Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

"Vad blir det för mat ?"

Rekommendera Poster

Ikväll ska HANSJOs kycklingrätt testas, till och med den falska aiolin. Är en senätare, så har inte ens börjat. Låter gott så dreglar redan!  :D

Kul! Supporten håller öppet om du undrar över något.  ;)

Här blir det ugnsgratinerade chicken fajitas med egen kryddblandning som jag varit sugen på länge.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ikväll ska HANSJOs kycklingrätt testas, till och med den falska aiolin. Är en senätare, så har inte ens börjat. Låter gott så dreglar redan!  :D

Kul! Supporten håller öppet om du undrar över något.   ;)

Här blir det ugnsgratinerade chicken fajitas med egen kryddblandning som jag varit sugen på länge.

Är i full gång! Har hackat pippin och dubbelpanerat. Kanske enklare att köra med hel filé men too late  :)

Satsar på min favvo kryddört, färsk timjan, och persilja som kryddgrönt. Luktar mums i köket och nu skall det tillverkas aioli!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ikväll ska HANSJOs kycklingrätt testas, till och med den falska aiolin. Är en senätare, så har inte ens börjat. Låter gott så dreglar redan!  :D

Kul! Supporten håller öppet om du undrar över något.   ;)

Här blir det ugnsgratinerade chicken fajitas med egen kryddblandning som jag varit sugen på länge.

Är i full gång! Har hackat pippin och dubbelpanerat. Kanske enklare att köra med hel filé men too late  :)

Satsar på min favvo kryddört, färsk timjan, och persilja som kryddgrönt. Luktar mums i köket och nu skall det tillverkas aioli!

Hackat?! Ok, smaken finns ju där ändå. Så här såg mina ut innan jag hade lagt på mozzarellan och gratinerat dom, kommer att bli en favorit i repris:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev sagolikt gott! Definitivt ett favvorecept som kommer att tillagas många gånger. Jag brukar tillaga kycklingfilé hel men det här blev gott. Mycket panering men ändå ett  saftigt kött. Hade ingen ren olivolja så hade på chiliolivolja. Passade med tillbehören. Tack för ett kalasrecept. Har ett annat kycklingrecept på lut som jag kan tipsa om senare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Jaja.annars så kan du ju tipsa om i vilket ögonblick det är bäst att vända pannkakorna i ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaja.annars så kan du ju tipsa om i vilket ögonblick det är bäst att vända pannkakorna i ;)

Touché!  Har inte stekt pankisar på 10 år, så tror att det blir ugnspannkaka nästa gång!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Jaja.annars så kan du ju tipsa om i vilket ögonblick det är bäst att vända pannkakorna i ;)

Touché!  Har inte stekt pankisar på 10 år, så tror att det blir ugnspannkaka nästa gång!  :D

Ja då hoppas jag sannerligen att du har både fläsk och purjo i annars så kan du ju lika gärna börja steka tunna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaja.annars så kan du ju tipsa om i vilket ögonblick det är bäst att vända pannkakorna i ;)

Touché!  Har inte stekt pankisar på 10 år, så tror att det blir ugnspannkaka nästa gång!  :D

Ja då hoppas jag sannerligen att du har både fläsk och purjo i annars så kan du ju lika gärna börja steka tunna

Så klart ska det vara fläsk till ugnspannkaka (liksom lingon och råriven morot). Purjo var nytt, men skall testas!  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev sagolikt gott! Definitivt ett favvorecept som kommer att tillagas många gånger. Jag brukar tillaga kycklingfilé hel men det här blev gott. Mycket panering men ändå ett  saftigt kött. Hade ingen ren olivolja så hade på chiliolivolja. Passade med tillbehören. Tack för ett kalasrecept. Har ett annat kycklingrecept på lut som jag kan tipsa om senare.

Chiliolja var ett bra tips. Var också impad av att det blev så saftigt och mört. Ja tack, ser fram emot ditt "ha-på-lut-recept".

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller på att "brainstormar" men vet i alla fall att en del av ingredienserna i kvällens middag kommer att vara helstekt fläskfilé, trattkantareller, sidfläsk, parmesan och färsk timjan. Bearbetning pågår på "receptkontoret"...

:Laie_21:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ronnytisell

Idag ska det bli en halvspecial,inte så mkt till middag men lite bukfylla är det ju.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ikväll är det fest så får se vad det blir.

Mitt kycklingrecept på lut är att steka hel filé, dock inte genomsteka. Snitta upp dem och fylla med antingen kryddig salami el rökt skinka, ädelost och lite färsk rosmarin. Lägg i ugnsform.  Blanda grädde, ett halvt paket (ca) ädelost, flera matskedar mango chutney, en skvätt kycklingfond och hackad rosmarin. Jag tycker det blir klart bättre med färsk. Krydda m salt och peppar och slå över kycklingen. In i ugn i 30-40 min. Kaloristinnt men riktigt gott med sötma från chutneyn och sälta från ädelosten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag o dottern kör med GI-kost just nu så idag blir det rökt lax, avocado o coleslaw sallad. Dessert blir chokladpudding med vispgrädde :dan

Kul att det är fler på forumet som kör med GI-kost. Jag och hustrun tycker att det är en bra metod, har dock bara kämpat ca: tre veckor men känner skillnaden när jeansen åker på.  Fast om 7 dagar åker vi till Kho-Lanta och då blir det ingen GI-kost. Phad thai ingår nog inte i GI ::) och inte chang och singa heller.

Men man får väl jobba vidare med det när vi kommer hem igen.

Mvh Rox

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fest igår så är glad att ha halva laddningen av Hansos pippi kvar  :) Jag glömde grädden i receptet såg jag så det är påhällt nu. Jasminris och broccoli till

Grädden?? Inte i "panerad-pippi-receptet" men du kanske tänker på något annat? Här blev det kycklingpanna modell spicy, urgott! Det är en återkommande "must-have" så den är omnämnd i tråden ett flertal gånger.

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×