Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Recommended Posts

En Spaghetti Carbonara på rökt sidfläsk och drösvis med riven parmesan blir det.

Låter riktigt gott!

Tycker det blir godare med riktigt fläsk. Blandar äggulan med grädden, brukar bli kalas.

En Spaghetti Carbonara på rökt sidfläsk och drösvis med riven parmesan blir det.

Låter riktigt gott!

Tycker det blir godare med riktigt fläsk. Blandar äggulan med grädden, brukar bli kalas.

Okey, förstår. Jag brukar använda sidfläsk när jag tillagar pitepalt. Brukar funka bra, och blir gott.

Frestar er lite med denna!

Hmmm, är det verkligen tillåtet att lägga upp dylika bilder?! Tänk på alla datorer/iPads etc som kanske blir förstörda av snålvattnet som droppar...  Smörgåstårta är ju såå gott!

Frestar er lite med denna!

Hmmm, är det verkligen tillåtet att lägga upp dylika bilder?! Tänk på alla datorer/iPads etc som kanske blir förstörda av snålvattnet som droppar...  Smörgåstårta är ju såå gott!

Ha,Ha, ja den var verkligen precis så god som den såg ut och det blev succé här hemma. Finns en liten bit kvar till mig och mannen till morgondagens frukost. :dan

Har du gjort tårtan själv Marie? Fyllning?

Idag har vi ätit dillkött, inte så dumt det heller!

Jag hade gjort den själv, ja. :laugh:

Blev 3 lager fyllning för att få den riktigt hög och fin:

Leverpastej med creme fraiche och bostongurka.

Tonfisk och hackat ägg utrört med creme fraiche, majonäs och chilisås.

Kräftost och hackade räkor med dill samt lite creme fraiche, majonäs.

Använde vanligt toastbröd som jag skar bort kanterna på och täckte med creme fraiche/majonäsblandningen innan jag dekorerade den dagen efter.

Om den får stå odekorerad över natten så täck med en fuktad handduk. :laugh::angel:

falukorv, stuvad spenat och vanlig kokt potatis. Helt okey.

nästan samma som mig men jag hade falukorv, potatis och pepparrotsås :)

Ja, brukar också köra pepparrotsås lite då och då. En höjdare till falukorv och frukostkorv. Ikväll blir det fläsklägg med rotmos.

Prövade något nytt i helgen. Fiskvagnen hade råa okoktade svenska räkor, det har jag aldrig sett tidigare. Köpte ett kilo för 90:-, som vi sedan stekte oskalade i olja med vitlök och chili. En höjdare!

Hasse

I kväll blev jag utbjuden på "lokal", hm, nåja, Harrys, för en middag av sonen. Åt fläskfilé med bea och klyftisar. Ett glas rött blev det också. :kla

Mycket trevligt hade vi det. :laugh:

Länge sen det blev kött men ikväll är det dags. Tournedos med hemlagad grönpepparsås spetsad med cognac och en potatisgratäng och kokta morötter därtill. En Valpolicella Ripasso får matcha maten.