Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Daniel

Är Britshairways bra?

Rekommendera Poster

Gäst Daniel

Tjena!

Jag har hört att british airways ska vara rätt dålig när det gäller bagaget, jag har hört flera som sagt att dom har fått sitt bagage bortslarvat osv.

Är det någon som har rest med dom?

Vad tycker ni?

Vad är deras rykte?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har flugit med BA en gång T/R till Thailand. CPH-HRW-BKK. Gillade det inte alls, men beror till stor del på Heathrow, Europas kanske sämsta flygplats.

- Sura flygvärdinnor/stewards

- omväg via HRW

- trångt (thai har 2" mer benutrymme i economy)

- slaravde bort polares bagage på hemvägen

- missade vår transfer på hemvägen, 6 timmar väntan på nytt plan

- Heathrow som sagt

+ egen skärm

Notera dock att jag alltid annars flugit med Thai, vilket jag kommer forsätta göra även om det kostar mer och är äldre plan. Thai lär inte strejka heller precis, vilket SAS och BAs personal gör väldigt ofta. Inte så kul att råka ut för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sura halvfeta vita kärringar

Knappast värre än SAS  ;)

Har flugit med BA ett par ggr till Thailand och tycker att servicen är helt OK om man jämför med andra europeiska bolag. Thai har bättre service.

Den stora nackdelen är att det tar längre tid totalt att flyga, eftersom man börjar med att flyga i fel riktning (till London) samt att väntetiden på Heathrow måste vara rätt lång (eftersom det tar tid att ta sig mellan terminalerna där).

Fördelen tycker jag definitivt är de individuella skärmarna.

Sedan är det ju lite individuellt vad man tycker är viktigt / mindre viktigt med en flygresa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej SAS damerna är nog inte dom vackraste och service majndade dom heller

Det skall vara Asiatiska flygbolag och flygvärdinnor

Ursäkta, men vad har utseendet på flygvärdinnorna med resan att göra. ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej SAS damerna är nog inte dom vackraste och service majndade dom heller

Det skall vara Asiatiska flygbolag och flygvärdinnor

Ursäkta, men vad har utseendet på flygvärdinnorna med resan att göra. ???

Tycker inte det spelar någon roll hur de ser ut. Däremot är det trist med "sura" flygvärdinnor som inte längre ids vara trevliga. Tycker tyvärr det finns rätt många sådana på SAS.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag SASade var flygvärdinnorna mycket trevliga och hjälpsamma. Inte heller var de speciellt feta. Bleka var de däremot, men det har jag inte något emot.

Jag trivdes mycket bra.

BA harj ag aldrig flugit med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SAS flygvärdinnor trevliga och hjälpsamma?

Jag flög till New York en gång då satt det en gammal dam snett framför mig som skulle gå på toaletten,det tog henne nog en kvart att bara resa sig ur stolen

när hon sen kom tillbaka efter en lång stund och satt sig ner så kommer det en

flygvärdinna och säger till den gamla damen att hon har tappat sin scarf utanför

toaletten, så hon får ta sig upp ur stolen en gång till och gå och hämta sin scarf, det tycker jag var för jävligt varför kunde flygvärdinnan inte ha gjort det.

Då tappade jag allt förtroende för SAS kommer aldrig att flyga med ett sånt skitbolag mer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mja men för att en flygvärdinna har en dålig dag så skulle jag inte bojkotta ett flygbolag för all framtid , att vara trevlig mot gnälliga småfulla passagerare resa efter resa är nog inte helt lätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Atlant flygningarna är det inte något fylleri Men sura och fula och tjocka är dom i alla fall, jag tycker att ingen flygvärdinna skall få vara över 25 år

Och helst ha gått på charmkurs Dom kunde sända dom ner till Thailand så hade dom lärt sig hur man smilar och är trevlig och hjälpsam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Isaan bo

O ingen passagerare över 30 år, alltså inga sura gammla gubbar då kan allt bli toppen :cool2::hi:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

O ingen passagerare över 30 år, alltså inga sura gammla gubbar då kan allt bli toppen :cool2::hi:

Ja, den var bra. Då har jag 2 år till på mig att åka!

Verkar som du får åka båt, tåg eller ufo öbo?

>:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Allihopa! Är ny på forumet här  :angel:

En liten fundering bara, varför ska man åka västerut (London) när man egentligen vill österut?

Egen TV-skärm kan ni få hos en mängd olika bolag, det är flygplanstypen det beror på, håll utkik etter Boeing777 och Airbus340.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

O ingen passagerare över 30 år, alltså inga sura gammla gubbar då kan allt bli toppen :cool2::hi:

Ja, den var bra. Då har jag 2 år till på mig att åka!

Verkar som du får åka båt, tåg eller ufo öbo?

>:D

Jag har kommit till Thailand många gånger med båt Faktiskt bästa sättet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit till Thailand många gånger med båt Faktiskt bästa sättet

Säkert trevligt, men kan bli lite stressigt att hinna med om man bara har 2-3 veckor på sig att vara borta......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×