TeaFee 0 Report post Posted November 11, 2011 Rekomenderar helt klart Hangover 2.. Sjukt rolig Ligger på hårddisken och väntar. 1:an var ju skitkul så jag hoppas på en bra uppföljning. Såg att Mike Tyson är med även i den. Gott ju ^^, 2 an är bra mycket roligare Share this post Link to post Share on other sites
Marre86 0 Report post Posted November 11, 2011 Om det inte har nämnts tidigare så är Ong Bak filmerna väldigt bra i alla fall dom två första och alla tre filmerna utspelas i Thailand. Se dom. Ong Bak 1 trailer Ong Bak 2 trailer http://www.youtube.com/watch?v=hIVOv1JQgsk&feature=related Ong bak 3 trailer http://www.youtube.com/watch?v=_X6eKWzotDI&feature=relmfu Dom filmerna e riktigt gryma! Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Chiang Rai 0 Report post Posted November 11, 2011 Här om veckan när jag kanal surfade så landade jag på Tv1000 drama och de körde en film som handlade om en jänkare som skulle leta fram den bästa kaffebönan i Thailand och till sin hjälp hade han en Thai tjej vars familj var kaffe bönder! Tyvärr vet jag inte vad filmen heter och jag missade början på filmen men det som jag såg var helt ok. Nej det är ingen action eller krigs drama utan en fin kärleks film/drama. Om nån här kanske vet vad det är för rulle så vill jag gärna veta namnet på den. Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Chiang Rai 0 Report post Posted November 11, 2011 Här om veckan när jag kanal surfade så landade jag på Tv1000 drama och de körde en film som handlade om en jänkare som skulle leta fram den bästa kaffebönan i Thailand och till sin hjälp hade han en Thai tjej vars familj var kaffe bönder! Tyvärr vet jag inte vad filmen heter och jag missade början på filmen men det som jag såg var helt ok. Nej det är ingen action eller krigs drama utan en fin kärleks film/drama. Om nån här kanske vet vad det är för rulle så vill jag gärna veta namnet på den. Är inte Forrest Gump inspelad i Thailand? Tänkt mest på hans tid i Vietnam då. Share this post Link to post Share on other sites
peaceful 0 Report post Posted November 11, 2011 Chok Dee, går även under namnet Muay Thai. Share this post Link to post Share on other sites
HAWI 5 Report post Posted November 11, 2011 Snabbskummade tråden men såg inte att "Killing Fields" var nämd, som utspelades sig i Cambodja, MEN spelades delvis i på "Hotel Sofitel" i Hua-Hin där flera av oss forummedlemmar har varit Share this post Link to post Share on other sites
Mr.Chiang Rai 0 Report post Posted December 14, 2011 Hmm jag väcker denna tråd igen med en fråga! Som jag skrev tidigare i tråden så såg jag en del av en film som utspelar sig i södra Thailand. Handlingen är följande en ung amerikan får i uppdrag att åka till Thailand för att hitta den bästa kaffebönan och han får hjälp av en Thailändska i sitt letande. Efter ett tag blir de kära i varandra men ingen av dem vågar göra nåt eller visa sina känslor för varandra och jänkaren har redan en flickvän hemma i staterna. Allt eftersom tiden går och fler rapporter skickats till chefen så anländer chefen i Thailand men har har inget intresse alls för kaffebönor utan är mest intresserad att hitta sin gamla kärlek från Vietnam tiden. Detta blir naturligtvis problem för den unga killen och hans Thai medhjälpare då de har kämpat för att få intresset från de lokala bönderna och som om inte det var nog så dyker även fästmön från staterna upp i Thailand ungefär samtidigt som de äntligen tar mod till sig att göra nått åt sina känslor. Nån som känner igen sig i handlingen? Jag har alltså ingen aning om filmens namn och efter det jag såg på TV1000 drama har de inte visat filmen igen och bara där blir man frustrerad för jag vill verkligen se hela filmen så om nån här vet vad den heter så är jag tacksam för tips. Mvh Mr.Chiang Rai Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted September 26, 2015 Jag kollade precis på Skin Trade som jag tycker var helt okej... Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted September 28, 2015 Hmm jag väcker denna tråd igen med en fråga! Som jag skrev tidigare i tråden så såg jag en del av en film som utspelar sig i södra Thailand. Handlingen är följande en ung amerikan får i uppdrag att åka till Thailand för att hitta den bästa kaffebönan och han får hjälp av en Thailändska i sitt letande. Efter ett tag blir de kära i varandra men ingen av dem vågar göra nåt eller visa sina känslor för varandra och jänkaren har redan en flickvän hemma i staterna. Allt eftersom tiden går och fler rapporter skickats till chefen så anländer chefen i Thailand men har har inget intresse alls för kaffebönor utan är mest intresserad att hitta sin gamla kärlek från Vietnam tiden. Detta blir naturligtvis problem för den unga killen och hans Thai medhjälpare då de har kämpat för att få intresset från de lokala bönderna och som om inte det var nog så dyker även fästmön från staterna upp i Thailand ungefär samtidigt som de äntligen tar mod till sig att göra nått åt sina känslor. Nån som känner igen sig i handlingen? Jag har alltså ingen aning om filmens namn och efter det jag såg på TV1000 drama har de inte visat filmen igen och bara där blir man frustrerad för jag vill verkligen se hela filmen så om nån här vet vad den heter så är jag tacksam för tips. Mvh Mr.Chiang Rai Bättre sent än aldrig men skulle tippa att det är Bitter/sweet du pratar om. http://www.imdb.com/title/tt1258124/ Share this post Link to post Share on other sites
MagnusJ 0 Report post Posted September 28, 2015 Tittade på Butterfly Man med tjejen härförleden Share this post Link to post Share on other sites
Pinewood 0 Report post Posted March 24, 2016 Bumpar denna tråd istället för att skapa en likadan Vet någon om det finns något liknande av typ 'The Beach' filmen? Gärna från Thailand. Share this post Link to post Share on other sites