Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
criss

The Tacola Resort & Spa, Koh Kho Khao

Rekommendera Poster

Hur ofta går det båtar till Khao Lak och hur mycket kostar det?

Undrar oxå om det går båtar på kvällarna?

Cotton!

Ni var ju där över julen. Hur firade ni julafton?

Fanns det något speciellt på hotellen för turisterna?

Helene

Båtarna går hela tiden. Det är en väldigt kort resa. Går både bilfärjor och lite större long-tails. Vet inte priset, men skulle gissa på att det är billigt. De 2 ggr vi reste över, så ingick båtpriset i våra minibuss-biljetter.

Julen var väl inte riktigt som hemma  ;). Kändes konstigt med helt OK att fira jul i Thailand.

Hotellet anordnade iof en middag (obligatorisk, svindyr sådan, vilket alla hotell gör  >:(), och den var väl ingen höjdare direkt. Lite vanlig thai-buffét. Drickan ingick inte i priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

200 för en bil på bilfärjan, personpris vet jag inte men gissar 30-40 baht. Om man kommer sent bör man ringa sitt hotell ett par timmar innan ankomst då ser de till att färja väntar. Om man kommer med bil vid fel tid kan man begära extrafärja för 500 baht. Men dom går i ett kör så jag fattar inte hur bråttom man ska ha då  ::) (Efter midnatt ska det gå att själv ringa in färja men jag vet inte om det stämmer eller hur man gör)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Michelangelo

Kom precis tillbaks från Thailand i söndags och har varit på Tacola Resort and Spa under två veckor i ett hotellrum med markterass. Hotellet är fräscht och välskött - även om man kan notera att det är i sin "uppbyggnadsfas". ÖN är helt underbar och perfekt lämpad för den som inte vill ha ett stort utbud av olika aktivieter, utan hellre vill njuta av den underbara och öde stranden och eventuellt göra en och annan mopedtur på ön. I övrigt finns det ca. fyra-fem andra resorts och ett totalt utbud av ca. fem-sex restauranger utanför hotellområdena, så med andra ord är detta inget för de som vill festa. Det finns heller ingen shopping att tala om. För att shoppa behöver man ta sig till Khao Lak, vilket tar ca. 45 minuter med taxi eller moped. Över lag är jag mycket nöjd med min vistelse och ö-borna är precis som Thailändare i stort, enormt vänliga och underbara!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom precis tillbaks från Thailand i söndags och har varit på Tacola Resort and Spa under två veckor i ett hotellrum med markterass. Hotellet är fräscht och välskött - även om man kan notera att det är i sin "uppbyggnadsfas". ÖN är helt underbar och perfekt lämpad för den som inte vill ha ett stort utbud av olika aktivieter, utan hellre vill njuta av den underbara och öde stranden och eventuellt göra en och annan mopedtur på ön. I övrigt finns det ca. fyra-fem andra resorts och ett totalt utbud av ca. fem-sex restauranger utanför hotellområdena, så med andra ord är detta inget för de som vill festa. Det finns heller ingen shopping att tala om. För att shoppa behöver man ta sig till Khao Lak, vilket tar ca. 45 minuter med taxi eller moped. Över lag är jag mycket nöjd med min vistelse och ö-borna är precis som Thailändare i stort, enormt vänliga och underbara!

Välkommen hem Michelangelo!  :crigon_04:

Hoppas du kan anpassa dig till den "härliga Svenska vintern"  ;)

Vad kul att du var nöjd. Tack för rapporten!  :thank_you:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom precis tillbaks från Thailand i söndags och har varit på Tacola Resort and Spa under två veckor i ett hotellrum med markterass. Hotellet är fräscht och välskött - även om man kan notera att det är i sin "uppbyggnadsfas". ÖN är helt underbar och perfekt lämpad för den som inte vill ha ett stort utbud av olika aktivieter, utan hellre vill njuta av den underbara och öde stranden och eventuellt göra en och annan mopedtur på ön. I övrigt finns det ca. fyra-fem andra resorts och ett totalt utbud av ca. fem-sex restauranger utanför hotellområdena, så med andra ord är detta inget för de som vill festa. Det finns heller ingen shopping att tala om. För att shoppa behöver man ta sig till Khao Lak, vilket tar ca. 45 minuter med taxi eller moped. Över lag är jag mycket nöjd med min vistelse och ö-borna är precis som Thailändare i stort, enormt vänliga och underbara!

