Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Väder just nu på i Thailand - endast rapportering

Rekommendera Poster

Det har regnat hela förmidddagen på södra Phuket. Termometern visar 28 grader. Just nu är det uppehåll, men jag tror det kommer mer regn senare idag. :oser

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plats: Lanta

Tid: igår, alltså 24 mars

Dagen slutade med ett brakväder. Det öste och det small ordentligt. Hela havet lystes upp av blixtarna och bungalowsen skakade vartenda gång. Hörde från ett par från Phi Phi som ankom till Lanta idag att det var en tornado som passerade Phi Phi på kvällen och man såg den tydligt från ön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plats: Ao Nang

Tid: 25 mars

Vädret är tråkigt för de som vill sola. Molningt med tillfälliga regnskurar. Tydligen har vädret varit så i tre dagar nu enligt ett par som vi träffade och hade träffad de tidigare i Phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plats: Lanta

Tid: igår, alltså 24 mars

Dagen slutade med ett brakväder. Det öste och det small ordentligt. Hela havet lystes upp av blixtarna och bungalowsen skakade vartenda gång. Hörde från ett par från Phi Phi som ankom till Lanta idag att det var en tornado som passerade Phi Phi på kvällen och man såg den tydligt från ön.

Aj då.. Tornado.. Blev lite skraj nu... Berättade för sambon o han sa bara :

-Vad häftigt... Har alltid velat se en tornado...!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lugnande besked för de som snart kommer hit:

Södra Phuket måndag 26 mars, klockan nio på morgonen. Klarblå himmel, strålande sol och 30 grader varmt! Perfekt strandväder igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måndag förmiddag:

Vind -----

Växlande molnighet o sol

Temp 31.1

Har haft en del regn och åskväder de senaste dagarna. Det är väldigt lokalt för det kan vara torrt på Klong Dao o spöregn på Long Beach,så det är ingen större fara och det är snabbt övergående även om man blir väldigt blöt om man måste vara ute just då.

:cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väderprognos Khao Lak: Gårdagen regnade det infernalisk mycket i Nang Thong och Ban Nian. det gick knappt att gå utanför dörren. Idag har det varit mulet men uppehåll hela dagen - dock dallrar luften och det är hett som i en stekgryta. Åskväder väntas :bli. I morgon eller onsdag väntas regnvädret röra sig bort från Khao Lak (åt vilket håll vet jag inte).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är en guldgruva Malee som lämnar så specifika väderrapporter. Försök nu blidka vädergudarna åt oss också. Hoppas vi ses!

Du verkar ha gjort ett bra jobb. ;D

Khao Lak idag tisdag: lågtrycket verkat ha farit vidare, nu är det enligt uppgift soligt, varmt och molnfritt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valltomta, du får tacka maken - det är han som får rapportera om vädret i Khao Lak varje dag :glad Han tycker jag blivit onormalt intresserad av sol och regn på senaste tiden  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valltomta, du får tacka maken - det är han som får rapportera om vädret i Khao Lak varje dag

Men för att förenkla processen, kanske du skulle se till att lära honom några enkla meterologiska ord på svenska, typ SOLIGT, REGNIGT, VARMT (det är väl de enda ord som behövs egentligen... :th:D). Hjälp honom sedan att skapa en användare här på forumet, så kan han ju gå in och skriva väder-rapporten själv. Bra va!?` :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valltomta, du får tacka maken - det är han som får rapportera om vädret i Khao Lak varje dag :glad Han tycker jag blivit onormalt intresserad av sol och regn på senaste tiden  ::)

Jag lovar tacka honom om jag träffar honom under Songkran. Jag uppskattar rapporterna. :dan Har de fortfarande beslutsångest?

Jag slutar snart för idag sedan är det bara en arbetsdag kvar. :glad Gubben träffar jag knappt förrän imorgon sent på kvällen. Vi kör hårt i in i det sista. Han ska heja på HV 71 ikväll och imorgon kväll är jag på Thaimatskurs och barnen på fotbollsträning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CT; du kanske har en holken-termometer du med  ;) Oavsett hetta visar den aldrig mer än 34-35 grader.

Södra Phuket onsdag kl 17.15:

Varmt, varmare än 34 grader känns det som -  även om termometern visar just det. Lätt bris, knappt några moln men disigt.

Khao Lak idag: Sol och jättevarmt enligt uppgift (gradantal saknas)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter en (alltför) het och soldränkt dag regnar det så det skvalar - jätteskönt! Det har varit lika hett uppe i Khao Lak idag, om det regnar nu vet jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×