Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Respektlösa medresenärer på flyg. Råkat ut för några sådana ?

Rekommendera Poster

Läste Anders Westgårdhs artikel på sista sida i Aftonbladet idag och kom då att tänka på denna tråden.

Han beskriver en hemresa från Frankrike. I planet snett över gången satt en kvinna och filade sina fötter (hon satt ensam i en 3-sätesrad) så att â€hudflagorna flyger som nyriven parmesan†skriver han. Även hälarna fick sig en rejäl omgång, â€sjok av död vävnad slipades bortâ€. Strax innan landning satt hon förnöjt och till synes helt oberörd av medpassagerarnas blickar och slutligen smorde in fötterna med kräm.

Kul att njuta lite god champagne och tilltugg i den miljön…! :cr

Åh fy så ÄCKLIGT  :heat: Jag hade nog dött om jag suttit i närheten, jag som har lite av fotfobi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läste Anders Westgårdhs artikel på sista sida i Aftonbladet idag och kom då att tänka på denna tråden.

Han beskriver en hemresa från Frankrike. I planet snett över gången satt en kvinna och filade sina fötter (hon satt ensam i en 3-sätesrad) så att â€hudflagorna flyger som nyriven parmesan†skriver han. Även hälarna fick sig en rejäl omgång, â€sjok av död vävnad slipades bortâ€. Strax innan landning satt hon förnöjt och till synes helt oberörd av medpassagerarnas blickar och slutligen smorde in fötterna med kräm.

Kul att njuta lite god champagne och tilltugg i den miljön…! :cr

Åh fy så ÄCKLIGT  :heat: Jag hade nog dött om jag suttit i närheten, jag som har lite av fotfobi

Håller med dig! Det är DÖLÄBBIGT!!!  :JC_tongue:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En gång en dam spreyade håret i kabinen; hon använde enorm mängd av sprayen så att alla kunde inhalera den....

Det hända även mig och min resekamrat sist vi flög hem ifrån Malaysia.

Vi hade ett gäng ~30-åriga norska kvinnor framför oss. När vi var ungefär halvvägs till Arlanda så bestämde sig den ena för att gå och tvätta håret (:nea:). Hon kommer tillbaka med droppande hår och ber om att få en handduk.

När hon fått det och håret börjar torka, så kommer hårsprayen fram. Hon ger håret och oss bakom en rejäl dos. Hon måste ha förstått att vi andra blev drabbade, och kunde således mycket väl gått till toaletten för att göra detta.

Inte nog med detta, hon sätter sig ner igen och började plocka fram sminket. Efter ett stund kommer en ny salva med hårspay, och parfym, en djävla massa parfym!

Nu kunde jag inte hålla mig, utan sa ifrån. Jag fick ett hånleende tillbaka...

Djävla pack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi hade ett gäng ~30-åriga norska kvinnor framför oss. När vi var ungefär halvvägs till Arlanda så bestämde sig den ena för att gå och tvätta håret (:nea:). Hon kommer tillbaka med droppande hår och ber om att få en handduk.

Tvätta håret ombord??!! I det handfatet??!! Vilket konststycke! Eller så hade hon kört en högtryckstvätt i holken... ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@HANSJO

Bra fråga! Antagligen hade hon väl bara blött upp håret, så att säga. Fråga mig inte hur hon bar sig åt.

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@HANSJO

Bra fråga! Antagligen hade hon väl bara blött upp håret, så att säga. Fråga mig inte hur hon bar sig åt.

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Hon kanske skulle ha en "blind date"...?  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Hmmm så lite turbulens och mascarapennan förstör ögat men en pincett någon cm från samma position är perfekt. Låter lite motsägelsefullt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Affärsidé:

Biljettpriset inkluderar alla avgifter, skatter m.m. samt "noppning av ögonbryn"!

::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Hmmm så lite turbulens och mascarapennan förstör ögat men en pincett någon cm från samma position är perfekt. Låter lite motsägelsefullt.

Jag skrev att jag läste det någonstans. Det betyder inte automatiskt att jag samtycker med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Hmmm så lite turbulens och mascarapennan förstör ögat men en pincett någon cm från samma position är perfekt. Låter lite motsägelsefullt.

Jag skrev att jag läste det någonstans. Det betyder inte automatiskt att jag samtycker med det.

Skulle vart en smiley med men den försvann tydligen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Hmmm så lite turbulens och mascarapennan förstör ögat men en pincett någon cm från samma position är perfekt. Låter lite motsägelsefullt.

Jag skrev att jag läste det någonstans. Det betyder inte automatiskt att jag samtycker med det.

Skulle vart en smiley med men den försvann tydligen...

