Hasse 4 Report post Posted January 11, 2011 Rotmos och rimmade revben, mums. I morgon får du något enklare, stekt falukorv med potatismos... Hasse Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 11, 2011 Fuji@Emporium en av dom bästa! Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 12, 2011 Idag skippade jag lunchen och tog Afternoon Tea på Zazen. Wow! Räckte att dela ett torn på två. Ikväll blir det middag på Orgasmic. Lustigt nog med Zazens förre kock vid rodret. Det var 5 dagars väntan på bord så ser fram emot det. Share this post Link to post Share on other sites
Vaktis 0 Report post Posted January 12, 2011 Rotmos och rimmade revben, mums. Kul att se att det finns någon som äter husmanskost åxå Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 12, 2011 Ikväll blir det middag på Orgasmic. Lustigt nog med Zazens förre kock vid rodret. Det var 5 dagars väntan på bord så ser fram emot det. Stor besvikelse m kall mat och grönsaker som smakade parfymerat faktiskt. Bangkok imorgon och då har jag siktet inställt. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 12, 2011 Pad Thai Gai på MBK blev det förut. Share this post Link to post Share on other sites
mpc 1 Report post Posted January 12, 2011 ungs stekt kyckling med färskost samt sallad med pumpafrön Share this post Link to post Share on other sites
ruggan 0 Report post Posted January 12, 2011 Min snälla arbetskamrat som är från Thailand hade lämnat buljongtärningar till tom yum soppa i kylen på jobbet åt mig, jag ilade på affären o köpte övriga ingredienser till soppan. Jag fick en gudomlig lunch idag tack vare henne Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 13, 2011 Ikväll blir det japanskt här i Bangkok. Sist testade jag teppanyaki och det var riktigt gott o en show i samma paket. Blir mindre mat den här gången. Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 13, 2011 Fuji är min japanska favorit i bkk, prisvärt å riktigt gott! Den i Emporium sticker ut med sin grymma utsikt. Shabu shi är annars ett grymt bra lunch alternativ. För mig blir det någon form av thai india fusion för en polare har fått nytt jobb där, ska bli intressant Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 13, 2011 Fuji är min japanska favorit i bkk, prisvärt å riktigt gott! Den i Emporium sticker ut med sin grymma utsikt. Shabu shi är annars ett grymt bra lunch alternativ. För mig blir det någon form av thai india fusion för en polare har fått nytt jobb där, ska bli intressant Gillar också Fuji! Och Imorrn lutar det åt indiskt bra smaklökar där Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted January 13, 2011 ikväll blir det ärtsoppa o pannkakor... Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 13, 2011 Ikväll blir det japanskt här i Bangkok. Sist testade jag teppanyaki och det var riktigt gott o en show i samma paket. Blir mindre mat den här gången. Det blev tappanyaki. Med ett superbt välstekt och mört kött. Skrattade dessutom käken ur led åt vår kock. Lite kul med en kvinnlig kock. Har ni inte testat teppanyaki så kan jag rekommendera japanen på Marriott i Bkk (nere vid floden). 1250 THB för enormt mycket mat lagat framför ögonen på en. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 14, 2011 Sprang på en indisk restaurang på Siam Paragons foodcourt jag ätit på förut. Blev en het Tikka Masala. Får kalla mig för flaming lips Pelle nu riktigt gott! Ikväll blir det thai. Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted January 14, 2011 ikväll blir det fläskfilé inlindat i bacon - bearniessås - pressad potatis - sparris... Share this post Link to post Share on other sites
mippson 4 Report post Posted January 14, 2011 ...oxfilé med potatisgratäng och någon smarrig sås. Svampsås, kanske? Yummy! Share this post Link to post Share on other sites
ruggan 0 Report post Posted January 14, 2011 Barnens favorit: tacos Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted January 14, 2011 Idag blev det Mc donalds för första gången sen jag kom till Thailand... Share this post Link to post Share on other sites
Mia 0 Report post Posted January 14, 2011 Precis stoppat i mig en 10-bitars sushi...det var alldeles för längesen...men tyvärr så var det ingen höjdarsushi. Riset var så illa tillrett så det föll isär... Share this post Link to post Share on other sites
ullebe 0 Report post Posted January 14, 2011 Det blir tacopaj i kväll... Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted January 14, 2011 Idag blev det Mc donalds för första gången sen jag kom till Thailand... We all go that way Åt inte Thai utan kinesiskt. Skönt att slippa bambu och friterad räka. Åt biff i svart bönsås med chili. En soppa med vårlök och ris samt fläsk kryddat med ingefära till. Ingen efterrätt, tog en Mojito i baren istället Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted January 14, 2011 Idag blev det Mc donalds för första gången sen jag kom till Thailand... We all go that way Åt inte Thai utan kinesiskt. Skönt att slippa bambu och friterad räka. Åt biff i svart bönsås med chili. En soppa med vårlök och ris samt fläsk kryddat med ingefära till. Ingen efterrätt, tog en Mojito i baren istället Glöm inte att skriva svar i gatumatsstråden också. Vi är flera som är nyfikna på om du testat ännu http://www.thailandforum.se/index.php?topic=17658.msg225488;topicseen#new Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted January 14, 2011 Idag blev det Mc donalds för första gången sen jag kom till Thailand... We all go that way Åt inte Thai utan kinesiskt. Skönt att slippa bambu och friterad räka. Åt biff i svart bönsås med chili. En soppa med vårlök och ris samt fläsk kryddat med ingefära till. Ingen efterrätt, tog en Mojito i baren istället Glöm inte att skriva svar i gatumatsstråden också. Vi är flera som är nyfikna på om du testat ännu http://www.thailandforum.se/index.php?topic=17658.msg225488;topicseen#new Jag väntar också med spänning på en redogörelse, minst 5 rätter Pelle Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted January 14, 2011 Chiliconcarne Share this post Link to post Share on other sites