Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Sjöbjörnen

Det "svenskaste" i Thailand?

Recommended Posts

Guest Sjöbjörnen

Vad är den mest svenska grejen i Thailand, alltså platser där man känner sig relativt svensk? IKEA och H&M?

Guest Wissemannen

Prova att vara i Kata beach i Phuket under jul&nyår. Bara svenska och skandinavier.

Hej,

För mig är det svenskaste i Thailand att sitta vid datorn på förmiddagen, äta en knäckebrödsmacka med kaviar (såvida nån vänlig själ har tagit det från Sverige) och dricka starkt kaffe. Samtidigt lyssna på morgonpasset och läsa nätversionen av en svensk dagstidning. :sv :sv :sv

Trots boende i Thailand kommer jag alltid vara svensk.

Guest Tommy

CT! Ja, det är otroligt svenskt! Hur ofta får du knäcke från Sverige? Det väger inte mycket så det borde man kanske köpa in från Sverige i lådor....

Lingonsylt... ska ingen till Phuket så jag kan få lingonsylt! Snäääääääääälla!

Ang svenskast i Thailand: Ao Nang som nevelius säger samt Koh Lanta, stranden Khlong Dao. Där stickar man inte ut som svensk om man säger :P

nevelius,

Tack för omtänksamheten, men för mig är det lungt ändå. Känns ganska lagom med 5-6 ransoner om året. Man blir dessutom aningen fet av för mycket kaviar, speciellt om man är en datanörd som besöker gymet ungefär hälften så ofta som man tänkt sig. ;)

Men som sagt tack!

Guest Isaan bo

Lingonsylt... ska ingen till Phuket så jag kan få lingonsylt! Snäääääääääälla!

Ang svenskast i Thailand: Ao Nang som nevelius säger samt Koh Lanta, stranden Khlong Dao. Där stickar man inte ut som svensk om man säger :P

Malee

Här i det riktiga Thailand har vi till o med lingon, min hustru tog med det från

Sverige sist. Varför förstår jag inte, jag äter inte lingonsylt. Jag åker ev. till

Phuket i slutet av månaden, för att bada o äta svensk mat. Om det blir Phuket

kan jag ta med lingon, sylt får du koka själv. ;D

Originellt - att ta med lingon när man inte äter det! Vågar du komma hit då? Jag kanske slår dig i skallen med ditt "riktiga Thailand"  :cr  ;) Fast får jag lingon blir jag nog snäll som en ängel!

Guest Isaan bo

Originellt - att ta med lingon när man inte äter det! Vågar du komma hit då? Jag kanske slår dig i skallen med ditt "riktiga Thailand"  :cr  ;) Fast får jag lingon blir jag nog snäll som en ängel!

Hennes tanke var nog att bjuda thai på lingon, men hon gav nog upp när dom hällde

fisksås på dom. Du ser allt finns i det riktiga Th. Jag är dum nog att inte vara

rädd. ::)