Guest Cina Report post Posted February 11, 2008 ÅÅÅÅÅÅåååååå längtar så till solen och värmen Min bästa vän Lotta är där nu och jag själv åker dit 1/3 för att resa runt lite. Vi kommer att börja på Koh Lanta. LÄNGTAR!!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
neta 0 Report post Posted February 11, 2008 Låter härligt till Helgen är vi där också, skall bli så kul åker natten mellan onsdag o Torsdag hejsan! åker du med fritidsresor, tuiflynordic? ska själv åka med dem 6 mars. du får gärna skriva sen o berätta hur flyget var etc... åker du extra class? ha en underbar semester! Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted February 11, 2008 Ja det har varit stabilt väder i Kamala bortsätt från 2 kvällars skurar för ett par dagar sen. Annars riktigt soligt och varmt. inte lik blåsigt som det var ett par dagar förra veckan heller. Malee: Ok, så ni har vindskydd nere i Chalong, det var fegt (eller vart höll du hus?) Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted February 11, 2008 Är mer nära Nai Harn och Rawai än Chalong - här är det för tillfället grått faktiskt, fast det kom nu. Tidigare idag har det varit sol och varmt som vanligt. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 16, 2008 I Korat solsken hela dagen och runt 30 grader, kompisen har åkt till Rayong och där var det molnigt men varmt och inget regn. Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted February 19, 2008 Åter på Phuket - här skiner solen precis som vanligt. Det blåser en aning, runt 30 grader varmt. Skönt! Share this post Link to post Share on other sites
Robban 0 Report post Posted February 19, 2008 Snart bär det av ! Den 11/3 lyfter vi mot Ao Nang och jag undrar om någon vet hur vädret är där nere ? Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 19, 2008 Hade kunnat kopiera vad jag skrivit i snart två månader nu sol, sol och åter sol i Korat åker dom med tankbilar och vattnar alla områden som ska vara gröna, vore faktiskt skönt med en svalkande regnskur. Share this post Link to post Share on other sites
maladama 0 Report post Posted February 19, 2008 Hur ser väderprognosen ut för Pattaya framöver? vi åker torsdagmorron! Närmar sig med stormsteg.Någon som vet? :l_sunny:Hoppas vi Share this post Link to post Share on other sites
Thomas-61 0 Report post Posted February 19, 2008 http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=61 Här kan du se vilket väder ni får. Det ser lovande ut. Share this post Link to post Share on other sites
maladama 0 Report post Posted February 19, 2008 Tack så mycket,ser bra ut. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hanna Report post Posted February 20, 2008 hej ska till krabi om 5 dagar, o m man kollar på accuweather ser det ut som om de ska bli skitväder? men om man kollar på sidan " ao nangs egen vädergubbe" ser det bättre ut.. ja tror att vädersidorna på internet är väldigt missvisande, verkar alltid vara rhunderstorms.. och om det är de, är det inte så att det kanske är sol mestadels och att de kan komma en skur bara? dem kanske borde göra om symbolerna med sol och lite rgn istället fr att hela tiden visa stora svarta regnmoln.. man blir ju jätte rädd Share this post Link to post Share on other sites
frallan 0 Report post Posted February 23, 2008 Phuket! Idag blir det varmt mvh Fredrik Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted February 24, 2008 Hej, Plats: Koh Samui Datum och tid: 24:e februari, 2008 klockan 10.15 Temperatur: 25 grader (fryser nästan lite) Vind: Vindstilla i princip Väder: Regn i luften. Men det behövs nog då det varit torrt länge Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted February 27, 2008 Södra Phuket 27 februari, vid 7-tiden på morgonen. Strålande sol och redan 28 grader varmt. Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted February 27, 2008 Södra Phuket 27 februari, vid 7-tiden på morgonen. Strålande sol och redan 28 grader varmt. Gick temperaturen under 28 någon gång under natten? Share this post Link to post Share on other sites
Laila 0 Report post Posted February 28, 2008 Hejsan Här på Koh Lanta har vi just nu regn. Startade vid middagstid o har nu regnat till o från under 3 tim. Trist. Det brukar verkligen inte regna den här tiden på året,men säg vart vädret är som det brukar vara?? Men vi har det varmare än i Swe i allafall om det nu är någon tröst för de resenärer som kommer till Thailand för att sola.... :-\ MVH Laila Share this post Link to post Share on other sites
Sunebam 0 Report post Posted February 28, 2008 Strålande sol i Bangkok. 36 grader varmt. Mums Share this post Link to post Share on other sites
minna 0 Report post Posted February 28, 2008 Jag får la förbereda mej och börja med att sparka av mej duntofflorna och fleecefilten jag just har på mej Det låter ju bara så uuunderbart men har solen redan gått upp??? Är jag ute och Trodde klockan hos dej va +6h LR?? Share this post Link to post Share on other sites
Sunebam 0 Report post Posted February 28, 2008 sorry, pratade om igår. Nu är solen på G. fåglarna har börjat sjunga iaf. men fortfarande lite mörkt. Share this post Link to post Share on other sites
minna 0 Report post Posted February 28, 2008 sorry, pratade om igår. Nu är solen på G. fåglarna har börjat sjunga iaf. men fortfarande lite mörkt. Mysigt! Jag räknar dagarna neråt 12 nu 11 om 1 minut Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted February 29, 2008 Södra Phuket 27 februari, vid 7-tiden på morgonen. Strålande sol och redan 28 grader varmt. Gick temperaturen under 28 någon gång under natten? Jag går sällan upp och tittar på termometern nattetid... fast nu är det 27! Och det är riktigt mulet ute, det var det hela dagen igår också. Ang. mina grad-antal, jag har sagt tidigare att jag inte litar på min termometer. Tror den är byggd för svenska förhållanden och fått en värmeschock nån gång. Share this post Link to post Share on other sites
Laila 0 Report post Posted February 29, 2008 Hejsan Haha,ja Malee,jag vill nog tro det samma om min termometer här oxå.... Just nu denna fredag förmiddag kl är 10.20 är temp 30.1 o vi har mulet väder. Verkar ändå som om solen vill komma igenom. Kan väl hoppas det för turisternas skull. Trevlig helg på er alla. MVH Laila på Koh Lanta. Share this post Link to post Share on other sites
Malee 0 Report post Posted March 1, 2008 Efter en mulen morgon spricker det upp och det blå börjar ta över. 30 grader och lätt vind. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted March 1, 2008 Korat ca. 30 grader och sol som vanligt.Väldigt torrt här nu. Share this post Link to post Share on other sites