Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
stgrhe

Använd Stödstrumpor - Varning för Economy Class Syndrome

Rekommendera Poster

Självklart ska man ha stödstrumpor på om man är i riskgruppen för en propp.

Själv har jag aldrig provat och har heller ingen tänkt det heller.

Jag håller med Amanda om att det finns andra sätt som att gå upp och ta en promenad i gången ibland eller prova gymnastiska övningar för de som sitter i stolen. Om du har strumpor och tycker det känns bra ska du självklart fortsätta

men du bör ändå upp och röra på dig ibland. Att röra på sig kan inte ersättas av en stödstrumpa.

:connie_running:

PS Kan det finnas något kommersielt intresse av artikelförfattaren på http://www.economyclasssyndrome.net/ eller är det ren tillfällighet att dom säljer stödstrumpor. DS

Tyvärr fick jag propp i lungan på hemresan från härlig Thailandsresa börja i juni,våran första till dit.Hade strumpårna på ,aspirinet var taget och hutt under flyget blev det  >:D ,men på Arlanda slåg det till som blix, proppen .Jag klarade mig med utan men,hade otrolig tur.Planerar redan nästa resa dit :cr .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fick jag propp i lungan på hemresan från härlig Thailandsresa börja i juni,våran första till dit.Hade strumpårna på ,aspirinet var taget och hutt under flyget blev det  >:D ,men på Arlanda slåg det till som blix, proppen .Jag klarade mig med utan men,hade otrolig tur.Planerar redan nästa resa dit :cr .

Riktigt trist. Vilken tur att du klarade dig så bra som du gjorde. Farbror doktorn får nog förse dig med bra mediciner till nästa gång. Men det har du säkert redan fått.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fick jag propp i lungan på hemresan från härlig Thailandsresa börja i juni,våran första till dit.Hade strumpårna på ,aspirinet var taget och hutt under flyget blev det  >:D ,men på Arlanda slåg det till som blix, proppen .Jag klarade mig med utan men,hade otrolig tur.Planerar redan nästa resa dit :cr .

Kanske helkropsstrumpa. Nä skämt å sido men jag tror fortfarande att man ska upp och röra sig lite då och då. Gå fram och tillbaka i gången lite och göra lite gymnastik i stolen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gargamel

Ja jag kör alltid oxå med stödstrumpor,då det verkligen hjälper mot värken i benen.

Det är inte att leka med det där med blodproppar i benen...

MVH Laila

Nä , man ska inte leka med sin hälsa !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var uppe och gick lite och stretchade, men det hjälpte inte tyvärr.

Jag hade en punkt i varje vad som knöt sig, så jag trodde att nu brister det.

Nu får jag en propp, och det ville inte släppa, hur mycket jag än gick o stretchade. Men på vägen ner hade jag inte några problem alls.

Det kanske har med åldern att göra  ???

Man kan ju snart ansöka om pensionärsvisa! HeHe...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var uppe och gick lite och stretchade, men det hjälpte inte tyvärr.

Jag hade en punkt i varje vad som knöt sig, så jag trodde att nu brister det.

Nu får jag en propp, och det ville inte släppa, hur mycket jag än gick o stretchade. Men på vägen ner hade jag inte några problem alls.

Det kanske har med åldern att göra  ???

Man kan ju snart ansöka om pensionärsvisa! HeHe...

Va pekliga ni ungdommar är. :laughing:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×