Mr. Ironman 0 Report post Posted August 17, 2012 Troll som medresenär! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15270067.ab Share this post Link to post Share on other sites
olofb 0 Report post Posted August 17, 2012 Har slutat åka med thai bara problem med passagerare och tidtabeller. Åker swiss air men det blir en omväg. ..Va!!?? Du måste ha haft en sanslös otur,,,,? Thai är ett bra flygbolag. Jag har flugit med Thai - flera ggr om året i 6 år, utan att ha haft minsta bekymmer.Aldrig förseningar, aldrig något fyllestök...... Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted August 17, 2012 Tycker folk brukar uppföra sig rätt bra på flygen. Nån enstaka förälder som verkar tycka barnen får göra vad som helst har man väl stött på och dom kan ju lätt störa en hel kabin. En och annan knäkrossare som prompt försöker fälla stolen så mycket det går har man också stött på. Är man 1.90 så är det inget roligt att flyga apklass om man inte lyckas få en plats vid nödutgången och vill inte ens tänka på hur hemskt det skulle va att flyga charter hela vägen till Thailand Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted August 17, 2012 Klarat mig bra i ap klass ett och enstaka fyllo som pratar lite högt men dom brukar somna och snarka ganska fort, visst barn som skriker men det oftast på charter flygen, thai airways tycker jag alltid varit ganska lungt på planet bra service. Och det med barn har man med sig en 8-10 åring finns nog inte många sådana som sitter still som brinande ljus i 10+ timmar alla vi har ju varit barn. Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted August 17, 2012 Kul tråd!!! Jag måste också få delge en grej som hände för 3 år sedan då vi tagit en flygstol till Phuket med ving. Som charter är nu för tiden så kan man inte räkna med mat på planet - undantaget just långflighter då. Strax efter klockan 2 på natten vaknade jag av en väldigt speciell lukt på andra sidan gången. Där satt ett pensionärspar som lagt upp varsin servett på det lilla vikbordet och började plocka fram div. papptallrikar etc. Plötsligt kommer varsitt kokt ägg fram (oskalade) som de började knäcka, sedan öppnades en liten låda och där var varsinn stump av rå falukorv. Där satt de och mumsade på falukorven som om det var banan...drpg av skinnet allt eftersom...stank en blandning av ägg"släppa väder" och korvfabrik. Trodde faktiskt inte man fick ha matsäck med sig, men personalen ombord frågade faktiskt om de ville ha en öl till. Efter de mumsat klart serverades så flybolagets mat, som de tackade nej till för att de inte had beställt. Personalen sa vänligt att den ingick å då mumsade de i sig denna också. Det som inte åts upp sparades i burken där falukorven var och åts senare på natten. Strax innan landning dukas det upp igen...men nu med en rakapparat. Herrn satt och rakade sig i stolen och hela bordet blev fullt av säggstubb som han helt ogenerat sopade ner på golvet!!! Det var mitt lilla bidrag Ha de! /Phille haha altso är detta sant hahahah Därimot har jag faktiskt sett thaiare på planet hem till sverige mumsat lite på både det ena och andra. Share this post Link to post Share on other sites
Stumpan 0 Report post Posted August 17, 2012 En gång på en flight till Turkiet, var det en överförfriskad svensk kille, som hade spillt ut sin öl över byxorna. Han tog då av sig de våta byxorna och efter en stund även äkte även kallingarna av. Han satt längst bak i planet, och ställde sig i mittgången helt bar på underkroppen och ropade, Tjejer kom hit!! Det var ingen som nappade på erbjudandet! Personal fick ner honom i sätet och han somnade väl efter en stund. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted August 17, 2012 En gång på en flight till Turkiet, var det en överförfriskad svensk kille, som hade spillt ut sin öl över byxorna. Han tog då av sig de våta byxorna och efter en stund även äkte även kallingarna av. Han satt längst bak i planet, och ställde sig i mittgången helt bar på underkroppen och ropade, Tjejer kom hit!! Det var ingen som nappade på erbjudandet! Personal fick ner honom i sätet och han somnade väl efter en stund. oj oj.. Det där e ju inte bara respektlöst. Det är ju brottsligt. borde han kunna åka dit för ofredande för. Share this post Link to post Share on other sites
Toby 0 Report post Posted August 17, 2012 En gång på en flight till Turkiet, var det en överförfriskad svensk kille, som hade spillt ut sin öl över byxorna. Han tog då av sig de våta byxorna och efter en stund även äkte även kallingarna av. Han satt längst bak i planet, och ställde sig i mittgången helt bar på underkroppen och ropade, Tjejer kom hit!! Det var ingen som nappade på erbjudandet! Personal fick ner honom i sätet och han somnade väl efter en stund. Var han under 6 år? /Toby Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted August 18, 2012 Har berättat om han tidigare men en grymt flygrädd kille lyckades spilla ut en två öl inom en kvart i min sambos knä..... Sen fick vi nog och dom lyckades flytta honom till ett eget säte Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted August 18, 2012 Är väl mer förvånad att det inte händer stolliga saker särskilt ofta. Ett par hundra ombord. Många flyger rätt sällan. En del är flygrädda. Många är rätt tankade när dom kliver på och inte blir dom nyktrare på vägen med all fri alkohol! Vet ju bara själv... Flyger jag på semester så är jag helst lite tankad... Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted August 18, 2012 Är väl mer förvånad att det inte händer stolliga saker särskilt ofta. Ett par hundra ombord. Många flyger rätt sällan. En del är flygrädda. Många är rätt tankade när dom kliver på och inte blir dom nyktrare på vägen med all fri alkohol! Vet ju bara själv... Flyger jag på semester så är jag helst lite tankad... haha jo men man kan ju bete sig Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted August 18, 2012 Jag kan också bete mig men tänk dig en bar i Göteborg med fri alkohol och 300 gäster! Hur många vakter skulle du behöva? På flyget funkar det märkligt nog ändå! Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted August 18, 2012 Jag kan också bete mig men tänk dig en bar i Göteborg med fri alkohol och 300 gäster! Hur många vakter skulle du behöva? På flyget funkar det märkligt nog ändå! haha ja sant iof men alla som sitter på flyget kanske inte dricker eller ska på semester i en bar är ju dom flästa där för en sak festa men fattar vad du menar det är ju gratis nu kör vi stuket, ja tror jag faktiskt sett flyg personalen nekat mer servering just på thai. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted August 18, 2012 En gång när jag åkte ner med Thai (lågsäsong) var det en nästan plakat tjej som stod vid "baren" kl 03 på natten där jag satt vid nödutgången och sluddrande krävde att hon skulle ha mer alkohol eftersom det "ingick" i priset Hon kunde knappt stå på benen och var riktigt sur på flygvärdinnorna som nekade henne. Hela den resan var det "partaj" i min sektion. Flygvärdinnorna var helsura och jag förstår dom. Dom hade nog velat slänga av ett antal om dom fått Share this post Link to post Share on other sites
Cath 0 Report post Posted August 18, 2012 Åkte på affärsresa till Melbourne för 2 år sedan och min resebyrå bokade Stockholm-Oslo-Bangkok-Melbourne med Thai. På flighten från Oslo fick jag dela stolsrad för 3 med en i början riktigt trevlig norrman. Vi talades vid lite som man kan göra med en stolsgranne och det framkom att han var på väg till Thailand för att gifta sig men också att han var väldigt flygrädd. Han beställde nytt vin hela tiden och blev efter en stund ganska full och jobbig. Jag försökte låtsas sova men han gav sig inte och knuffade på mig hela tiden för att få prata. Efter ett tah slutade flygvärdinnorna servera honom men då hade han ett eget förråd av Whiskey is sin medhavda ryggsäck. Detta uppmärksammades efter att tag av flygvärdinnorna som sa "din man är lite för onykter nu" Jag har inget med honom att göra förklarade jag och då försökte de hitta en alternativ sittplats åt mig utan att lyckas. Men eftersom det bara återstod ett par timmars flygtid så lät jag det vara. Som tur var hade jag bättre tur på nästa leg och slapp jobbiga stolsgrannar. Share this post Link to post Share on other sites
Solälskare 0 Report post Posted August 19, 2012 Juni 2012; flygning med Thai till BKK. Bakom oss sitter 2 par av 55+ som på början talar bara högt. Ok, vi reser alltid med öronproppar så vi störs inte av det men alla andra tittar på dem flitigt. Med ökning av intagen alkohol ökar ljudvolymen och gubben bakom mig trycka upp sina knä mot min stolrygg och ibland sparkar. Efter ytterligare drinkar lägger han upp sina ben på min armstöd och trycker fram dem! Oförskämd person... Hoppas att han råkar ut för sådana som han (och de) är. Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted August 19, 2012 tycker själv att de jobbigaste är de som ska förklara hur det går till i thailand men jag kanske ser ut som nån som aldrig har lämnat de norrlänska skogarna Share this post Link to post Share on other sites
jockepocke 0 Report post Posted August 19, 2012 I våras när vi åkte Qatar till KL via Qatar, så stod planet kvar rätt länge utan att lämna gaten vid Qatar. Efter ca 20 min kommer en mängd ryssar (de flesta i 50-60 års åldern) på planet. Uppenbart var att planet väntade in anslutande flyg. Tyvärr verkade i princip samtliga ha krökat hela vägen från Moskva för dom var märkbart berusade. Efter att planet lyft fortsatte dom dricka, och satt o skrek till varandra mellan stolsraderna när alla andra försökte sova, sprang runt i gångarna, leka med blixten i kameror, tafsade på flygvärdinnor o höll på. Helt utan att visa någon hänsyn till övriga passagerare eller flygvärdinnor. Ett par timmar in i flighten spydde en "dam" i 50-års åldern ner ett säte 2 stolar bakom mig. Det stank fruktansvärt. En annan ryss hade spytt ner hela ena toaletten totalt så att den inte gick att gå in på. Tragiskt. Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted August 19, 2012 tycker själv att de jobbigaste är de som ska förklara hur det går till i thailand men jag kanske ser ut som nån som aldrig har lämnat de norrlänska skogarna Det har man ju råkat ut för ett par gånger ofta av äldre personer jaja blir nog bra brukar jag säga Share this post Link to post Share on other sites
Stumpan 0 Report post Posted August 20, 2012 En gång på en flight till Turkiet, var det en överförfriskad svensk kille, som hade spillt ut sin öl över byxorna. Han tog då av sig de våta byxorna och efter en stund även äkte även kallingarna av. Han satt längst bak i planet, och ställde sig i mittgången helt bar på underkroppen och ropade, Tjejer kom hit!! Det var ingen som nappade på erbjudandet! Personal fick ner honom i sätet och han somnade väl efter en stund. Var han under 6 år? /Toby Han var väl ca 25-30 år. Share this post Link to post Share on other sites