Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sunebam

เพิ่ง�ต่งงาน

Rekommendera Poster

Det har varit allt möjligt på tal.

Hyra en hel resort på nån ö nära Koh Samed. (kommer ej ihåg namn)

Hyra ett hotell vid vattnet i bangkok (One jakapong) nånting.

Så jag vet inte vad det blir för nåt än.

Som det ser ut nu sinar kassan fort, så vi får se vad det blir :)

Nu ska jag åka till Sverige och hämta en ring.

De kan det där med ringar, de små liven. (Georg Jensen blir det)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Hej Göran

170 gäster låter som som ett billigt bröllop, på mitt bröllop kom över 800 gäster

vi slakta 3 grisar o 2 kor samt ett otal höns o även en massa fisk. I o för sig kommer

många nyfikna för att se falang gifta sig. o många kommer för att ta med sig mat

hem vilket är vanligt att göra vid bröllop o begravningar. Nu gifte jag mig i en by vilket

kan vara skillnaden att gifta sig på ett hotell. Jag hoppas att du Sunebam gifter dig

i byn, vilket innebär något extra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har varit allt möjligt på tal.

Hyra en hel resort på nån ö nära Koh Samed. (kommer ej ihåg namn)

Hyra ett hotell vid vattnet i bangkok (One jakapong) nånting.

Så jag vet inte vad det blir för nåt än.

Som det ser ut nu sinar kassan fort, så vi får se vad det blir :)

Nu ska jag åka till Sverige och hämta en ring.

De kan det där med ringar, de små liven. (Georg Jensen blir det)

Vad det än blir och i vilka former så lycka till med evenemanget. Bra val av ringar, George Jensen tillverkar saker med stil.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Göran

170 gäster låter som som ett billigt bröllop, på mitt bröllop kom över 800 gäster

vi slakta 3 grisar o 2 kor samt ett otal höns o även en massa fisk. I o för sig kommer

många nyfikna för att se falang gifta sig. o många kommer för att ta med sig mat

hem vilket är vanligt att göra vid bröllop o begravningar. Nu gifte jag mig i en by vilket

kan vara skillnaden att gifta sig på ett hotell. Jag hoppas att du Sunebam gifter dig

i byn, vilket innebär något extra.

Jag vet vad du talar Isaan bo för jag har varit gäst vid ett tredagars bybröllop. För oss var det aldrig aktuellt med ett sådant bröllop eftersom min fru är stadsbo. Det var ändå en fantastisk upplevelse med thaimusiker, dansare och västerländsk musik i en enastående vacker lokal. Vi hade även tre professionella fotograger som fotograferade och som spelade in en en och halv timmes film.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Hej Göran

170 gäster låter som som ett billigt bröllop, på mitt bröllop kom över 800 gäster

vi slakta 3 grisar o 2 kor samt ett otal höns o även en massa fisk. I o för sig kommer

många nyfikna för att se falang gifta sig. o många kommer för att ta med sig mat

hem vilket är vanligt att göra vid bröllop o begravningar. Nu gifte jag mig i en by vilket

kan vara skillnaden att gifta sig på ett hotell. Jag hoppas att du Sunebam gifter dig

i byn, vilket innebär något extra.

Jag vet vad du talar Isaan bo för jag har varit gäst vid ett tredagars bybröllop. För oss var det aldrig aktuellt med ett sådant bröllop eftersom min fru är stadsbo. Det var ändå en fantastisk upplevelse med thaimusiker, dansare och västerländsk musik i en enastående vacker lokal. Vi hade även tre professionella fotograger som fotograferade och som spelade in en en och halv timmes film.

Göran

Göran har du haft sovmorgon, jag har suttit sen kl 4 o väntat på dina inlägg :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Göran har du haft sovmorgon, jag har suttit sen kl 4 o väntat på dina inlägg :D

Anledningen till att jag är så morgonpigga av mig är att jag i stort sett behållt thailändsk tid eftersom jag reser tillbaka snart igen. Nu på morgonen har jag dock ägnat mig åt kameral verksamhet. I och med att jag sålt min bostadsrätt och håller på med avveckling här i Sverige så blir det en del administration som måste ordnas.

Men, du har rätt på sätt och vis eftersom jag inte gick upp före klockan fem.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Göran har du haft sovmorgon, jag har suttit sen kl 4 o väntat på dina inlägg :D

Anledningen till att jag är så morgonpigga av mig är att jag i stort sett behållt thailändsk tid eftersom jag reser tillbaka snart igen. Nu på morgonen har jag dock ägnat mig åt kameral verksamhet. I och med att jag sålt min bostadsrätt och håller på med avveckling här i Sverige så blir det en del administration som måste ordnas.

Men, du har rätt på sätt och vis eftersom jag inte gick upp före klockan fem.

Göran

Men du skriver väl inte ut dig från Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men du skriver väl inte ut dig från Sverige.

Jo, jag flyttar ut från Sverige och det blir någon gång i slutet av juni. Först skall jag ner till Thailand i tre veckor och bl.a. fira Songkran med familjen.

I mitt fall ser jag inga fördelar med att vara skriven i Sverige och boende i Thailand. Genom att jag flyttar ut så kommer jag bara att behöva betala 25% skatt (SINK-skatt) på pensionen och jag har hellre roligt för pengarna än betalar skatt för dem.

Jag har dessutom samma sjukförmåner som thailändare (30 baht / besök) eftersom min fru har det jobb hon har. Vi svenskar har indoktrinerats att vi inte kan leva utan det sociala skyddet vi har i Sverige. Jag har aldrig tyckt att det varit så bra som politikerna vill göra gällande och dessutom är det oerhört dyrt.

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×