Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
snusen

Thailänska simkort

Rekommendera Poster

Simkort refill från thailand laddade med 300 bath säljes, operatör 12call, fung i hela thailand  pris 100:- + frakt  Peter andersson  peter.snus@hotmail.com el peter.snus@telia.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lauri

Min 1,2, call sim håller sig fungerande i ett år från den senaste laddningen, vilket jag fick bekräftat i april när jag efter 11 månader laddade in nytt samtalstid i den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst thaiola

jag köpte 1-2cal i mai-08

laddar du med 800 B förlängs kortet med 100 dagar

laddar du med 1500 B förlängs kortet med 200 dagar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jh

Jag fick veta att man kunde ringa call-centret och förlänga, men att det nog var dyrt.

Jag ringde och förlängde 180 dagar, vilket kostade mig hela 12 bath!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick veta att man kunde ringa call-centret och förlänga, men att det nog var dyrt.

Jag ringde och förlängde 180 dagar, vilket kostade mig hela 12 bath!

Då har man knappt råd att ringa sen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där med förlängning av kortets och därmed numrets livstid är olika hos olika operatörer. AIS förlänger med 15 dagar när man laddar med 100 Baht, DTAC förlänger med en månad. Med DTAC:s Happy-kort ringer man billigast till utlandet och ganska billigt även inom Thailand.

Det finns dock andra operatörer som är billigare inom Thailand och för utlandssamtal kan man köpa skrapkort som gör att man kan ringa för två Baht per minut till Sverige. Samtalskvaliteten kan dock vara dålig och det är väldigt många siffror man måste slå varje gång man använder dessa kort.

När jag ringer till Sverige använder jag för det mesta skype, det är ungefär samma pris och kvalitet som med skrapkorten, mem man slipper slå de långa numren. Har mottagaren skype i sin dator så är det helt gratis.

Leo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag hört! Köpa 300batts kort för 100 kr (ca500batt)och dessutom tillkommer frakt.

Låter som en sol o vår affär kan du inte sälja beg ögonmått också. ::)

Nä köp i Thailand och maila nummer till kompisarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag hört! Köpa 300batts kort för 100 kr (ca500batt)och dessutom tillkommer frakt.

Låter som en sol o vår affär kan du inte sälja beg ögonmått också. ::)

Nä köp i Thailand och maila nummer till kompisarna.

fri företagsamhet ;) om du inte viste det så blir du dagligen "blåst" när man utnyttjar/köper tjänster av folk/företag ingen(inte många iaf) gör något gratis ochjag kan se bekvämligheten av att ha ett nr i förskott om det nu inte skulle finnas någon här som delara med sig :angel:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag hört! Köpa 300batts kort för 100 kr (ca500batt)och dessutom tillkommer frakt.

Låter som en sol o vår affär kan du inte sälja beg ögonmått också. ::)

Nä köp i Thailand och maila nummer till kompisarna.

fri företagsamhet ;) om du inte viste det så blir du dagligen "blåst" när man utnyttjar/köper tjänster av folk/företag ingen(inte många iaf) gör något gratis ochjag kan se bekvämligheten av att ha ett nr i förskott om det nu inte skulle finnas någon här som delara med sig :angel:

Frågan är vem som blir "blåst" Vill du köpa ögonmåtet eller en bättre beg vårvind på flaska?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Simkort refill från thailand laddade med 300 bath säljes, operatör 12call, fung i hela thailand  pris 100:- + frakt  Peter andersson   peter.snus@hotmail.com el peter.snus@telia.com

Hahahahaha.... ja visst. Dem är ju svåra att hitta för alla ställen säljer dem ju inte, tex hmm,,,öööö... han som säljer klockor på stranden.

Någon som vill köpa 500 eller 1000 baths sedlar. 500 bath för 300 kronor och 1000 bath för 500 kronor plus frakt med DHL.  :dan

Asbra, typ alla köper.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var bland det dummaste jag hört! Köpa 300batts kort för 100 kr (ca500batt)och dessutom tillkommer frakt.

Låter som en sol o vår affär kan du inte sälja beg ögonmått också. ::)

Nä köp i Thailand och maila nummer till kompisarna.

fri företagsamhet ;) om du inte viste det så blir du dagligen "blåst" när man utnyttjar/köper tjänster av folk/företag ingen(inte många iaf) gör något gratis ochjag kan se bekvämligheten av att ha ett nr i förskott om det nu inte skulle finnas någon här som delara med sig :angel:

Frågan är vem som blir "blåst" Vill du köpa ögonmåtet eller en bättre beg vårvind på flaska?

det är väl skillnad på saker som finns och sånt som inte finns men du kanske tror på tomten också??????????????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan är vem som blir "blåst" Vill du köpa ögonmåtet eller en bättre beg vårvind på flaska?

det är väl skillnad på saker som finns och sånt som inte finns men du kanske tror på tomten också??????????????

Du kan få honom för 750 batt + frakt  :JC-hysterical:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×