till vissa delar av thailand så man får vara beredd att man kan få skitväder (men man tror ju inte att det skall vara oväder två veckor i rad).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är bättre än på Phuket men de betyder ju inte att det är bra..

Det går aldrig att säga att det kommer bli bra en viss period. nu är ju tillochmed vädret osäkert under högsässong..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är bättre än på Phuket men de betyder ju inte att det är bra..

Det går aldrig att säga att det kommer bli bra en viss period. nu är ju tillochmed vädret osäkert under högsässong..

Japp dedt stämmer som du säger. Pratade med en god vän som  bor på lamai på samui och han sa att det har varit klart sämmre väder i år mot vad det brukar att vara.Jag har turen att kunna välja resvecka inom en sex veckors period. Skall åka två veckor. Tror nog att jag ligger lite lågt någon vecka och hoppas på bättre väder. Men jag kan lika gärna ha fel och få det ännu sämmre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är bättre än på Phuket men de betyder ju inte att det är bra..

Det går aldrig att säga att det kommer bli bra en viss period. nu är ju tillochmed vädret osäkert under högsässong..

Håller med Jimmie! Vädret den här säsongen har varit sämre än tidigare år, tycker jag. Vi var i Khao Lak i slutet av Januari och hade ganska mycket regn under dagtid :( Som tur är, är det ju alltid varmt  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte vet jag hur det blir men kan tala om att vi har strålande sol och hett som attan på södra Phuket! Personligen skulle jga välkomna lite grann så kallt dåligt väder  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×