sussu56 0 Report post Posted May 30, 2008 Äntligen är jag färdig med korven, för 1 timme sen. Imorgon ska det käkas korv Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted June 1, 2008 Stekt makrill, samma som igår. Premiärfiskade och drog upp 5 st. Hasse Share this post Link to post Share on other sites
nevelius 0 Report post Posted June 1, 2008 Hemfixad pizza med tonfisk och nästan hur mycket ost som helst. Mumsigt Share this post Link to post Share on other sites
Öland 0 Report post Posted June 1, 2008 vi hämtade pizza Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted June 2, 2008 Var ju ensam hemma i helgen så jag gjorde några Tacorullar med Tomatsalsa till mig. Smakade jättegott! Hi, hi, man ser mina tår på bilden. Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted June 2, 2008 makaroner, stekt korv och ketchup... ja tackar jaa! Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted June 2, 2008 Just nu ligger jag på 73 kilo! Vill komma ner till 65... Kämpa på!!! Varför inte ha den där Thailand-resan på egen hand som belöning???!!! Lycka till! Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted June 2, 2008 Just nu ligger jag på 73 kilo! Vill komma ner till 65... Kämpa på!!! Varför inte ha den där Thailand-resan på egen hand som belöning???!!! Lycka till! Mmmm smart där! En liten sporre så att säga... YEAAH!!! Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted June 13, 2008 Idag tänker jag bryta av lite från allt grillat och laga till Heta Räkor med ris och sallad. Kanske blir lite vin till också. Share this post Link to post Share on other sites
anders w 0 Report post Posted June 13, 2008 Håller stenhårt på traditionen (åtminstonde idag) Ett par rejäla köttbitar på grillen, Potatisgrateng i ugnen och en trea Lindemans Bin 45Cabernet Sauvignon att hälla i glasen mmmmmmmmums. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted June 13, 2008 Efter 11 månader i Thailand åt jag pölsa sex gånger första veckan jag kom till Sverge. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted June 13, 2008 I dag blir det en smarrig kaloristinn paj! Har dock kört ett rejält träningspass idag så det kanske går +/- noll... Men så tillkommer ju vinet förstås... äh, här ska njutas! Share this post Link to post Share on other sites
reijo 0 Report post Posted June 13, 2008 Fläskfile fylld med soltorkade tomater mjukost, samt rokkolasallad med parmasanost körsbärstomater, med hemmalagad klyftpotatis,samt ett glas rödvin.. Gotti gott gott.. Reijo Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted June 13, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!! :) Måste bara fråga: hur blev resultatet? Med tanke på mängden och allt arbete hoppas jag verkligen att det blev gott!!!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
toajojje 0 Report post Posted June 13, 2008 Lite groda är aldrig fel Share this post Link to post Share on other sites
sussu56 0 Report post Posted June 17, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!! :) Måste bara fråga: hur blev resultatet? Med tanke på mängden och allt arbete hoppas jag verkligen att det blev gott!!!!!!! Jo, det vart så gott. En vän till svärmor var med så vi hjälpte henne också. Det vart väll 40-50 m korv. Får inte plats med annat i frysen heh,heh... Men vilken tid det tog!!! Många,många timmar...Men skoj var det. Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted June 18, 2008 Ugnsgrillad lax, Grillad färskpotatis m flingsalt, chili o dill, hollandaisesås, färsk kokt broccoli... Share this post Link to post Share on other sites
jiia 0 Report post Posted June 19, 2008 i morgon blir det Oxfilé med färskpotatis-ceddar paj med rödvinssky och rödlöksmarmelad....AVANcerat Share this post Link to post Share on other sites
sussu56 0 Report post Posted June 19, 2008 Just nu håller jag på att förbereda till imorgon: Pastasallad med kyckling, det blir även rostbiff och grillad thaikorv. Efterrätt blir Leilas kladdmuffins med vaniljglass _martini: Share this post Link to post Share on other sites
jansson_u 0 Report post Posted June 20, 2008 Negativ diet, enbart starkbira, gäller från torsdag till söndag, Vilket förvall, skärpning nästa vecka, önskar er alla trevlig midsommar Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted June 23, 2008 sallad med bönor och lax och massa dressing!!! Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted June 23, 2008 Sill och potatis... Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted June 23, 2008 Rester, dillstuvad potatis och gravad lax... Hasse Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted June 24, 2008 Hej, En sötsliskig fettfri drickyoughurt från 7-Eleven på "turistgatan" Chulia i Georgetown :'( Share this post Link to post Share on other sites
stgrhe 0 Report post Posted June 24, 2008 Hej, En sötsliskig fettfri drickyoughurt från 7-Eleven på "turistgatan" Chulia i Georgetown :'( En ordetlig lunch bestående av beef rendang vore väl bättre? Göran Share this post Link to post Share on other sites