Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jennyb

Orkidéer

Rekommendera Poster

Var på Orchid Farm i torsdags, som tyskan äger på Phuket.

Guuuuud va mysiga schäfrar hon har.... !!!

Köpte 2 stora boxar med orkidéer, mest dendrobium, som jag tänkte använda till hotellarrangemangen denna vecka. Lite NAJS !!!

Sen köpte jag även en Blue Wanda på rot... Den tänkte jag ha hemma och vårda ömt.

Orkidéer är livet !!!  :girl_dance:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket vackra är dom iallafall =)

Kontrar med ifall någon har en bild på endast EN sån orkidée som malee lagt upp? Letar bild till min kommande tatuering (om jag vågar, den förra gjorde så ont så jag skrek... Efter 5 minuter.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket vackra är dom iallafall =)

Kontrar med ifall någon har en bild på endast EN sån orkidée som malee lagt upp? Letar bild till min kommande tatuering (om jag vågar, den förra gjorde så ont så jag skrek... Efter 5 minuter.)

Vilken typ av dendrobium (finns ca 1000 sorter av den) vill du ha bild på ?

Är det den du har i glaset ? Sonja tror jag det är isf...

Jag tog en hel del foton på Orkidéfarmen förra veckan.

Ska lägga in de i datorn så kan jag lägga upp de här.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i en gammal tråd. Tycker det är lika fascinerande varje år när man köpt med sig en bukett orkidéer hem att dom håller så länge. Inte alla men några är helt fantastiska. Det är nu över 2 månader sedan vi kom hem, 9 veckor blev det igår, och fortfarande har jag några kvar som är jättefina.

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min älskling är stormförtjust i orkideer och har en ganska god samling som växer. Framförallt är intresset för "uangkam" modellerna som man inte får handla med. Tror bara en av bilderna är på en sån sort, har inte sååå bra koll  :cool

post-173-14768713071226_thumb.jpg

post-173-14768713071335_thumb.jpg

post-173-14768713071442_thumb.jpg

post-173-14768713071548_thumb.jpg

post-173-14768713071651_thumb.jpg

post-173-1476871307175_thumb.jpg

post-173-14768713071844_thumb.jpg

post-173-14768713071946_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min älskling är stormförtjust i orkideer och har en ganska god samling som växer. Framförallt är intresset för "uangkam" modellerna som man inte får handla med. Tror bara en av bilderna är på en sån sort, har inte sååå bra koll  :cool

HELT FANTASTISKA! Otroligt vackra.  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja dom man köper på flygplatsen är ok även orchideer i flaskor är ok annars är det stopp på allt utan tillstånd.

Däremot tar folk hem dom hela tiden ändå å gissar väl på att det max e blterstraff på det, men det är en ren gissning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dom ska växa i flaskan tills dom slår i taket sen ska dom planteras sen tar det många år innan dom blir blomfärdiga. väldigt tidskrävande å dom är känsliga första åren. Hade en 5år gammal malaysisk sort som dog nu i vinter å den va inte stor på den tiden :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ola med b

De som är i en flaska har jag aldrig fått att ta sig. (De packade jag i väskan)

Hur har ni gjort. jag krossade flaskan och satte i orkidébark eller vad det hette.

så har jag också gjort efter ett tag när dom har växt till sig i flaskan,men efter det tog det roliga fort slut :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×