Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
millicentia

Melodifestivalen....

Rekommendera Poster

Mitt tips och förhoppning är att ingen vinner eftersom det till största delen är riktig dynga. ;)

För att vara så nitisk så svarade du riktigt snabbt här  ;)

Men håller med. Sedan östblocket släppts in har kvaliteten sänkts.

Tror på topp tio ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

50 % rätt. Är sugen på att resa till Baku nästa år. Förutom Carola o Charlotte är det väl det bästa resultatet sedan Take me to your Heaven. Fan vad kul :kla :kla :kla

Största skrällen måste vara Italien, så dåligt. Men ok efter så lång tids karantän.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon musiker, minns inte vem, har sagt att MTV är det sämsta som hänt populärmusiken med dess datorgenerate låtar. Tyvärr har Melodifestivalen gått åt samma håll och är numera en företelse som överlevt sig själv.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Göran,

Kom igen nu, visst vi har alla olika musiksmak och självklart rätten att tycka precis vad som helst, men MTV började sända i USA för trettio år sedan.

Datorgenererade låtar?! Det har säkert spelats hundratals olika genrer på MTV sedan starten. Att datorer används i mycket modern musik är förvisso riktigt, men det är väl en återspegling av samhället. Även detta forum är baserat på "ny teknik", men behöver per automatik knappast vara vara sämre än en diskussionsgrupp i en ABF-lokal.

Liknande invändningar fanns det mot bluesen och rocken när dessa kom. Även elgitarren stötte på hård kritik. Sådant skrattar vi ju åt idag

Visst, mycket som spelas på MTV och den kommersiella radion osv är skräp (det finns ju även dålig klassisk musik, jazz och blues också), men lika mycket är bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Göran,

Kom igen nu, visst vi har alla olika musiksmak och självklart rätten att tycka precis vad som helst,

Och det precis det jag gav uttryck för, dvs. min personliga åsikt. :laugh:

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst!

Själv lyssnar jag på allt från Lillasyster (svensk hardcore) till Vivaldi. Dansband är dog den enda genre jag totaldissar.

Ps. Den sk "MTV-generationen" (som det pratades om förr) är dock numer de som är under femtio. Tiden går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CT: Ditt tidigare inlägg är klockrent.

Personligen tycker jag mycket är skit idag men det beror för min del inte på elektroniken som gör musiken utan snarare på den elektronik som sprider musiken och som tagit bort utsållningen av just skit, det som skivbolagen tidigare stod för, men man ska komma ihåg att maskiner gör inga låtar själv.

Om någon anser det vara lätt att göra hits, ja men vad väntas det på, gör en hit och kamma hem stålarna.

Sen bör man även komma ihåg saker som att tex Abbas populära sound, det skapades på elekronisk väg, genom att fake göra "tjockare" röster och ljud genom att dubbla dem på olika sätt. Etc etc.

Det kommer alltid finnas främst äldre generationer som anser att nytt inte är äkta eller åtminstone inte lika bra. I vissa fall börjar jag själv tillhöra dem redan  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×