Mr. Ironman 0 Report post Posted April 30, 2015 En favoritklassiker, Plankstek! Hemgjord... en balja rött till det och Valborg är i hamn! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 44 Report post Posted May 1, 2015 Färsk torsk, äggsås och potatis. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 1, 2015 Råstekt potatis med chilikorv och stekt ägg. Enkel mat men så himla gott. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 1, 2015 Färsk torsk, äggsås och potatis. Gott!! Här blir det kycklingenchilladas med en sallad och lite rött till. Share this post Link to post Share on other sites
Enis 1 Report post Posted May 1, 2015 Thai till lunch, "svenskt" till middag Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 2, 2015 Har gnidit in en pippi med citron och vitlök. Kryddat med s&p samt diverse kryddörter. På med lite smör o soja och ner i en lergryta tillsammans med paprika, vitlök och morötter. Ris till och en sås på stekskyn. Gillar mat som sköter sig själv och får koka ihop ordentligt. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 44 Report post Posted May 3, 2015 Strömmingsflundra på Leksands rutbröd. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 3, 2015 Kyckling tandoori med raita och ris Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 4, 2015 Korv i ugn med potatismos och en sallad till. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 44 Report post Posted May 5, 2015 Småländska isterband med stuvad potatis. Share this post Link to post Share on other sites
skruttan 0 Report post Posted May 5, 2015 Kålpudding med potatis, skysås och rårörda lingon. Smaskens! Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 44 Report post Posted May 5, 2015 Kålpudding med potatis, skysås och rårörda lingon. Smaskens! Det där lät verkligen gott. Det måste jag tillaga snart. Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted May 7, 2015 Min snart 11 åriga dotter lagade potatis och purjolök soppa idag Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 7, 2015 Min snart 11 åriga dotter lagade potatis och purjolök soppa idag Imponerande! Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted May 8, 2015 Min snart 11 åriga dotter lagade potatis och purjolök soppa idag Imponerande! Första gången hon gjorde allt själv och jag bara hjälpte med skala potatis. Kan säga jag vart stolt när vi åt Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted May 8, 2015 ... hemgjord falafel med lite tillbehör- tahiniyoghurt, picklad rödlök och lite annat gott. Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted May 8, 2015 Citron- och pepparrotsbakad torskrygg med rödbetsrösti och gurkyoghurt. Riktigt gott! Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted May 8, 2015 Citron- och pepparrotsbakad torskrygg med rödbetsrösti och gurkyoghurt. Riktigt gott! Ja, visst var det?! Såå nöjd att Lina fått mig att både laga och äta fisk. Nästa veckas lax är dock tveksam... Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 8, 2015 Färska räkor på vitt bröd. Min favorit på fredagskvällen. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 8, 2015 Citron- och pepparrotsbakad torskrygg med rödbetsrösti och gurkyoghurt. Riktigt gott! Ja, visst var det?! Såå nöjd att Lina fått mig att både laga och äta fisk. Nästa veckas lax är dock tveksam... Kassarna kommer olägligt nu när det är många röda dagar (= resa bort). Hoppar över förra o nästkommande kasse men ser fram emot att laga deras recept igen. Jag har lärt mig laga god veggomat. Idag efter 12 timmars jobb blev det en halv pizza Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 13 Report post Posted May 10, 2015 Köttfärspaj med en god sallad och en klick cf till. S:t Eriks APA i glaset. Share this post Link to post Share on other sites
pirre 0 Report post Posted May 10, 2015 Stek i legrytan och potatisgratäng,, Share this post Link to post Share on other sites
Jumbo 5 Report post Posted May 10, 2015 Lax och sallad. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 10, 2015 Lasagne och vitkålssallad med apelsin. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 44 Report post Posted May 11, 2015 raggmunk med stekt fläsk Share this post Link to post Share on other sites