Låter toppen! Jag ska bo där 5 nätter i mars  ....ljuvligt!  :sunny_bespectacled:

Tack för informationen.  :beach:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dorte

Også velkommen hjem fra mig og tak for info.

Jeg rejser til Tacola i morgen med min kæreste og datter på 7 måneder, så pakningen er i fuld gang. Pyyyha - der er meget at huske til en baby.

Har købt et lille strandtelt til baby så vi også kan nyde stranden lidt.

Er der nogle gode råd her i sidste øjeblik ???

Ting der er værd at se eller opleve ?

Bliver det køligt om aftenen ?

Er der mange myg ?

Vi vil prøve om vi kan upgrade til en spa villa. Er værelserne ok ?

Vi tager jo mest derned for bare at slappe af og være sammen, men gode råd modtages med kyshånd.

Kh

Dorte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bliver det køligt om aftenen ?

Er der mange myg ?

Du behöver inte ha med extra varma kläder till kvällarna. Det blir inte alls kallt  :laugh:

Vi tyckte det vara ganska mycket mygg. Därför kan det vara bra att ta med kläder som "täcker", alltså långärmad tröja och långbyxor, åtminstone till er lilla flicka (som ju är för liten för att spraya med mygg-spray). Ett "mygg-nät" till vagnen kan nog också vara bra. Se till att ha dörren till rum/bungalow stängd hela tiden när det börjar bli mörkt, så att inga myggor kommer in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dorte

Tak for svaret - uuuhhh hvor jeg glæder mig til sol - jubiiih

Er er nogen der ved om der er en hårtørrer / hairdryer - hvad hedder det mon på svensk ?  :D

Der er jo slet ikke plads til noget til mug selv i kufferten - babyens ting fylder det hele...

kh

Dorte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jeg rejser til Tacola i morgen med min kæreste og datter på 7 måneder, så pakningen er i fuld gang. Pyyyha - der er meget at huske til en baby.

Har købt et lille strandtelt til baby så vi også kan nyde stranden lidt.

Kh

Dorte

Ha härlig och lycklig resa med din lilla familj!  :l_sunny:  :d_good_luck:

Er er nogen der ved om der er en hårtørrer / hairdryer - hvad hedder det mon på svensk ?  :D

Der er jo slet ikke plads til noget til mug selv i kufferten - babyens ting fylder det hele...

kh

Dorte

Tittade både på hotellets egen hemsida och på Fritidsresor (som har hotellet på charter) och det står inget om "hårfön" (på svenska  ;)).

Men man brukar inte vara så noga (talar om mig själv) med hår mm i efter någon dag i Thailand. Man är så lite på hotellrummet och därför tittar man sig egentligen aldrig i en spegel. Ha ha....  :o;)

Men för det mesta brukar det finnas en hårfön/hairdryer på bättre hotell så det kanske finns även om det inte står.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Er er nogen der ved om der er en hårtørrer / hairdryer - hvad hedder det mon på svensk ?  :D

Der er jo slet ikke plads til noget til mug selv i kufferten - babyens ting fylder det hele...

kh

Dorte

Jag läster visst väldigt dåligt för det stod visst på Fritidsresor sida om hotellet citat "Alla rum har bad/dusch och wc, hårfön, telefon, satellit-tv, minibar och luftkonditionering"  :D

Så du kan lugnt lämna den hemma och få plats till något annat till dig själv.  :girl_dance:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ankan

Hej Vi ska till Koh kho Khao på fredag och stanna 2 veckor. Vi bor på TAcola. Vi har två pojkar som är 8 resp 10 år. Någon annan där med barn i samma ålder??

Ann som längar....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rullstol

Hej,

kan du säga hur rummen passar för rullstol?Finns det endast badkar eller har de duschskåp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×