Guest ambrosia Report post Posted January 5, 2007 Varför säger alla 'Lands of Smile' om Thailand hela tiden? Var kommer det ifrån? Share this post Link to post Share on other sites
Guest ambrosia Report post Posted January 5, 2007 känner mig lite LOSt... lixom... Share this post Link to post Share on other sites
GoEast 0 Report post Posted January 5, 2007 res till Thailand och du får svaret. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Wissemannen Report post Posted January 5, 2007 res till Thailand och du får svaret. Lär dig känna månaga thailändare på riktigt och jag tror inte du säger mer LOS! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sture Report post Posted January 5, 2007 "Land of Smiles" (utan s på Land) är Thailands turistslogan sedan några år tillbaka. Många länder har liknande slogan, tex Egypten som har "Where everybody wears a Smile". Singapore hade också något liknande "4 Million Smiles" som sin slogan nyligen. Människor ler varken mer eller mindre i Thailand än i andra länder. LOS säger de väl för att människor ska tro det är trevligare där, men det gäller nog överallt du är turist och har pengar. Tyvärr! Share this post Link to post Share on other sites
realdexter 0 Report post Posted January 5, 2007 Människor ler varken mer eller mindre i Thailand än i andra länder. LOS säger de väl för att människor ska tro det är trevligare där, men det gäller nog överallt du är turist och har pengar. Tyvärr! Visst fanken ler man mer i Thailand än i något annat land jag varit i iaf. Inför hemresan fösta gången var jag rent orolig att jag skulle le åt alla på samma sätt som där när jag kom till kontoret. Dom kunde ju tro att man var rent knäpp... Som väl var (eller hellre - tyvär..) blev man som vanligt (tråkig svensk) så fort man landat på svensk mark igen... Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted January 6, 2007 Håller med realdexter - de ler bra mycket mer i Thailand än i västerländska länder. Att leendet har olika betydelse är en annan sak. Men nog 17 gör Thailand skäl för LOS. Share this post Link to post Share on other sites
Guest skeptisk Report post Posted January 6, 2007 Exempel på thailändska leenden: :dja Exempel på egyptiska leenden: Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted January 6, 2007 Hej, Thailand ÄR leendets land. Men förvänta dig inte att alla ler åt dig. Dessutom är inte alla leenden av "glädjekaraktär". En thailändare kan även "le" när han är tvärförbannad och en thaiboxare ler ofta följt av en kort snabb nick (i en form av "oj, det gjorde du bra och tog mig på sängen leende") när motstånadaren placerar en välriktad spark i hans skalle (om han nu inte knockas). Share this post Link to post Share on other sites