Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Amanda

Allt om Koh Chang!

Rekommendera Poster

Tittar man på din avatar ser du vuxen ut, men du uppför

dig som en fjortonåring. Med tanke på dina uttalanden

om kungahuset, tycker jag du skall torgföra dessa så

thailändarna hör på detta. Sen tror jag att dina fritids-

problem i Thailand är lösta för lång tid framåt. Tips. Ta

bort morsan från din avatar o lägg till din egen bild så

alla fattar varför du går fram som du gör.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittar man på din avatar ser du vuxen ut, men du uppför

dig som en fjortonåring. Med tanke på dina uttalanden

om kungahuset, tycker jag du skall torgföra dessa så

thailändarna hör på detta. Sen tror jag att dina fritids-

problem i Thailand är lösta för lång tid framåt. Tips. Ta

bort morsan från din avatar o lägg till din egen bild så

alla fattar varför du går fram som du gör.

[/quote

Men varför är du så tjurig? Jag gjorde en kommentar till Martin som du uppfattade som otrevlig, och sen har du bara hackat på mig i resten av tråden. Vem är det som beter sig omoget? Och ska du hålla mina åsikter om kungen emot mig nu också? Jag gjorde ett skämt för att försöka lätta upp stämningen, men fortsätt vara en tjuris du.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Amanda

Att jag härskna till, berodde på att Martin besvarade dina

frågor, men du var ganska respektlös i dina svar gentemot

honom. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst en svensk thaiger

Amanda ska bli vykortsfotograf och det är väl därför hon vill till vackra platser o skita i resten. Vem vet..hon kanske åtminstone blir omtyckt för sina bilder?  :o

Koh Chang har vackra berg o lummig djungel längst med stränderna, vet inte om man kan finna nån strand helt utan turister men man slipper garanterat ligga i knät på nån annan. Billigt boende finns men det är ju olika på vad man tycker är billigt. Vi betalade typ 600-700 bht för en träbungalow med varmdusch, kylskåp, TV o egen veranda, dock en bit ifrån huvudstranden, sweet. I rätt väder o i rätt ljus (som med allt annat) så är Koh Chang ett paradis o ett perfekt fotoprojekt!

Annars..åk till Vietnam. Orört, vackert, billigt billigt o fritt från thailändare...

Stay humble sister! ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svensk thaiger:

Hmm jag är väldigt omtyckt redan. I alla fall av min man, vänner och arbetskamrater. Men...jag antar att det är lätt att det blir fel på ett internetforum där man inte kan läsa av kroppspråk, tonläge och allt annat som står för 70% av det man uttrycker. Jag brukar tala ganska rått i vanliga fall, men med glimten i ögat...skojar mycket...men det kanske är svårt att få hum om min personlighet över en datorskärm.

Sen så vill jag inte slippa thailändare. Sluta retas med mig.

Jag försöker bara klargöra vad mina intressen är i Thailand. Trevligt folk, god mat, billig massage, osv, det är väl ett plus, självklart. Men det är inte därför jag åker dit. Man måste inte vara superintresserad av ett land för att åka dit eller hur? Räcker det inte med att man vill ha avkoppling i ett paradis? Jag älskar Thailand för naturen.

Två av mina andra favoritresemål är Kuba och USA. Men jag gillar alla tre länder av helt olika anledningar.

Kuba är förvisso också ett vackert land. Men jag åker inte dit för att ligga på en strand och bada, som fallet med Thaland. Dit åker jag för att jag är intresserad av revolutionen som har ägt rum där. Andra kanske åker dit för salsa, sol och cigarrer. Smaken är som baken. Hatar jag de turisterna för att de inte är interesserade av Kuba som land? Nej.

USA har också sin charm, jag kan se skönheten även i slummen. Jag fascineras av den svarta kulturen...Hiphop, gatukulturen, jazzbarer, osv. Underbar shopping i New York också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst

Svensk thaiger:

Hmm jag är väldigt omtyckt redan. I alla fall av min man, vänner och arbetskamrater. Men...jag antar att det är lätt att det blir fel på ett internetforum där man inte kan läsa av kroppspråk, tonläge och allt annat som står för 70% av det man uttrycker. Jag brukar tala ganska rått i vanliga fall, men med glimten i ögat...skojar mycket...men det kanske är svårt att få hum om min personlighet över en datorskärm.

Sen så vill jag inte slippa thailändare. Sluta retas med mig.

Jag försöker bara klargöra vad mina intressen är i Thailand. Trevligt folk, god mat, billig massage, osv, det är väl ett plus, självklart. Men det är inte därför jag åker dit. Man måste inte vara superintresserad av ett land för att åka dit eller hur? Räcker det inte med att man vill ha avkoppling i ett paradis? Jag älskar Thailand för naturen. Två av mina andra favoritresemål är Kuba och USA. Men jag gillar alla tre länder av helt olika anledningar. Kuba är förvisso också ett vackert land. Men jag åker inte dit för att ligga på en strand och bada, som fallet med Thaland. Dit åker jag för att jag är intresserad av revolutionen som har ägt rum där. Andra kanske åker dit för salsa, sol och cigarrer. Smaken är som baken. Hatar jag de turisterna för att de inte är interesserade av Kuba som land? Naj. USA har också sin charm, jag kan se skönheten även i slummen. Jag fascineras av den svarta kulturen...Hiphop, gatukulturen, jazzbarer, osv. Underbar shopping i New York också.

