Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Nattsyster

"Superfight, biggest fight on the year"

Recommended Posts

Ja, ovanstående har vi väl alla hört till leda....?

Jag har funderat om jag nån gång ska gå på thaiboxning, men är inte tillräckligt intresserad, men ödet vill annorlunda. När jag åkte till stranden i morse låg det en restaurang på andra sidan vägen, när jag kom hem, en boxningsstadium :wacko1:

Eftersom jag bor på fjärde våningen har jag supersikt, eftersom de har jättehögtalare kommer jag nog få se och höra thaiboxning vare sig jag vill eller inte. :yahoo:

Är det nån som är avundsjuk? :big grin:

post-585-14768710625954_thumb.jpg

Guest Sabai

Hej!

Har vart på några matcher , men har aldrig blivit riktigt biten av det . Går ditt om någon av mina vänner vill ha sällskap . Musiken som dom spelar kan vara riktigt jobbig .

Sabai

Thaiboxningen e okej..men musiken (om man nu kan kalla det musik)..blir väldigt enerverande tillslut 

Hej,

Efter att de kört samma i högtalarbilen (på Samui) i flera år kan jag en av dem utantill:

"Tonight, Tonight! At Chaweng Stadium. Superfight of the year!

Best of the best. Come earlier, come earlier! At 9PM, at 9PM!

Hej,

Efter att de kört samma i högtalarbilen (på Samui) i flera år kan jag en av dem utantill:

Haha.. jag känner igen vartenda ord, just det där med Chaweng Stadium som de åker runt med högtalare och görreklam för hela tiden. Fast nu, när man sitter här hemma i kalla tråkiga novembersverige låter det som ljuv musik i minnet.

Hej,

Ja, det måste vara bakrundsbrus för er, så många gånger som ni hört det. Ni bode per automatik inte ens märka av det längre....

Hehe,

Nä det är inget man lägger märke till längre. På Samui har dom nu en arena till på Chaweng (tre sammanlagt) och dessa tre har börjat konkurrera på allvar (med fler kvällar) vilket innebär:

1. Mindre publik per arrangemang

2. Sämre fighter med tröttare/slitnare boxare

3. Färre "farangmatcher", med utlänningar i ringen.

Som med de flesta sporter är det roligare ju bättre utövarna är, och här känns det som om mjölkningen kanske blivit för mycke...

...men man kan inte låta bli att skratta och sprata med när man hör bilen. Senast stog 3 thaikillar vid vägkanten och vred sig när dem högt och ljudligt hängde på speakern (real tough fight, real tough fight, best of the best, best of the best, champion of the year, champion of the year....get the seat earlier, get the seat earlier........)  :D