No hard feeling!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag finner ännu mera konstigt är att bruka hårspray, smink och rikliga mängder parfym ombord på ett mörkt flygplan.

Jag har läst någonstans att det perfekta stället för att noppa sin ögonbryn  är just på en flygplans toalett - pga  dess belysning.

Smink är inte lika störande (för mig) som parfym och hårspray.

Det är lite  farlig att applicera maskara på flyg (eller buss för den delen) - en liten turbulens och ögonen kan vara skadad.

Hmmm så lite turbulens och mascarapennan förstör ögat men en pincett någon cm från samma position är perfekt. Låter lite motsägelsefullt.

Jag skrev att jag läste det någonstans. Det betyder inte automatiskt att jag samtycker med det.

Skulle vart en smiley med men den försvann tydligen...

No hard feeling!  :)

Men det hade nog han som onanerade :JC-hysterical: :JC-hysterical:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul tråd!!! Jag måste också få delge en grej som hände för 3 år sedan då vi tagit en flygstol till Phuket med ving. Som charter är nu för tiden så kan man inte räkna med mat på planet - undantaget just långflighter då. Strax efter klockan 2 på natten vaknade jag av en väldigt speciell lukt på andra sidan gången. Där satt ett pensionärspar som lagt upp varsin servett på det lilla vikbordet och började plocka fram div. papptallrikar etc. Plötsligt kommer varsitt kokt ägg fram (oskalade) som de började knäcka, sedan öppnades en liten låda och där var varsinn stump av rå falukorv. Där satt de och mumsade på falukorven som om det var banan...drpg av skinnet allt eftersom...stank en blandning av ägg"släppa väder" och korvfabrik. Trodde faktiskt inte man fick ha matsäck med sig, men personalen ombord frågade faktiskt om de ville ha en öl till. Efter de mumsat klart serverades så flybolagets mat, som de tackade nej till för att de inte had beställt. Personalen sa vänligt att den ingick å då mumsade de i sig denna också. Det som inte åts upp sparades i burken där falukorven var och åts senare på natten.

Strax innan landning dukas det upp igen...men nu med en rakapparat. Herrn satt och rakade sig i stolen och hela bordet blev fullt av säggstubb som han helt ogenerat sopade ner på golvet!!!

Det var mitt lilla bidrag :)

Ha de!

/Phille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plötsligt kommer varsitt kokt ägg fram (oskalade) som de började knäcka, sedan öppnades en liten låda och där var varsinn stump av rå falukorv. Där satt de och mumsade på falukorven som om det var banan...drpg av skinnet allt eftersom...stank en blandning av ägg"släppa väder" och korvfabrik.

Det brukar ju ändå lukta både det ena och det andra i kabinen efter ett tag. Svårt att veta vad/vem man ska skylla på... kanske smart att passa på att äta kokta ägg om man nu har den läggningen (äggläggningen?!  :JC-hysterical: Sorry! börjar min semester i övermorgon, behöver nog den...!)

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plötsligt kommer varsitt kokt ägg fram (oskalade) som de började knäcka, sedan öppnades en liten låda och där var varsinn stump av rå falukorv. Där satt de och mumsade på falukorven som om det var banan...drpg av skinnet allt eftersom...stank en blandning av ägg"släppa väder" och korvfabrik.

Det brukar ju ändå lukta både det ena och det andra i kabinen efter ett tag. Svårt att veta vad/vem man ska skylla på... kanske smart att passa på att äta kokta ägg om man nu har den läggningen (äggläggningen?!  :JC-hysterical: Sorry! börjar min semester i övermorgon, behöver nog den...!)

;)

Då är det jämnt (sk)ägg - jobbar sista dagen imorgon! Äsch den va dålig, men vad man man begära av en nyrÄGGad användare :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det brukar ju ändå lukta både det ena och det andra i kabinen efter ett tag. Svårt att veta vad/vem man ska skylla på... kanske smart att passa på att äta kokta ägg om man nu har den läggningen (äggläggningen?!  :JC-hysterical: Sorry! börjar min semester i övermorgon, behöver nog den...!)

;)

Då är det jämnt (sk)ägg - jobbar sista dagen imorgon! Äsch den va dålig, men vad man man begära av en nyrÄGGad användare :D

Vi bÄGGe behöver nog semester så vi inte går in i vÄGGEN! Nä, vi får nog vänta till påsk med dom här skämten...

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På flyget hem satt det en kvinna intill mig som ja..släppte väder med en fruktansvärd odör. Som lök på laxen sprayade hon med parfym för att dölja detta, varvid en karl i sätet framför fick en astma-attack.

