Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Väder just nu på i Thailand - endast rapportering

Recommended Posts

Guest Olf

Åker till phuket den 23nov. Men börjar blir mer och mer orolig över vädret, på alla vädersidor står det att det bara regnar och regnar där borta, det kan vell inte stämma?

Phuket, Kamala Beach

Lördag 17 november kl 09.00

Sol med lite ljusa moln på himlen och 29 grader varmt  :l_sunny:

Turisterna passerar redan mitt hus i en strid ström på väg ner till beachen.  :beach:

Hej,

Plats: Koh Samui

Datum och tid: 17:e november, 2007 klockan 09.34

Temperatur: 29 grader

Vind: Bris

Väder: Sol, mestadels blå himmel.

Så du är på Koh samui...åker ditt den 5dec hoppas att vädret håller i sej..föresten är du kvar då???

Guest Maneeman

När de skriver att det är molnigt o regn i svenska väderprognoser för tex Phuket, brukar det innebära lite eftermiddagsmoln o kanske en regnskur i värsta fall, för övrigt sol. I tex aftonbladet så har de en standardprognos för Phuket vid denna tiden: 30 grader moln/regn, skiljer sig rätt mycket från verkligheten..

Hej pling,

Så du är på Koh samui...åker ditt den 5dec hoppas att vädret håller i sej..föresten är du kvar då???

Ja, jag bor här sedan några år, men frågan är om jag inte är i huvudstaden just exakt då (4-6:e) och deltar i firandet av kungens 80-årsdag. Det kommer vara något att se tror jag.

Men den 6:e är jag förmodligen tillbaka som sagt.

Södra Phuket 9,45

Sol och åter sol. Runt 30 grader och helt blå himmel.

jag sa ju att jag skulle komma med solen...

Har ar helt underbart vader !!!

I LOVE IT !!!

Lite molnigt igar men annars jattebra !!!

Hej pling,

Ja, jag bor här sedan några år, men frågan är om jag inte är i huvudstaden just exakt då (4-6:e) och deltar i firandet av kungens 80-årsdag. Det kommer vara något att se tror jag.

Men den 6:e är jag förmodligen tillbaka som sagt.

Hej!!

Kul...hörde om kungens fördelsedag..vi missar de.

Vi kommer att vara på koh samui till den 1jan då ska vi till Bangkok o sen den 5 åker vi hem...

Jag hoppas att det blir bra där o att vädret blir bra,vet du någon bra strad..

Ska gifta oss där ner,o det vill vi göra på stränden...

//pling

Samui 18 Nov 11:10

Tempen visar 34 grader och klart varmare än tidigare.

Moln i öster klarblått i väster.

Nästan vindstilla.

Stackars Endoo,

Han kom till ett härligt "svalt" Samui som dessutom bjöd på uppfriskande regn i nästan två månader.

Nu skall han tvingas vara ute i gassande sol i tio månader. Svettigt värre och törstig blir man på kuppen. Man tvingas ligga i havet för att svalka sig. Skänk honom en omtanke från Sverige.

Ps. Jag försöker bara skoja, vi ses väl på gymet i morrn, Endoo?!

Stackars Endoo,

Han kom till ett härligt "svalt" Samui som dessutom bjöd på uppfriskande regn i nästan två månader.

Nu skall han tvingas vara ute i gassande sol i tio månader. Svettigt värre och törstig blir man på kuppen. Man tvingas ligga i havet för att svalka sig. Skänk honom en omtanke från Sverige.

Ps. Jag försöker bara skoja, vi ses väl på gymet i morrn, Endoo?!

Hehe, vi hade några veckor sol innan regnet kom faktiskt  :cool

Självklart ses vi på gymmet imorrn  :l_training:

Molnen sprack upp även idag - det är hett som attan och blåare än blå himmel. Kan inte kolla temperaturen då jag har utegångsförbud! :P De sprutar mot mygg på tomten.

Molnen sprack upp även idag - det är hett som attan och blåare än blå himmel. Kan inte kolla temperaturen då jag har utegångsförbud! :P De sprutar mot mygg på tomten.

Låter ju inte kul med utegångsförbud  :connie_escapejar: fast det kanske inet blir hela dagen???

Använder de stora sprutmojänger eller springer de runt med små sprayflaskor  :dance2:Hoppas de släpper ut dig snart. :pra

Danna

Danna, jag är utsläppt igen! STORA sprutmojänger har dom!

Pling, Köp här såvida du inte har väldigt känslig hud. Sök på forumet, det har skrivts massor om mygg och myggmedel!

Ao Nang - sol och bara sol senaste 10 dagarna ( möjligt jag översett någon liten e.m. skur) :l_sunny: :l_sunny: :l_sunny:

Wow. Högsäsongen närmar sig då ... :)

Det är redan högsäsong här i Ao Nang. 10 direktflyg fra Scandinavien per vecka efter vad jag hört-och det märks på gatulivet.