Vaktis 0 Report post Posted January 22, 2011 Blev bjuden på bacon och ost fylld lammfile´igår Det lät smarrigt Japp, det va riktigt gott. Å på nått vis blir det godare när man själv slipper stå vid spisen Share this post Link to post Share on other sites
leendetslind 1 Report post Posted January 22, 2011 Idag blir det jordärtskockssoppa och vitlöksbröd till lunch.... Share this post Link to post Share on other sites
Vaktis 0 Report post Posted January 22, 2011 Kålsoppa till lunch Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted January 22, 2011 Rester, sjömansbiff till lunch och tom yam gong i kväll igen. Fick ta fram mera räkor, råa "King prawn tails", ur frysen. Hasse Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 22, 2011 Ska göra en stek och potatisgratäng med palsternacka i. Hemgjord rödvinssås till. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted January 23, 2011 Gårdagens middag blev såååå god. Hade brynt fläskfilé i en form, fräste bacon, lök, champinjoner, zuccini, vitlök samt några strimlade soltorkade tomater som jag la ovanpå. Över detta hällde jag en blandning av creme fraiche, lite grädde och en krämig färskost med vitlök, toppade med halverade cocktailtomater och lät det puttra i ugnen. Till det gjorde jag en "potatiskaka" smaksatt med färsk timjan och vitlök. Är inne i ett riktigt "recept-stim", gäller att passa på när man har inspiration, önskar bara att jag hade mer tid även på veckorna. Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 23, 2011 gud va gott det lät! Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 23, 2011 Inkokt lax med dillmajonnäs, inlagda morötter och fransk potatissallad till lunch på Blå Porten på Djurgården. Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted January 23, 2011 Tog fram en påse Kaang Keaw Wan, Green Curry Paste. Det blir alltså kycklng med grön curry. Hasse Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 23, 2011 hemma å njuter av lite icke-thai mat vilket är glatt efter 6 veckor med ENBART thai dock hade jag i lite chilipaste med svarta böor i grädden Share this post Link to post Share on other sites
Vaktis 0 Report post Posted January 23, 2011 Ser gott ut Share this post Link to post Share on other sites
Skipper 0 Report post Posted January 23, 2011 Hädade och åt en plankstek på Buffalo Steakhouse i Karon, fördrink en Jägermeister. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 28, 2011 Ikväll blir det tacos med massor med guacamole, vitlökssås och salsa. Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted January 28, 2011 Köttfärsbiffar och bulgur! Share this post Link to post Share on other sites
ruggan 0 Report post Posted January 28, 2011 Hädade och åt en plankstek på Buffalo Steakhouse i Karon, fördrink en Jägermeister. Låter underbart gott, vi hädar också minst två gånger i veckan o går dit när vi är på karon Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 28, 2011 Hädade och åt en plankstek på Buffalo Steakhouse i Karon, fördrink en Jägermeister. Låter underbart gott, vi hädar också minst två gånger i veckan o går dit när vi är på karon Jag har inga problem med att äta västerländsk mat i Thailand, så hädar är väl fel ord. Äter heller inte "svensk mat" 2 veckor i rad hemma. Verkar ju också som att fler än mig längtar efter husman när man kommer hem, oavsett om man gillar thaimat eller inte. Konstigare är det väl att det skiljer i pris. Hel kycklingfilé är alltid dyrare än hackad dito.. Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted January 28, 2011 Idag blev det hemköpt Libanesiskt...Tabouli, couscousröra, hummus, youghurtröror, kyckling,,,piroger...mm mm mm Och så ett gott varmt grönt te till. Har börjat dricka te till alla mat jag äter...supergott... *mums* Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 29, 2011 Det blir förmodligen en ham and cheese sandwich på 7 Eleven på väg ner till sranden. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 29, 2011 Faller sig naturligt efter gårdagen, tacopaj. Ska ha i grahamsmjöl samt lite ättika i degen för att få till ett krispigare pajskal. Stekt zuccini och paprika och lök ihop med köttfärsen. Sallad med avocado, tomater, kalamataoliver och rödlök till. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted January 29, 2011 Provar något nytt igen. Återkommer om det blir flipp eller flopp. Ser bra ut hittills. Många moment dock och så måste jag ju glutta här med jämna mellanrum! Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 29, 2011 Provar något nytt igen. Återkommer om det blir flipp eller flopp. Ser bra ut hittills. Många moment dock och så måste jag ju glutta här med jämna mellanrum! Nu blir man ju nyfiken. Låter som att det sällan blir flopp hos dig Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 29, 2011 första pizzan sen julafton, å vad god den var en gorgonzola Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 30, 2011 Åt en supergod Gulasch på Lida i Tullinge till lunch. Perfekt efter en promenad på isen i solskenet. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted January 30, 2011 Provar något nytt igen. Återkommer om det blir flipp eller flopp. Ser bra ut hittills. Många moment dock och så måste jag ju glutta här med jämna mellanrum! Nu blir man ju nyfiken. Låter som att det sällan blir flopp hos dig Blev inspirerad av ett recept som kommer från Gordon Ramsey. Bankade ut kycklingfiléer, panerade dom i mjöl, ägg och ströbröd, gav dom vacker färg i stekpannan och sedan åkte dom i en ugnsform. På dom la jag en blandning av frästa hackade tomater, vitlök, rödlök samt lite diverse olika gröna örter. Sedan skivade jag mozzarella över samt strödde på parmesan och droppade över god olivolja. In i ugnen och som vanligt ugnsrostade grönsaker och potatisklyftor till och sist men inte minst en klick av min falska aioli. Dvs en blandning av creme fraiche, lite mayo, hackad vitlök, en aning flytande honung, salt, peppar och hackad chili. Och jag får nog säga att så saftig och välsmakande kyckling har jag nog aldrig fått till tidigare. Det där med paneringen var ju en höjdare! Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted January 30, 2011 Provar något nytt igen. Återkommer om det blir flipp eller flopp. Ser bra ut hittills. Många moment dock och så måste jag ju glutta här med jämna mellanrum! Nu blir man ju nyfiken. Låter som att det sällan blir flopp hos dig Blev inspirerad av ett recept som kommer från Gordon Ramsey. Bankade ut kycklingfiléer, panerade dom i mjöl, ägg och ströbröd, gav dom vacker färg i stekpannan och sedan åkte dom i en ugnsform. På dom la jag en blandning av frästa hackade tomater, vitlök, rödlök samt lite diverse olika gröna örter. Sedan skivade jag mozzarella över samt strödde på parmesan och droppade över god olivolja. In i ugnen och som vanligt ugnsrostade grönsaker och potatisklyftor till och sist men inte minst en klick av min falska aioli. Dvs en blandning av creme fraiche, lite mayo, hackad vitlök, en aning flytande honung, salt, peppar och hackad chili. Och jag får nog säga att så saftig och välsmakande kyckling har jag nog aldrig fått till tidigare. Det där med paneringen var ju en höjdare! Aaaah - dräggel! Det lät supersmarrigt! Måste nog skaffa en liten mapp och printa ut alla dina härliga recept... Share this post Link to post Share on other sites