Jag blir förvånad när du säger att du har en man,om det nu är sant.Jag har uppfattat dig som en obstinat och respektlös tonåring som vill bli sedd.Tänk på att det viktigaste för att få en bra reseupplevelse är att man respekterar människorna och kulturen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, var du tvungen att gömma sig bakom "Gäst" för att våga skrivet det där, Issan Bo? Så löjligt (om det är du) att fortsätta att hacka på mig i ett dussintal inlägg, när jag på en gång bad om ursäkt om jag lät oförskämd mot Martin. Du är då en lustig typ... Isaan Bo och Martin kanske rent av är samma person?

Jag respekterar människorna och kulturen i Thailand. Däremot har jag sagt att det inte är en kulturresa för mig när jag åker till Thailand, utan att jag åker ner dit för sol och bad. Måste jag älska monarki för att åka till Thailand? Är det orespektfullt att inte gilla monarki och åka till Thailand? Det är ju inte som om jag ens vädrade denna åsikt därnere, utan den höll jag för mig själv just för att inte stöta mig med folket därnere som verkade gilla kungen.

Är det orespektfullt att åka till USA och säga att man tycker illa om presidenten Bush? Är det orespektfullt att åka till Sverige som turist och inte gilla fotboll och hockey?

Jag tycker det är du som beter dig som en tonåring, måste jag säga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gäst

Oj, var du tvungen att gömma sig bakom "Gäst" för att våga skrivet det där, Issan Bo? Så löjligt (om det är du) att fortsätta att hacka på mig i ett dussintal inlägg, när jag på en gång bad om ursäkt om jag lät oförskämd mot Martin. Du är då en lustig typ... Isaan Bo och Martin kanske rent av är samma person?

Jag respekterar människorna och kulturen i Thailand. Däremot har jag sagt att det inte är en kulturresa för mig när jag åker till Thailand, utan att jag åker ner dit för sol och bad. Måste jag älska monarki för att åka till Thailand? Är det orespektfullt att inte gilla monarki och åka till Thailand? Det är ju inte som om jag ens vädrade denna åsikt därnere, utan den höll jag för mig själv just för att inte stöta mig med folket därnere som verkade gilla kungen.

Är det orespektfullt att åka till USA och säga att man tycker illa om presidenten Bush? Är det orespektfullt att åka till Sverige som turist och inte gilla fotboll och hockey?

Jag tycker det är du som beter dig som en tonåring, måste jag säga.

Jag är inte Isaan Bo!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nähä, men vad lägligt att du skrev ditt inlägg "idag kl. 19:40" och blev editerat av Martin "idag kl. 19:42". Två minuter senare, det vill säga.

Så Martin är i tråden i alla fall. Han har även av händelse varit inne och editerat Issan Bos inlägg vid tidigare tillfällen, bara minutrarna efter det att de skrevs.

Så antingen är Martin, Issan Bo och Gäst samma person, eller så hänger Martin bara all sin vakna tid här? ;)

Eller så är ni bara tvillingsjälar. Issan Bo blev onekeligen fixerad av att vara elak mot mig efter en kommentar som han uppfattade som otrevlig (som var riktad till Martin). Kanske bara massa slumpar....?

Avslutningsvis så bad jag om ursäkt för kommentaren som uppfattades som elak, för 4 dagar sedan.

Amanda 080114, 15:00

â€Min kommentar kanske lät lite snäsig (och det ursäktar jag för).â€

Varför inte godta ursäkten och släppa grollet? Någon har verkligen hakat upp sig rejält...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Martin  Jag tror du för reda ut det här Amanda är ju inte den enda på forumet som råkat ut  för detta. Uppenbart så blir forum medlemmar GÄST eller så byter de dator ock regga sig får några otrevliga inlägg.Är det några dolda krafter som behärskar forumet för en grupps räkning. Har ingen aning men studerat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Carjoh funderingarna är gjorda efter Amandas inlägg samt egna funderingar efter 172 timmar och 37 minuter ,ditt eget inlägg efter 15 timmar 8 minuter. Ledsen om du tagit illa upp men man måste få ha en egen uppfattning. Ej följa JOHN.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nähä, men vad lägligt att du skrev ditt inlägg "idag kl. 19:40" och blev editerat av Martin "idag kl. 19:42". Två minuter senare, det vill säga.

Amanda, jag kan intyga att det inte är Isaan Bo som har postat. I så fall sitter han i fel land plötsligt. Ja, jag editerade båda svaren, och i båda fallen flyttade ut hans inlägg ur citatet, då det annars flöt ihop och man visste inte vilket var citatet och vilket var kommentaren. Rent för utseemdets och läsbarthetens skull. Inget togs bort eller lades till - annars skiver jag det.

