Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Recommended Posts

Just nu ligger jag på 73 kilo!

Vill komma ner till 65... :)

Kämpa på!!! Varför inte ha den där Thailand-resan på egen hand som belöning???!!!

;)

Lycka till!

Just nu ligger jag på 73 kilo!

Vill komma ner till 65... :)

Kämpa på!!! Varför inte ha den där Thailand-resan på egen hand som belöning???!!!

;)

Lycka till!

Mmmm smart där!

En liten sporre så att säga...

YEAAH!!!

Håller stenhårt på traditionen (åtminstonde idag) Ett par rejäla köttbitar

på grillen, Potatisgrateng i ugnen och en trea Lindemans Bin 45Cabernet Sauvignon att hälla i glasen mmmmmmmmums. :dr

I dag blir det en smarrig kaloristinn paj! Har dock kört ett rejält träningspass idag så det kanske går +/- noll... Men så tillkommer ju vinet förstås... äh, här ska njutas!

:l_training:

Fläskfile fylld med soltorkade tomater mjukost, samt rokkolasallad med parmasanost körsbärstomater, med hemmalagad klyftpotatis,samt ett glas rödvin.. Gotti gott gott.. Reijo

Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu  :JC_hurrah: :JC_hurrah:

HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!!  :) :)

Måste bara fråga: hur blev resultatet? Med tanke på mängden och allt arbete hoppas jag verkligen att det blev gott!!!!!!!  ;)

Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu  :JC_hurrah: :JC_hurrah:

HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!!  :) :)

Måste bara fråga: hur blev resultatet? Med tanke på mängden och allt arbete hoppas jag verkligen att det blev gott!!!!!!!  ;)

Jo, det vart så gott. En vän till svärmor var med så vi hjälpte henne också. Det vart väll 40-50 m korv. Får inte plats med annat i frysen heh,heh... Men vilken tid det tog!!! Många,många timmar...Men skoj var det.  :D

Ugnsgrillad lax, Grillad färskpotatis m flingsalt, chili o dill, hollandaisesås, färsk kokt broccoli...

Just nu håller jag på att förbereda till imorgon: Pastasallad med kyckling, det blir även rostbiff och grillad thaikorv. Efterrätt blir Leilas kladdmuffins med vaniljglass  :d_martini::D_martini: :good:

Hej,

En sötsliskig fettfri drickyoughurt från 7-Eleven på "turistgatan" Chulia i Georgetown :'(

En ordetlig lunch bestående av beef rendang vore väl bättre?

Göran