Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Rekommendera Poster

Det blev lite kvar av min heta pippi från igår. Inte mindre god idag, "stor slurp" som Maria Montazami skulle ha sagt.  :)

Har du skrivit ner receptet på den här tidigare? Printede ut det andra receptet med den panerade kycklingen igår - ska bli spännande att testa den nån dag! :laugh:

Kan PM:a det till dig om du vill ha det komplett. Beträffande den panerade kan du googla på Gordon Ramsey så får du det mer detaljrikt. Gjorde nästan likadant men skulle inte vilja avstå aoilin (som han inte hade med). Nu måste jag bara kolla på "Halvåtta hos mig" först.

;)

Yes please! Ska inte du anmäla dig till "halv åtta..."? Funderar på att göra det efter påtryckning av vänner och arbetskamrater, men vet inte om jag vågar...  :th

Ha ha, nä jag tror att tv-teamet skulle få klaustrofobi i vårt lilla kök. Har ju sett vilka "palats" dom flesta har som är med.  ;)

Har PM:at dig receptet nu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM:a mig med!  :)

Done! Så nu kan du och "mippson" testa och recensera... look forward...  ;)

Kopp khunn kaa - skickade tillbaka ett av mina favvorecept på en förrätt! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PM:a mig med!  :)

Done! Så nu kan du och "mippson" testa och recensera... look forward...  ;)

Kopp khunn kaa - skickade tillbaka ett av mina favvorecept på en förrätt! :D

Mmmm... TACK!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

här blev det köttfärsbiffar, kokt potatis, kokta morötter och sås.

och så blev det en kvällsmacka m. leverpastej alldeles nyss.

Detsamma förutom morötter och mackan. Här blev det just godis till fotbollen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Fiskgryta på lax gjorde hon idag,är inte så jätteförtjust i just lax men det var faktiskt riktigt gott :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

idag vart det "slemsoppa" vet verkligen inte vad det heter, men man har i maizena eller annan stärkelse i slutet så den blir ja. . slemmig . . kinesiskt från början tror jag.

med broccoli, lök, sparris, morot, vitlök, platta nudlar,vitling och kycklingbuljong. inte lika snygg som orginalet men vart lika god!

168724_10150142020036579_738501578_8069583_1412021_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

idag vart det "slemsoppa" vet verkligen inte vad det heter, men man har i maizena eller annan stärkelse i slutet så den blir ja. . slemmig . . kinesiskt från början tror jag.

med broccoli, lök, sparris, morot, vitlök, platta nudlar,vitling och kycklingbuljong. inte lika snygg som orginalet men vart lika god!

Måste den redas då? Maizenan ger ju ingen smak. Övriga ingredienser låter ju jättegott!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...fick matlagningsryck och gjorde italienska köttbullar i tomatsås, "vanliga" köttbullar med dijon och dragon, och så en vegetarisk lasagne. Skönt att ha färdiga portioner i frysen! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Simpel kycklinggryta. Lägg 1 kilo tinade kycklingfiléer i en ugnsform. Rör ihop 3 dl grädde med 4 dl crème fraîche och 2 påsar CajP: s grillmarinad med smak av örter o vitlök, häll detta över kycklingen o in i ugnen 45 min. I 200 grader, valfritt tillbehör, vi hade bulgursallad, riktigt gott

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Simpel kycklinggryta. Lägg 1 kilo tinade kycklingfiléer i en ugnsform. Rör ihop 3 dl grädde med 4 dl crème fraîche och 2 påsar CajP: s grillmarinad med smak av örter o vitlök, häll detta över kycklingen o in i ugnen 45 min. I 200 grader, valfritt tillbehör, vi hade bulgursallad, riktigt gott

Lät gott o enkelt! Tack för tipset, det ska testas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

idag vart det "slemsoppa" vet verkligen inte vad det heter, men man har i maizena eller annan stärkelse i slutet så den blir ja. . slemmig . . kinesiskt från början tror jag.

med broccoli, lök, sparris, morot, vitlök, platta nudlar,vitling och kycklingbuljong. inte lika snygg som orginalet men vart lika god!

Måste den redas då? Maizenan ger ju ingen smak. Övriga ingredienser låter ju jättegott!

jo det är det som är hela grejen med "slemsoppan" :) visst smakar det inte men som med mycket asiatisk mat så är strukturen halva grejen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×