HAhahaha de var ju lite roligt  :laugh: dock synd om karln framför

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt bidrag får väl handla om den mycket prydliga damen som stiger på planet väldigt finklädd med sol-hatten käckt på svaj.

Hon sveper det ena glaset med rödvin efter det andra och blir rejäljt full.

När hon efter ca halva resan kommer ut från toaletten

så är hon inte lika prydligt klädd längre,

utan raglar gången fram med sina uppknäppta byxor på trekvart. :ass

Väl på plats i sin stol börjar hon kräkas i påsen

och fortsätter att skölja ner med ännu mer rödvin. :dr :dr :dr

Fy vad det stank om henne. :C

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En gång en dam spreyade håret i kabinen; hon använde enorm mängd av sprayen så att alla kunde inhalera den....

Det hända även mig och min resekamrat sist vi flög hem ifrån Malaysia.

Vi hade ett gäng ~30-åriga norska kvinnor framför oss. När vi var ungefär halvvägs till Arlanda så bestämde sig den ena för att gå och tvätta håret (:nea:). Hon kommer tillbaka med droppande hår och ber om att få en handduk.

När hon fått det och håret börjar torka, så kommer hårsprayen fram. Hon ger håret och oss bakom en rejäl dos. Hon måste ha förstått att vi andra blev drabbade, och kunde således mycket väl gått till toaletten för att göra detta.

Inte nog med detta, hon sätter sig ner igen och började plocka fram sminket. Efter ett stund kommer en ny salva med hårspay, och parfym, en djävla massa parfym!

Nu kunde jag inte hålla mig, utan sa ifrån. Jag fick ett hånleende tillbaka...

Djävla pack!

Vem f.n vill stoppa ner huvudet i den äckliga vasken för att tvätta håret?

Man ska aldrig sluta att förvåna sig. :cr

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min flygning med Aerosvit april 2004.

Arlanda- Kiev- Bangkok...

Checkade in o allt i sin ordning tills vi kom upp i luften... Hörde en höggljudd varelse med Gävlemål i bakre delen av planet. Mannen ropade rasistiska slagord åt en thailändsk famil som satt framför honom... Vad han sa behöver jag inte ta upp. Mannen var givetvis ruskigt berusad. En timme innan mellanlandningen blir han tillsagd av kabinpersonalen.. Lugnt i 10 minuter... Sen fortsäter han med sitt malande. Går runt bland pasagerarna o snackar om sina affärer han ska göra i Thailand etc... Vid avstigning så fälls en trappa ut från planet som man ska ta sig nerför o in i transfer bussen till terminalen för byte mot Bkk flyget. Mannen kommer 5 miuter efter alla andra... Men han ramlar ned för hela trappan o slår skallen rätt i asfalten... intill planet... Den Ukrainska kabin personalen hjälper honom in i Bussen... Han har vid det här laget redan slarvat bort sina skor o sin kavaj.. (vilken stjärna)

På flyget mot Bkk börjar terror nr 2... Han börjar skrika uppi luften... Plötsligt blir det knäpptyst... Under hela resan... Väl i Bkk vaknar han till liv igen... med en blåtira runt en ögat (personalen kanske blev trött på honom? heh)Men han kommer inte längre än passkontrollen... Helt utan skor kavaj, visa kort och pass... Han hade supit bort allt!!!!!

Shit..

Får man bete sig så ombord på flygplan?

Vi hörs kär athailands resenärer..!!

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Vem f.n vill stoppa ner huvudet i den äckliga vasken för att tvätta håret?

Man ska aldrig sluta att förvåna sig. :cr

Helene

Ovanstående undrar jag också över....speciellt med tanke på alla frågor på forumet ang hur mycket schampo mm man kan ha med i sitt handbagage...Som om det vore livsviktigt att kunna tvätta håret på flygplanet.....Nog för att en del har problem med mjäll och fett hår, men i 12 timmar borde dom flesta klara sig....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem f.n vill stoppa ner huvudet i den äckliga vasken för att tvätta håret?

Man ska aldrig sluta att förvåna sig. :cr

Helene

Men, dom var ju från NORGE :cr:JC-hysterical: :JC-hysterical:

( ojoj, va skit jag kommer att få nu, Men jag kunde inte hålla mig :angel:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vem f.n vill stoppa ner huvudet i den äckliga vasken för att tvätta håret?

Man ska aldrig sluta att förvåna sig. :cr

Helene

Men, dom var ju från NORGE :cr:JC-hysterical: :JC-hysterical:

( ojoj, va skit jag kommer att få nu, Men jag kunde inte hålla mig :angel:)

Ett inlägg i debatten från Moltas Eriksson appropå Norge

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×