Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Caveman

Rea på Airasia!!!

Rekommendera Poster

Booking Period : 21 Apr 2008 - 5 May 2008

Travel Period : 6 May 2008 - 11 Jan 2009

Domestic fare from / one way

Chiang Mai THB 10

Chiang Rai THB 10

Hat Yai THB 10

Krabi THB 10

Narathiwat THB 10

Phuket (8x Daily) THB 10

Ranong THB 10

Surat Thani (Samui) THB 10

Ubon Ratchathani THB 10

Udon Thani THB 10

------------------------------------------------------------

International fare from / one way

Cambodia

Phnom Penh THB 199 / USD 7

China

Shenzhen THB 399 / CNY 98.00

Macau

Macau THB 399 / MOP 108

Malaysia

Penang THB 199 / RM 22.00

Myanmar

Yangon THB 199 / USD 7.00

Singapore

Singapore THB 199 / SGD 9.99

Vietnam

Hanoi THB 399 / USD 14

Ho Chi Minh (Mon, Wed, Fri & Sun) THB 399 / USD 14

-----------------------------------------------------------

Resorna gäller från Bangkok och gäller enkel tur

Billigare kan det knappast bli,skynda fynda   

http://www.airasia.com/site/th/en/promo ... =bkk080418

MVH/Caveman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst wille

Skulle boka Krabi - Bangkok 9 Juli och mycket riktigt var priset 10 THB från början men efter alla påslag blev det 775.75 THB, lite mer än 10 THB!!

:o :o :o 775.75 THB!!!! Vilket hutlost rovarpris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle boka Krabi - Bangkok 9 Juli och mycket riktigt var priset 10 THB från början men efter alla påslag blev det 775.75 THB, lite mer än 10 THB!!

Ja 150sek för en flygresa på drygt en timme kan man ju inte betala :nau jag antar att du hittade en mycket billigare billjet eller ett annat färdsätt, cykel/tuktuk kanske kan gå och hitta för 733,85B  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle boka Krabi - Bangkok 9 Juli och mycket riktigt var priset 10 THB från början men efter alla påslag blev det 775.75 THB, lite mer än 10 THB!!

Hur vågar de?! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle boka Krabi - Bangkok 9 Juli och mycket riktigt var priset 10 THB från början men efter alla påslag blev det 775.75 THB, lite mer än 10 THB!!

Hur vågar de?! :)

Egentligen är det inte så märkvärdigt att det procentuellt blir ett enormt stort påslag. Tiobahtbiljetten är ju utan flygplatsavgifter och de är inte procentuella påslag på biljettpriset utan fasta kostnader som varierar från flygplats till flygplats.

Det intressanta är egentligen vad returbiljetten kostar, om man nu inte bara är ute efter en enkelresa. De här lågprisbolagen har ju för vana att locka med låga priser åt ena hållet för att kompensera sig med högre priser tillbaka.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå´n som vet om man kan flyga direkt från Phuket till någon stad i Norra Thailand, eller måste man mellanlanda i Bangkok?

mvh

Fredrik

Thai Airways har direktflyg till Chiang Mai från Phuket.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför de har satt reseperioden fram till 11 jan 2009. Det finns ju inga nedsatt priser på deras resor under slutet av december fram till den 11 januari.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför de har satt reseperioden fram till 11 jan 2009. Det finns ju inga nedsatt priser på deras resor under slutet av december fram till den 11 januari.

Därför att då är det högsäsong och då kan flygbolagen sälja resorna till högre priser och ändå fylla planen. Det finns alltså ingen anledning för dem att rea ut resor under den perioden.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför de har satt reseperioden fram till 11 jan 2009. Det finns ju inga nedsatt priser på deras resor under slutet av december fram till den 11 januari.

Därför att då är det högsäsong och då kan flygbolagen sälja resorna till högre priser och ändå fylla planen. Det finns alltså ingen anledning för dem att rea ut resor under den perioden.

Göran

Jo det fattar jag också. Det var därför jag blev så förvånad då de satte reaperioden fram till den 11 januari. Det jag menade var att det var lite onödigt att skriva att reaperioden varade fram till den 11 januari då det inte fanns några biligare resor då eller i slutet av december.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske det helt enkelt handlar om thailändsk logik. Det är många konstigheter i Thailand som inte jag heller begriper varför de finns.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte helt dåligt!

Enkel resa till Phuket då biljetten kostar 0 Baht går totalt på knappa 820 Baht! De som har redan resan bokad för den perioden bord evara glada :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är sällan att man kan flyga direkt från phuket till chiangmai med thai air. oftast är det 1 stop i bkk..på sista tiden är det bara 1 stop. billigara om man åka med airasia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×