pelle77 14 Report post Posted February 27, 2011 Det blev massor med panerad kyckling igår och jag hoppas att aiolin har satt sig och fått fram smaken. Skönt att slippa laga mat och bara behöva se fram emot Solsidan! Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted February 27, 2011 blev en riktigt lat helg. Pizzahemkörning i går. köpt smörgåstårta idag. men är man förkyld så är man. Oj, önskar nästan jag blir förkyld. Share this post Link to post Share on other sites
Tess 0 Report post Posted February 27, 2011 blev en riktigt lat helg. Pizzahemkörning i går. köpt smörgåstårta idag. men är man förkyld så är man. Oj, önskar nästan jag blir förkyld. kom hit så ska jag kasta lite baskelusker på dig Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted February 27, 2011 blev en riktigt lat helg. Pizzahemkörning i går. köpt smörgåstårta idag. men är man förkyld så är man. Oj, önskar nästan jag blir förkyld. kom hit så ska jag kasta lite baskelusker på dig Kasta hellre lite smörgåstårta! Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted February 27, 2011 riktigt lat idag så vart gammalt bröd stekte skivorna i smör å vitlök sen vände jag runt dom i ägg/grädde/permesan röra å jordens berg av stekt bacon, trattisar och karl johan på (men nu börjar höstens svampfynd sina) äkta skafferiutrensnings-mat Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted March 1, 2011 Igår kväll blev det Thaimat från vår nystartade fristående Thaikiosk på Timmermansgatan (fd urusel korvmojj)... Det var lååååång kö ute på trottoaren. Underligt att ingen startat Thai i området förut..Frågade efter broschyr så man kan beställa hemifrån...men de var sluuuut !!! Hoppas verkligen det kommer att gå bra för de. Share this post Link to post Share on other sites
Pappadum 0 Report post Posted March 1, 2011 Chicken Cashew med jasminris. Thaistyle hemmalagad lunch. Går på nolltid att svänga ihop ju.. /Pappa Share this post Link to post Share on other sites
Vächötaschlätta 2 Report post Posted March 1, 2011 Något med kyckling, parmaskinka och spenat.. Vad har jag ingen koll på ännu Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted March 1, 2011 pannbiff med lök gött Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted March 1, 2011 Har gjort en kycklingsallad med allt möjligt gott i som strax ska avnjutas till "halv åtta hos mig". Blir alltid (nästan) så hungrig när jag tittar på det programmet... Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted March 1, 2011 Har gjort en kycklingsallad med allt möjligt gott i som strax ska avnjutas till "halv åtta hos mig". Blir alltid (nästan) så hungrig när jag tittar på det programmet... Att läsa denna tråden har samma effekt på mig...blir alltid så sugen! Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted March 1, 2011 Ikväll blev det pizza - hemlevererad av ett par av våra bästa vänner, vilket härligt oväntat besök! Share this post Link to post Share on other sites
helmat 0 Report post Posted March 1, 2011 Kokt torsk med skirat smör, riven pepparrot och kokt potatis. Och naturligtvis lite nyttiga ärtor till Har alltid tyckt den rätten låter rätt trist, men det är verkligen vansinnigt gott! Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted March 2, 2011 igår vart det hemmagjord blodpudding med stekt sidfläsk, gott gott! (dock hade en polare gjort blodpuddingen så lite fusk var det ) Share this post Link to post Share on other sites
khianjai 0 Report post Posted March 2, 2011 Kalops med rödbetor o delikatess potatis. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted March 2, 2011 Räk-tema denna onsdag. Räksallad till lunch och strax räksmörgås som gör skäl för sitt namn. Gör aldrig på tekaka, det är inte brödet jag vill bli mätt på. Share this post Link to post Share on other sites
pellebl 0 Report post Posted March 2, 2011 Hemma i Sverige blir det ikväll bruna bönor med stekt fläsk. Något man minns och tog påbackning på när man fick det till skollunch en lördag långt bak i tiden. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted March 2, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Share this post Link to post Share on other sites
Vächötaschlätta 2 Report post Posted March 2, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Haha du med?! Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted March 2, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Haha du med?! Nyss avnjuten med en kall öl! Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted March 2, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Haha du med?! Handen på hjärtat grabbar, hemmagjord eller bara hemmastekt? "Not an offense" är bara nyfiken, receptoman som man är. Share this post Link to post Share on other sites
Vächötaschlätta 2 Report post Posted March 2, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Haha du med?! Handen på hjärtat grabbar, hemmagjord eller bara hemmastekt? "Not an offense" är bara nyfiken, receptoman som man är. Några direkta recept kan du tyvärr inte få från mitt håll.. Räcker det som svar? Share this post Link to post Share on other sites
LelleGotland 0 Report post Posted March 3, 2011 Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. Haha du med?! Handen på hjärtat grabbar, hemmagjord eller bara hemmastekt? "Not an offense" är bara nyfiken, receptoman som man är. Hmm, receptet står ju på påsen. Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted March 3, 2011 ...fick ett litet matlagningsryck idag ( man måste ju få ta en välbehövlig paus när man jobbar hemma...!?) och jag hittade köttfärs i frysen som blev cannelloni, köttfärspaj och en hedelig köttfärssås. Undrar vad det blir till middag idag...? Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted March 3, 2011 Gulaschsoppa Share this post Link to post Share on other sites