Öland 0 Report post Posted May 27, 2008 varför 100g vad håller du på med Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted May 27, 2008 Har nyss varit och handlat. Köpte vitkål, morötter och fläskfärs (halva priset, korrt datum), så det blir kålsoppa med frikadeller. Hasse Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted May 27, 2008 Har nyss varit och handlat. Köpte vitkål, morötter och fläskfärs (halva priset, korrt datum), så det blir kålsoppa med frikadeller. Hasse låter inte helt fel det heller... Share this post Link to post Share on other sites
Öland 0 Report post Posted May 27, 2008 jag håller på att dö av hunger... jag skulle luncha med en kompis vid 12 tiden. men hon hade en försäljare som drog ut på tiden så nu siktar vi ion oss på kl 14 och då ska i alla fall jag äta fläsk och löksås mmmmmm Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted May 27, 2008 Var ner på min favorit restaurang o ått kykling panang Share this post Link to post Share on other sites
anders w 0 Report post Posted May 27, 2008 Baconbiffar med äpple och pära till. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 27, 2008 Grillat idag med potatisgratäng och sallad till det. (Jag hoppade dock över gratängen). Share this post Link to post Share on other sites
millicentia 0 Report post Posted May 27, 2008 till lunch: sushi på jung ceylon till middag: sweet and sour prawns smarrit Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted May 27, 2008 varför 100g vad håller du på med Diet ? Eller matar fiskarna ? Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted May 28, 2008 varför 100g vad håller du på med Hehee... har gått med i viktklubb... Har varit med tidigare... då gick det bra... men nu är det kämpigt... varför 100g vad håller du på med Diet ? Eller matar fiskarna ? Tänk om det ändå vore till firrarna... Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted May 28, 2008 varför 100g vad håller du på med Hehee... har gått med i viktklubb... Har varit med tidigare... då gick det bra... men nu är det kämpigt... varför 100g vad håller du på med Diet ? Eller matar fiskarna ? Tänk om det ändå vore till firrarna... Vad är det för viktklubb ? HUr mycket vill du gå ner i kilo ? Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted May 28, 2008 det är på sidan: www.viktklubb.se så registrerar man sig där, skriver hur mycket man vill gå ner och under hur lång tid så räknar dom ut hur många kcal man ska äta totalt under en dag. Finns recept... Så skriver man i, frukost, lunch, mellanmål, middag... och man ska dela upp dessa 1300 på hela dagen... Så om man har motionerat, gå, jogga, simma, cykla, skriver man in det i tid (finns olika nivåer tex. gå lätt, gå medel, gå svårt) Så blir det "avdrag på kcal... Just nu ligger jag på 73 kilo! Vill komma ner till 65... Share this post Link to post Share on other sites
sussu56 0 Report post Posted May 28, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted May 28, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: låter gott hur gör du korven maller du ner alte Share this post Link to post Share on other sites
sussu56 0 Report post Posted May 28, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: låter gott hur gör du korven maller du ner alte HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!! :) Share this post Link to post Share on other sites
Öland 0 Report post Posted May 28, 2008 20 m kära nån då har ni att göra Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted May 28, 2008 Idag har det handlats tarmar, späck, svål, nam powder mix, grisöron m.m. Och vi ska göra thailändska korv. Är så lycklig nu :JC_hurrah: låter gott hur gör du korven maller du ner alte HHmmm....jag vet inte riktigt hur man gör korven. Jag tror att allt ska malas ner. Och det är första gången jag vill vara med, men har sett dom hålla på med det i många, många timmar. Vi har 20m tarm som ska fyllas med smet. Jihuuu!!! :) ok sen då ska den koka eller in i ungnen eller rökas Share this post Link to post Share on other sites
sussu56 0 Report post Posted May 28, 2008 Så som jag har uppfattat rätt, ska vi göra 2 olika slags korvar. Ena fyller vi bara och fryser in och den andra sorten ska vi grilla och sen frysa in. Vi ska göra nån slags isaan korv och sur korv. Kommer inte ihåg vad dom heter på thai Share this post Link to post Share on other sites
Öland 0 Report post Posted May 28, 2008 här är det dotterns födelsedag och hon har beställt färsk pasta men kräftskärtar och lite jox i hennes enda önskan var egentligen en "Riktig "tårta (mjölkproteinfri) men det finns inga fik på öland som kunde uppfylla den önskan. illa tycker jag Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted May 28, 2008 här är det dotterns födelsedag och hon har beställt färsk pasta men kräftskärtar och lite jox i hennes enda önskan var egentligen en "Riktig "tårta (mjölkproteinfri) men det finns inga fik på öland som kunde uppfylla den önskan. illa tycker jag Håller med dig dålig still Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted May 29, 2008 Hej, Idag blev det tom yum kung till middag. Igen! Jag äter soppan tre-fyra gånger i veckan. Ju starkare desto bättre. Nästan. Någon har varnat mig för höga halter av tungmetall i de thailändska räkorna. Om detta stämmer eller ej har jag inte den blekaste om. Jag får kanske byta ut dessa mot kyckling eller fisk ibland. Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted May 29, 2008 Renskavsgryta med kantareller och ris... Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 30, 2008 Igår gjorde jag Fiskgratäng. Man får passa på nu innan det bara finns färskpotatis. (Som naturligtvis är jättegott men inte som mos.) Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted May 30, 2008 Het chili med vitt bröd... MUMMS! Share this post Link to post Share on other sites
stgrhe 0 Report post Posted May 30, 2008 Till lunch blir det inlagd sill med färskpotatis och en sval urquel att avnjutas i trädgården till skatornas kraxanden. I kväll skall jag bjuda sonen och sonhustrun på en gourmetmiddag på en av Stockholms allra bästa restauranger Paul & Norbert (min personliga favorit sedan Den Gyldene Freden fick ny ägare). De har komponerat en intressant fyrarättersmiddag åt oss med matchande vinval. Göran Share this post Link to post Share on other sites