Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Recommended Posts

Har nyss varit och handlat. Köpte vitkål, morötter och fläskfärs (halva priset, korrt datum), så det blir kålsoppa med frikadeller.

Hasse

Har nyss varit och handlat. Köpte vitkål, morötter och fläskfärs (halva priset, korrt datum), så det blir kålsoppa med frikadeller.

Hasse

låter inte helt fel det heller... :)

jag håller på att dö av hunger...

jag skulle luncha med en kompis vid 12 tiden.

men hon hade en försäljare som drog ut på tiden så nu siktar vi ion oss på kl 14

och då ska i alla fall jag äta fläsk och löksås mmmmmm

varför 100g

vad håller du på med ;)

Hehee... har gått med i viktklubb...

Har varit med tidigare... då gick det bra... men nu är det kämpigt...

varför 100g

vad håller du på med ;)

Diet ?

Eller matar fiskarna ?  :o

Tänk om det ändå vore till firrarna...  ::)

varför 100g

vad håller du på med ;)

Hehee... har gått med i viktklubb...

Har varit med tidigare... då gick det bra... men nu är det kämpigt...

varför 100g

vad håller du på med ;)

Diet ?

Eller matar fiskarna ?  :o

Tänk om det ändå vore till firrarna...  ::)

Vad är det för viktklubb ?

HUr mycket vill du gå ner i kilo ?

det är på sidan:

www.viktklubb.se

så registrerar man sig där, skriver hur mycket man vill gå ner och under hur lång tid så räknar dom ut hur många kcal man ska äta totalt under en dag.

Finns recept...

Så skriver man i, frukost, lunch, mellanmål, middag... och man ska dela upp dessa 1300 på hela dagen...

Så om man har motionerat, gå, jogga, simma, cykla, skriver man in det i tid (finns olika nivåer tex. gå lätt, gå medel, gå svårt)

Så blir det "avdrag på kcal...

Just nu ligger jag på 73 kilo!

Vill komma ner till 65... :)

Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu  :JC_hurrah: :JC_hurrah:

låter gott  hur gör  du korven  maller du ner alte

Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu  :JC_hurrah: :JC_hurrah:

HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!!  :) :)

HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!!  :) :)

ok sen då  ska den koka eller in i ungnen  eller rökas

Så som jag har uppfattat rätt, ska vi göra 2 olika slags korvar. Ena fyller vi bara och fryser in och den andra sorten ska vi grilla och sen frysa in. Vi ska göra nån slags isaan korv och sur korv. Kommer inte ihåg vad dom heter på thai

här är det dotterns födelsedag och hon har beställt

färsk pasta men kräftskärtar och lite jox i

hennes enda önskan var egentligen en "Riktig "tårta (mjölkproteinfri) men det finns inga fik på öland som kunde uppfylla den önskan. illa tycker jag >:(

här är det dotterns födelsedag och hon har beställt

färsk pasta men kräftskärtar och lite jox i

hennes enda önskan var egentligen en "Riktig "tårta (mjölkproteinfri) men det finns inga fik på öland som kunde uppfylla den önskan. illa tycker jag >:(

Håller med dig dålig still

Hej,

Idag blev det tom yum kung till middag. Igen!

Jag äter soppan tre-fyra gånger i veckan. Ju starkare desto bättre. Nästan.

Någon har varnat mig för höga halter av tungmetall i de thailändska räkorna. Om detta stämmer eller ej har jag inte den blekaste om. Jag får kanske byta ut dessa mot kyckling eller fisk ibland.

Till lunch blir det inlagd sill med färskpotatis och en sval urquel att avnjutas i trädgården till skatornas kraxanden.

I kväll skall jag bjuda sonen och sonhustrun på en gourmetmiddag på en av Stockholms allra bästa restauranger Paul & Norbert (min personliga favorit sedan Den Gyldene Freden fick ny ägare). De har komponerat en intressant fyrarättersmiddag åt oss med matchande vinval.

Göran