Jag hänger här just för att jag är administrator och tittar över allt - det är mitt ansvar. Och just det - jag är inte gästen heller. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Martin Jag tror du för reda ut det här Amanda är ju inte den enda på forumet som råkat ut för detta. Uppenbart så blir forum medlemmar GÄST eller så byter de dator ock regga sig får några otrevliga inlägg.Är det några dolda krafter som behärskar forumet för en grupps räkning. Har ingen aning men studerat?

jag har koll på det mesta, för det mesta och de flesta medlemmar här lägger sällan in inlägg som gäster. Har förekommit enstaka gång, men om man räknar med antalet inlägg som finns redan på forumet pratar vi inte ens om procent utan promille. Och av de gånger har det sällan gjorts för att reta upp någon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör de som irriterade sig på Amandas inledande inlägg, men efter att ha läst hennes inlägg från ikväll tar jag tillbax min kritik. Det är som Amanda säger svårt att få fram glimten i ögat i text på nätet. Jag köper Amandas förklaring och inser även jag att man kan ha åsikter för sig själv som man inte visar beroende på i vilket sammanhang man befinner sig. Jag har själv alltid räknat mig som republikan t ex, men har trots det för det mesta på mig den gula tenniströjan på måndagar, den med kungasymbolen.

Man tar helt enkelt seden dit man kommer

Nu tycker jag att vi gräver ner stridyxan och blir som den stora lyckliga familj vi brukar vara igen!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att återknyta till Koh Chang: Har någon varit (är) i Bang Bao den senaste tiden? Jag skulle behöva en rapport om stranden som ligger i bukten alldeles söder om piren. Någon där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker dit på måndag för att träffa brorsan som redan är där, han bor på White sand, enl. honom är det inte så mycket folk där jag trodde det skulle vara knökfullt men han trivdes och tyckte det var lugnt och skönt han tyckte det var mycket bättre än Koh Samet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flor, snälla - kan du ta en tur till Bang Bao, titta sydöst när du står på piren och avlägga rapport om dom håller på att bygga nåt (hotell eller privatvillor) på den lilla paradisiska stranden!? Jag bjuder på en  :Dnu nästa gång du kommer till Phuket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lovar ! Ska vara där en vecka så tid finns, åker efter det för några dagar till Pattaya och sedan Bangkok för flyg till Chang Mai,Har en kompis här nu som stannar i sju veckor så vi måste ju fördriva tiden med något.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

Oj, var du tvungen att gömma sig bakom "Gäst" för att våga skrivet det där, Issan Bo? Så löjligt (om det är du) att fortsätta att hacka på mig i ett dussintal inlägg, när jag på en gång bad om ursäkt om jag lät oförskämd mot Martin. Du är då en lustig typ... Isaan Bo och Martin kanske rent av är samma person?

Jag respekterar människorna och kulturen i Thailand. Däremot har jag sagt att det inte är en kulturresa för mig när jag åker till Thailand, utan att jag åker ner dit för sol och bad. Måste jag älska monarki för att åka till Thailand? Är det orespektfullt att inte gilla monarki och åka till Thailand? Det är ju inte som om jag ens vädrade denna åsikt därnere, utan den höll jag för mig själv just för att inte stöta mig med folket därnere som verkade gilla kungen.

Är det orespektfullt att åka till USA och säga att man tycker illa om presidenten Bush? Är det orespektfullt att åka till Sverige som turist och inte gilla fotboll och hockey?

Jag tycker det är du som beter dig som en tonåring, måste jag säga.

Jag ligger inte bakom några anonyma inlägg, kanske dags för en ursäkt :o>:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var i Bang Bao i förra veckan. Om det är Wai Chek du menar så såg jag bara ett hotell vid stranden, men det kan finnas fler som jag inte la märke till. Stranden var för övrigt mkt lugn och fin, folk som inte vet om den hittar helt enkelt inte dit. Än iaf...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör de som irriterade sig på Amandas inledande inlägg, men efter att ha läst hennes inlägg från ikväll tar jag tillbax min kritik. Det är som Amanda säger svårt att få fram glimten i ögat i text på nätet. Jag köper Amandas förklaring och inser även jag att man kan ha åsikter för sig själv som man inte visar beroende på i vilket sammanhang man befinner sig. Jag har själv alltid räknat mig som republikan t ex, men har trots det för det mesta på mig den gula tenniströjan på måndagar, den med kungasymbolen.

Man tar helt enkelt seden dit man kommer

Nu tycker jag att vi gräver ner stridyxan och blir som den stora lyckliga familj vi brukar vara igen!!

:)

Jag har fått ett privat meddelande från Issan Bo, som jag har svarat på. Men så att alla andra vet det så är stridsyxan begraven nu. I alla fall till nästa gång kungen kommer på tal ;)  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var i Bang Bao i förra veckan. Om det är Wai Chek du menar så såg jag bara ett hotell vid stranden, men det kan finnas fler som jag inte la märke till. Stranden var för övrigt mkt lugn och fin, folk som inte vet om den hittar helt enkelt inte dit. Än iaf...

Tack - men det är inte den jag menar. Skönt att höra att dom inte byggt sönder den iaf!  :D Den jag menar ligger jättenära Bang Bao fiskeby. Du ser den när du står på piren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×