Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lin

Romantiskt boende på Koh Samui, Samet, Tao och Chang?

Rekommendera Poster

Hej! Jag och min pojkvän skall åka till Koh Samui, Koh Samet, Koh Tao och Koh Chang under tre veckor i augusti. Det vi söker är mysiga och relativt lugna ställen att bo på. Vi bor gärna i bungalows på stranden och är ute efter "vykorts" stämmningen. Vi är absolut inte ute efter att bo exklusivt utan istället enkelt (billigt) men ändå relativt frächt. För oss är det egentligen miljön, omgivningen och charmen som är viktigast. Finns det någon som har något bra tips?

Sen undrar jag även vilket flygbolag som man flyger billigast med mellan phuket och koh samui och sen även senare under vår resa mellan bangkok pch phuket. Vågar man boka via internet eller är det bättre att boka på flygplatsen? Tack på förhand för hjälpen! /Caroline

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja Caroline, åker ner med en polare den 31juli, första gången för mig! men känner mig ganska påläst tack vare thailandforum.se..hehehe..

av d lilla ja fattat, så är de flesta hotell nära stranden mysiga o har den där "vykorts" stämningen, men standarden på själva hotellen samt bungalowsen skiljer sig dock. finns bungalows för 300bath natten och finns sånna för 3000bath!

www.sawadee.com är bra sida o kolla hotell ;)

vissa flyg är inställda pga höga bensinpriser läste jag igår! vet inte hur mkt av det som stämmer! men annars kan ni alltid ta er till suratani med VIP24 buss kostar inte alls så mkt.. o sen fastboat till koh samui.. så kan ta flyg hem om ni känner för d!

trevlig resa :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mellan Koh Samui och Phuket är det nog fortfarande endast BangkokAir som gäller. Bokningen där är säkert att göra på deras sida och priset blir mest fördelaktigt. Dock är denna rutt ganskaa dyr och att köra en biljett med buss+båt blir billigaste - dock tar denna resa runt 6 timmar från dörr till dörr.

Vad gäller boende så tycker jag att Lamai Inn 99 har trevliga bungalows precis på Lamai stranden (Koh Samui).

På Koh Samet är kanske Saikaew Beach Resort något hyffsat i pris och kvalité. Annars är en del av ställena i den billiga klassen mycket slitna, anser jag. Malibu Garden Resort  är också trevlig men ligger på en strand relativt långt ner. Anser själv att ni skall bo på den första stranden, då det är lågsäsong och det är skönt med lite folk runt om, samt 7eleven ...

PÅ KOh Chang är det också lågsäsong som gälle roch priser därefter. Cookies Hotel är trevligt, men inga bungar. Många av bungalows som finns är riktigt slitna, enligt mig, och de som är fina kostar tyvärr en bra slant som t.ex. KC Grande Resort .

Koh Tao är under tiden väldigt lungt. Sairee Beach är kanske den mest populära stranden och ganska tom i augusti, så det är ok att bo där för man har ett hyffsat utbud på matställen och så. Finns ett flertal ställen med bungalows i olika klasser. VÅgar inte rekommendera något, då jag ansåg att de flesta under 1500 Baht var himla enkla. Lotus Resort kan nämnas som ett enkelt budgetalternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket för bra tips! Vi anser ju ioch för sig att en del av äventyret är att leta sig fram till det perfekta stället men de kan ju inte skada att ha lite förslag på förhand! :)/Caroline

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag måste fråga er en sak till. När man går in på hotelbokning online (exempelvis på thailandguiden.se står det ett pris per rum och natt. Är det priset då för två personer, det vill säg gäller priset för ett rum där två personer kan bo? Kanske lite konstig fråga men det  vore bra att veta eftersom det förändrar prissituationen en hel del! Mvh, Caroline

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har precis kommit hem ifrån Thailand. jag vill rekommendera ett undebart boende på Koh Samui. Vi bodde på Island resort och spa har bott där 2 ggr. Underbar personal fin service jätte bra frukost. lgger precis vid beachen. Poolen  är anslutning till beachen. Stan har du bara till att gå 20 meter. kanon ställe ligger i centrum. Du kan hyra bungalow eller rum som ligger som små radhus. Kolla in http://www.samui-hotels.com/theisland/ vi betalade 1500 bath är billigt. Rent och snyggt. Ha en bra resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×