Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Spanet

Finnair dubblar avgångar mellan Helsingfors och Bangkok

Recommended Posts

Guest Spanet

Dubbla dagliga nonstop till Bangkok Från 3 december

Nu blir det ännu enklare att resa till Bangkok med Finnair. Under perioden 3 december i år till den 29 mars 2008 dubblerar Finnair antalet dagliga avgångar mellan Helsingfors och Bangkok.

Samma dag (3.december) blir Finnair först ut på morgonen från Arlanda till Helsingfors tack vare den nyinsatta avgången 06.00. En efterlängtad nyhet som landar i Helsingfors redan 07.55 med rekordsnabb transfer till den väntade Bangkok-maskinen som lyfter 08.40!

Hej,

Även finnarna börjar åka mer och mer söderut. Trevligt! Givetvis har de åkt tidigare, men det var inte så ofta man stötte på dem innan tycker jag.

En och annan svensk lär ju förresten sitta på dessa Finnair-kärror med.

Samma dag (3.december) blir Finnair först ut på morgonen från Arlanda till Helsingfors tack vare den nyinsatta avgången 06.00. En efterlängtad nyhet som landar i Helsingfors redan 07.55 med rekordsnabb transfer till den väntade Bangkok-maskinen som lyfter 08.40!

Det betyder att de kommer till Bangkok runt midnatt eller hur? Fy, lite kasst om man planerar att direkt flyga till Krabi eller Phuket. Då måste man övernatta i Bangkok och kommer i så fall till hotellet ganska sent.

Guest micke1961

Vi har åkt med Finnair två gånger och det har varit riktigt bra. ska man jämföra med de andra flygbolagen vi har åkt med så kan man se det såhär:

Finnair: som att åka volvo, känns tryggt och pålitligt men lite färglöst.

Austrian Airlines: som att åka Audi, lika tryggt som Finnair, men känns lite lyxigare.

Thai: Som att åka typ Chevrolet: Känns väldigt lyxigt, men jag undrar om det egentligen är det.

Vi kommer att ta ett morgonflyg (Finnair) i mars, men vi ser det som en fördel att landa kring midnatt då vi troligen tar en taxi mot baan krutområdet som tar ca 5-6 timmar. då kan barnen sov i bilen. Kan nog passa för de som har tänkt att ta sig till koh chang och tar taxi dit istället för flyg. Man får väl bara hoppas att taxichaffisen håller sig vaken  :pra

Jag har sagt tidigare att min upplevelse av Finnair var hemskt. Visst billigt, men kass mat, nästan oätlig, föresningar både dit och tillbaka på 40 minuter. Ingadrink innan maten, inga varma handdukar, svårt att få tag personal och vatten/jouice mitt i natten. Inga egna skärmar.

Jag har annars tagit Thai, SAS, Austrian, Lufthansa, Air France till Bangkok och jämför med de så presterade Finnair sämst.

Jag åker den tidiga flighten i år, ska återkomma med vad jag tycker om denna...

Har åkt den som går på em tidigare och åkt direkt mot chang, denna gång ska det shoppas lite nya kläder i bkk. Så vi tar in på hotell och hyr en minibuss efter två dagar istället.

åker med dom den 10/12.man landar på kvällen kl.23.00.själv har vi bokat hotell och åker på eftermiddagen till nakhon si thammarat.man kan ju åka direkt på morgonen men varför jäkta när man har semester.

Klart man inte skall. Tycker bara att himla dum avgång just för att omman vill åka vidare direkt så är det mitt i natten och det kan bli en onödig övernattning om man inte tänkte stanna till i Bangkok.

Men förmodligen, just för att det är så knäpp ankomsttid, så fick Finnair denna avgång billigt från flygplatsernas syn, så kanske därför de införde den.