Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Mia

Äntligen hemme efter ca 10 timmars försening med Solresor...

Rekommendera Poster

Gäst Loffers

Vi reste m solresor 11 jan - 26 jan, allt funkade ypperliggt och personalen på flyget var bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi reste m solresor 11 jan - 26 jan, allt funkade ypperliggt och personalen på flyget var bra!

Välkommen att regga dig som medlem och berätta gärna mer...  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, flyget ner var 4 tim försenat men alla fick info dagen innan och oss med spädbarn passade det bättre att flyga senare (20 isf 16).

Servicen på plats var bra och hemresan var i tid.

Personalen på flyget verkade väldigt rutinerade (medelålder ca 40 år, tippar jag). Jag är 1.90 meter och fick mycket bättre plats i Primeras plan än i alla andra charterplan jag flugit till Thailand, personalen fixade även så att alla med spädbarn fick extrasäten.

Mitt intryck var att man tagit åt sig av kritiken och gjort nåt åt det, helhetsintrycket mycket bra av Solresor / Primera Air!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Resan förstörd

10 timmar? det är ju inget. den 30/1 08 fick vi vänta 36 timmar för att åka ett skit plan som dom hade hyrt in från Turkish Airways. Mitt ända tips är ÅK ALDRIG med solresor!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

10 timmar? det är ju inget. den 30/1 08 fick vi vänta 36 timmar för att åka ett skit plan som dom hade hyrt in från Turkish Airways. Mitt ända tips är ÅK ALDRIG med solresor!

Fy  :C :C :C!!

Helene

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SOLRESOR har gjort det igen...

Resenärer rasar mot Solresor igen

Paradiset i katalogen var enklare rum nära bygge

Solresor har gjort det igen.

I katalogen visas trevliga bungalows med stora sängar i vacker miljö med palmer och anlagda gräsmattor.

Men när Elina Willert och Rita Koskinen, kom fram till Varkala i Indien hamnade de mitt i en byggarbetsplats.

Drömmen var palmer, avkopplande sol och bad på en fin semesteranläggning i Indien.

I stället blev det ett dubbelrum i helt annat hus som inte alls motsvarar avd som visades i katalogen. Skåpen i rummet är smutsiga och utsikten är rakt ut över en byggarbetsplats med bråte och oljud.

Och â€â€¦den nybyggda poolen höjer semesterkänslan ytterligare.†om man ska tro katalogen.

Fel det också - poolen finns inte.

För Elina Willert, 29, och hennes mamma Rita Koskinen, 51, kostade sjudagarsresan till Varkala totalt 26 000 kronor. Samtliga svenska resenärer inkvarterades i det hus som inte nämndes i katalogen. Ingen fick den bungalow de trodde att de betalat för.

Elisabeth Sasse, en annan av de drabbade resenärerna, säger att hon vid bokning av resan fick bekräftat att hon skulle få en bungalow.

– Jag frågade om bilden visade det jag skulle få och säljaren sa att så är det, säger hon.

Betalade mycket

Det som gör henne och andra på resan upprörda är att de betalat så mycket.

– Har man däremot betalat lite, och för ett väldigt enkelt boende så kan man acceptera det. Men det här är ju tvärtom, säger Elisabeth Sasse.

Det är inte första gången Solresors kunder hamnat på hotell som inte motsvarar katalogbeskrivningen. I november förra året hamnade resenärer till Sharm el Sheik på ett ofärdigt hotell mitt bland oljud och stank. Samma månad gick bolagets premiärtur till Kerala i Indien. Där möttes resenärerna också av halvfärdiga byggnader och bråte - långt från den lugna atmosfär som visades i katalogen.

Rita Koskinen är mycket kritisk till hur Solresor arrangerar skött hennes resa.

- De verkar ha satt i system att lura människor och utnyttja deras osäkerhet inför att resa till ett så pass främmande land som Indien genom att visa och ta rejält betalt för ett boende som inte överrensstämmer med den verklighet som möter oss resenärer. Det är förkastligt, säger hon.

– Visste vi hur det verkligen förhöll sig, skulle vi ha tagit en enkel flygresa hit och ordnat ett eget boende med högre standard och till ett lägre pris.

– Enlig Solresors katalog är hotellet vi hamnade i trestjärningt på deras skala. Men kollar man prislistan så tar de 1000 rp (ca 170 kr) per natt. Rena budgethotellet enligt Lonely Planets guidebok, säger Elina. Det är bara bungalow-hotellet som håller högre klass. Det är dåligt att vi fick betala dyrt för det här enkla boendet.

http://www.aftonbladet.se/resa/article2087113.ab

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Hemresan försenad med ett dygn

270 svenskar sitter fast på flygplatsen i Salalah i Oman sedan i går kväll.

– Planet har försenats någon timme i taget sedan i går, säger svensken Magnus Buskas som reser tillsammans med sina två döttrar.

De har varit en vecka i Salalah i Omar, söder om Saudiarabien. Resan arrangeras av Solresor.

– Vi skulle ha åkt hem klockan 16.25 svensk tid men sen visade det sig att det var något tekniskt problem med planet. Det kunde varken att backa eller bromsa, säger Magnus Buskas som tillsammans med cirka 270 andra svenskar väntar på att få resa hem.

Till en början blev planet bara försenat en timme och sedan dess har hemresetiden flyttats fram någon timme i taget.

– Vi övernattade på ett hotell och fick checka ut i morse. Nu har vi fått checka in på hotellet igen då det verkar som vi ska spendera en till natt här, säger en uppgiven Magnus Buskas."

Ja du...man får se det positivt...

Vi råkade ju ut för samma sak i Turkiet i somras som sagt...

Fick ett x-tra dygn och halva resan betald eftersom vi hade en sjysst försäkring.

Som tur var inträffade förseningen lör-sön så vi hann hem till jobbet på måndagen iaf...

Synd om de som är på väg ner som missar ett helt dygn...  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×